Vanf wanneer mogen de kleintjes onder de douche, mijn dochtertje is prematuur en weet nu even niet wanneer ze mee mag iemand een idee?
Kyano is voor de eerste keer met mij in de douche geweest toen hij een week oud was, kraamhulp was erbij.
Mijn meisje ging met mijn man onder de douche toen ze net 1 week oud was....resultaat is dat ze douchen leuker vind dan het badje groetjes
Hier na anderhalve week samen onder de douche. Super! En hij vindt het nog steeds leuker dan in bad gaan...
Laura was ook een week of 2! Maar ze wil nog steeds liever in der badje! Echt een mama's kindje! Lekker uren badderen!
Hoe doen jullie dat dan onder de douche? Hou je je kindje gewoon op de arm als je hem/haar inzeept ofzo? Het lijkt mij heel gezellig maar ben bang dat ie van mn arm afglijd....
Ja, dat vraag ik me ook altijd af. Vooral hoe je het afdrogen en aankeden doet. Loop je dan met de baby op je arm samen al druppend naar de commode in de babykamer om je hummel af te drogen en aan te kleden en ga je daarna jezelf afdrogen ofzo ? Je kunt je baby toch niet op de badkamervloer leggen terwijl je nog even je eigen haren wast of jezelf afdroogt ofzo. Ik zie het helemaal niet voor me. Zal vast een logischere manier voor zijn. Of moet dat met z'n tweeen, dat de een de baby overneemt van de nog douchende partner? Hoe doen jullie dat?
Ik gebruikte de wipstoel in het begin! Dan legde ik daar alvast een handdoek in! En als laura dan klaar was dan wikkelde ik haar in haar handdoek en legde ik haar in de wipstoel. Daarna wasde ik mezelf en droogde me af en dan verder met laura!
Wij doen het met z'n tweeën, maar wij hebben ook een wastafel waar ze precies in kan liggen, heeft een beetje de vorm van het aankleedkussen, en daar ligt ze stevig in (randen zijn hoger, maar hij loopt bij haar nek en kont dan schuin omhoog op. Zal even een foto zoeken... dus ik zou het ook alleen kunnen doen. Als we het samen doen pakt degene die nog droog is haar aan in een badcape met hydroluier en wikkelt haar meteen in om dan naar de babykamer te lopen, en daar afdrogen. Op de grond leggen zou ik niet doen nee. Kan helaas geen foto vinden...
Inzepen doe ik idd niet onder de douche, want dan wordt ze wel erg glad, zeep is ook geen moeten sowieso, doe ook niet altijd zeep in het badje. Ik heb er wel aan zitten denken een stoeltje/krukje onder de douche te zetten, dan kan ik haar op m'n benen leggen, dat is denk ik makkelijker dan staand.
ik of mijn man gaat met haar onder de douche, en houdt haar gewoon vast, na een par keer krijg je er vanzelf handigheid in. Als ze klaar is pakt een van ons haar aan en droogt haar verder af enz.. Als ik alleen ben dan zet ik haar in het badzitje, dit werkt echt geweldig, ze kan gewoon lekker los zitten en ik kan haar rustig wassen, ze vind het heerlijk!
Ik zette in het begin lekker de verwarming aan in de badkamer (als het koud was) en legde een handdoek met daarin weer een hydrofieldoek in het babybadje. Het badje zette ik op de grond. Als ik klaar was met Ruben dan legde ik hem daarin, handdoek lekker om hem heen. Dan snel mezelf afspoelen en afdrogen, en snel kleding of badjas aan en dan Ruben aankleden. Toen hij wat groter werd zette ik hem in zo'n badzitje onder de douche en liet ik hem nog ff spelen terwijl ik me afdroogde en zo. Nu doucht hij meestal alleen 's avonds en als hij vind dat ie klaar is stapt hij er zelf uit Het lijkt allemaal nog maar zo kort geleden, en tegelijkertijd alweer zo'n eeuwigheid........(zwijmel...)
Ik ga heel vaak alleen douchen met die kleine. Mijn man werkt vaak. Wat ik dan doe, ik kleed me uit, sop sasha in, san stappen we onder de douche,lekker douchen natuurlijk. Daarna eruit, leg ik haar in de wasbak, daar heb ik eerst een handdoek opgevouwen ingelegd, dan een handdoek, dan een hydrofiel doek, dat sla ik lekker warm om haar heen. Dan droog ik mezelf even snel af, badjas aan en dan naar de commode met die handdoek en hydrofiel nog om haar heen. En dan de rest.
Ik doe het samen met m'n vriend. De een gaat alvast onder de douche staan, ik of hij zeept hem in, en dan geef ik hem aan me vriend of andersom. Als hij afgespoeld is en echt niet meer wil, neemt m'n vriend of ik het over en drogen hem af en kleden hem aan.
Hier ging Nathan met een week of 4 mee onder de douche. En nu nog steeds elke dag met papa. Hij vindt het geweldig! Lekker hopsen en douchen. Hij is gek op water
Als ik met Damani Douche dan neem ik de aankleedkussen mee naar de badkamer en een washand en natusan Top-To-Toe wash... En wat lekkers om mee in te smeren en een luier, pyama etc... Dan leg ik Damani op de aankleed kussen en ik kleed mij uit, dan Damani, even wassen en dan gaan we lekker douchen... Na het doucen doe ik een badjas aan en droog Damani af en smeer 'm in en kleed 'm aan en dan leg ik hem in bedje en ga ik verder met mezelf haha ! Maar in het begin deed ik het alleen als ik samen met m'n vriend was... -X-
Vanaf dat ie een week was gaan we met hem in onder de douche.... Ik zeep hem dan niet in, hij is erg beweeglijk en ben dan bang dat ie wegglijdt. Lekker alleen water is ook voldoende. Een van ons onder de douche en de ander zorgt voor het aangeven/aanpakken en afdrogen, en lekker insmeren met babyolie, vindt ie heerlijk! Als in het grote bad gaat, gebruiken we weer wel natusan tip to toe wash.