vraagje over baby die veel huilt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Justy, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    hallo meiden,

Mijn moeder gat vanaf januari op een baby passen en deze baby huilt overdag heeel veel. Nu was mijn vraag: als je een huilbaby hebt, is dat dan alleen de eerste maanden of duurt dat veel langer?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Al uitgesloten dat kindje niets mankeert? Pijn, ongemak?

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Bij een huilbaby is het idd zaak dat achterhaalt wordt waarom het huilt en deze oorzaak wordt aangepakt.

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Daar zijn ze idd mee bezig. Osteopaat doen ze nu en ze geeft bv dus drinkt ze nu zelf geen melk meer....

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Misschien meer dingen laten zoals ei en soja. Osteopaat heel goed. Verder moeilijk te zeggen!

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Maar ik bedoel dus in t geval er geen oorzaak is en het "gewoon" een huilbaby is. Hoe lang tot dat minder wordt? Weet iemand dat?

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Er bestaan volgens mij geen 'gewone' huilbaby's, want een normaal ontwikkelend kindje zou niet meer dan 4 uur per dag onafgebroken moeten huilen (definitie van huilbaby).

En meestal neemt het huilen met een maand of 3, 4 wel af (minder last van krampjes, etc.)

Maar het is duidelijk dat ze naar een oorzaak moeten zoeken

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik hoop ook voor hun dat ze een oorzaak vinden zodat het opgelost kan worden...

Dus eigenlijk zou je kunnen zeggen dat de term huilbaby achterhaald is omdat een bsby nooooit voor niets huilt.

9. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ja, naar mijn idee wel.
    Maar mijn huisarts had kennelijk zelf een baby waarbij ze geen oorzaak voor het huilen kon vinden... En dat werd na 3/4 maanden wel minder.

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Oke bedankt!

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ook ik denk dat er altijd een oorzaak is voor het huilen. Dat die niet altijd gevonden wordt, is een ander verhaal, maar een baby huilt niet voor niets.
    Hier heeft het nogal even geduurd voor we alle oorzaken bij Thirza te pakken hadden, en heeft onze dame haar eerste jaar erg veel gehuild en bijna 2 jaar erover gedaan om door te gaan slapen.
    Oorzaken bleken hier: kiss-syndroom (door osteopaat opgelost), eczeem en koemelkallergie (op dieet en goede hormoonzalf van de kinderarts) en een chronisch ontstoken neusamandel waardoor steeds ook oorontstekingen (verwijzing naar KNO door kinderarts).

Naast het dieet, (waarvoor de moeder van dit kindje er verstandig aan doet om een (BV-vriendelijke) dietist te zoeken, zou ze er ook goed aan doen om een verwijzing naar een kinderarts te regelen, zodat die algeheel onderzoek kan doen.

12. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Mee eens met de voorgangers, een kindje huilt nooit voor niets!!!!!

Deel Deze Pagina