Wat doen jullie met je dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gwenvd, 2 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Hoi!

Ik ben zo benieuwd hoe jullie dagbesteding eruit ziet met je dreumes.

Ik twijfel soms of ik niet teveel bezig ben met hem zelf te laten spelen. Mijn zoontje heeft nogal vaak buien dat hij veeeeel aan mama wilt hangen en de hele dag boekjes lezen. Nu gaat het op het moment heel goed en speelt hij heerlijk en combineren we spelen met huishoudelijke klusjes en ik word hier heel blij van!

Maar nu ben ik benieuwd of jullie echt tijd ''inplannen'' waarin je samen speelt of dat je het ook zijn beloop laat?

We doen trouwens veel dingen buiten, hij is gek op buiten zijn dus dat doen we dan ook vaak! Het gaat vooral om de momenten dat we thuis zijn.

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Na het ontbijt speelt hij altijd een uurtje alleen, daarna gaan we naar buiten
    Na zijn middagslaapje spelen we samen en gaan we weer naar buiten en als we thuis komen is papa ook vaak thuis, dus die speelt dan met hem.
    Na het eten gaan we badderen, voorlezen en als er nog genoeg tijd is mag hij eventjes babytv kijken

GDuif en Gwenvd vinden dit leuk.
  3. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Ik laat mijn zoontje zoveel mogelijk zelf spelen. Als ik al mee speel, zit ik er eigenlijk alleen maar naast. Als je zoekt op Emmi Pikler kan je lezen over de voordelen van veel zelf spelen voor het kind zelf.
    Daarnaast gaan we ook zo veel mogelijk naar buiten en vindt hij helpen met huishoudelijke dingen ook leuk. Wij hebben geen vast dag ritme.

Gwenvd vindt dit leuk.
  4. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Dank jullie wel! Fijn om te lezen dat zelf spelen belangrijk is, ik voel me dan schuldig of zo.

Ik ga het opzoeken over Emmi Pikler, bedankt voor de tip.

Hij vind het leuk om samen met de auto te spelen, of torens bouwen. Boeken lezen is ook groot favoriet.
    Grappig, zelfs na 1,5 jaar kan ik nog onzeker worden. :)

Laloe vindt dit leuk.
  5. Torretjeee

Ja elke leeftijd heeft weer nieuwe dingen om onzeker over te zijn ;). Ik heb nu een tweede en eigenlijk dezelfde onzekerheden als bij de eerste :rolleyes:.

Vero0504 en Gwenvd vinden dit leuk.
  6. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    haha ja ik denk dat dat wel blijft, ergens ook wel fijn, dan blijf je wel scherp.

7. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Bij ons was zelf spelen er niet bij op die leeftijd. Toen begon juist zijn 'mama meeeee' fase. Hij kon niets alleen! Nu 2.5 jaar gaat het steeds beter.

8. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Zo doen wij het meestal ook. Alleen nu met die kou ga ik niet naar buiten, echt alleen voor de nodige boodschappen. En ons meisje heeft nu al dagen dat ze constant miept. Zeeeeeeer vermoeiend, en dan ook net als we niet lekker buiten kunnen lopen en spelen. :)

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Naar buiten is hier ook feest, ze kan eindeloos genieten vsn bewegende blaadjes of takken in de wind maar die wind is me nu een beetje te koud...brrrr. hier ook een ontstemde kleefbaby op t moment, tis een periode. Normaal speelt ze heel veel zelf. Ik heb er zelf veel aan gehad, je leert zelf oplossingen voor iets bedenken en uiteindelijk moet ze wat ze in dr koppie heeft met dr handen leren doen en laat ik het daarom ook zoveel mogelijk los. Ik ben in de buurt dus als ze me over dr schouder vragend aankijkt terwijl ze aan t spelen is of me komt halen dan spelen we samen. Ik laat geen playdate voorbij gaan tenzij t echt niet kan, voor je t weet is ze puber en is samen er niet meer bij omdat je dan toch die "stomme moeder" bent. Neeeee ik geniet nog ff nu t kan :)

DastyQueen en Vulpen vinden dit leuk.
  10. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    En wat doen jullie dan ondertussen dat ze zelf spelen?

11. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Praktische dingen voor mijn werk, was opvouwen, rondje telefoon.
    Sowieso komt hij om de zoveel minuten wel even naar me toe gelopen via de meubels om een knuffel te geven, dus ik blijf wel in de buurt voor hem.
    Als ik merk dat hij echt zijn draai niet kan vinden dan doe ik met hem mee of draai ik een muziekje en gaan we ‘dansen’

12. Torretjeee

Ik heb dan nu een baby erbij dus daar gaat wat tijd inzitten. Maar daarvoor schoonmaken of iets voor mijzelf doen. Ik naai graag kleding, of ben graag in de tuin bezig. Met dit weer natuurlijk niet :). Of ik drink gewoon een kopje koffie en heb de radio aan. Dan is mijn zoontje lekker met zijn auto's aan het spelen, en kan ik echt genieten met waar hij mee bezig is.

13. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ik moet gewoon wennen aan dat hij zelfstandiger wordt denk ik :D

14. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.150
    3.790
    113
    Vaatwasser uitruimen, bedden opmaken, krant lezen, opruimen... Gewoon de kleine huishoudelijke dingen die ook moeten gebeuren. Maar als ik daarmee klaar ben, speel ik meestal wel samen met haar (of eigenlijk voornamelijk: dan lees ik Boer Boris voor). Of we gaan samen wat in het huishouden doen. Verder vindt ze het vooral leuk om met spullen rond te sjouwen en ze aan mij te laten zien, telt dat als sanen of als alleen spelen? (is het überhaupt spelen?)
    Ik zie d'r best weinig dus vind het wel leuk om veel met haar te spelen!

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    het huishouden.
    Zodra ik ga zitten, wilt dochter wel gelijk mijn aandacht. :)

DastyQueen en Vero0504 vinden dit leuk.
  16. Torretjeee

Ja bij mijn vriend kan mijn zoon veel minder goed alleen spelen. Hij snapt niet dat hij dat bij mij wel doet. 'Nee lieverd ik ga dan ook niet op de bank tv kijken' zodra ik ga zitten en even niks doe dan wilt hij ook samen iets doen :).

Vero0504 vindt dit leuk.
  17. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ja op de bank zitten kan niet nee haha. Als ik ga rommelen rommelt hij ook overal allemaal lekker mee

18. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.717
    113
    In principe laat ik mijn zoon zelf spelen. Gaat ook meestal prima af en toe komt hij me halen om hem ergens mee te helpen. Als hij een mopperdagje heeft, help ik hem op weg, door even mee te spelen. Als hij lekker speelt kan ik het beste juist rustig op de bank zitten (ipad, boek lezen oid). Zodra ik wat ga doen is hij afgeleid van zijn spel en gaat dan aandacht trekken.

19. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Wij staan samen rond dezelfde tijd op en doen rustig aan in de ochtend. Eerst een bakkie, dan ontbijt en even spelen. Meestal ruim ik dan de vaatwasser uit en de ontbijt rommel op. Bij goeie dagen gaat dit prima, en doe ik gelijk even de meubels en keukenkastjes af. Bij slechte dagen ga ik samen spelen.
    Daarna vertrekken we naar boven, trek ik mijn bed recht, gooi een like make up op m' smoel, haren kammen etc. Op goeie dagen gaat dit prima, op slechte dagen is het een strijd.
    Daarna fris ik diebboef op, en gooi ik een was in de machine. Op goeie dagen vouw ik ook gelijk de droge was weg.
    Dan naar beneden om te spelen, of de winkel.
    Daarna boterham, flinke dut en met mooi weer naar buiten, anders binnen spelen, op visite etc.

Bij mijn zoontje, nu 20 maanden hangt of staat alles met zijn bui. Is hij een plakker, dan kan ik niks doen behalve samen spelen of van een afstandje toekijken. Vaak gaan we dan op visite ergens, of even shoppen om de claim te breken.
    En als dat niet gaat, dan lekker aan toegeven.

Op goeie dagen kan ik altijd wel heel wat in huis doen. Maar ik kan ook rustig de hele dag geen duvel doen, behalve ravotten met finn en lekker luieren op de bank terwijl hij speelt.
    Ik bekijk het per dag, per bui, en per energie peil van mij!

PBV, Vero0504 en DastyQueen vinden dit leuk.
  20. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Mijn dochter word volgende maand 2 en is een echt mama plak kind. Ik probeer elke dag wel wat leuks met haar te doen buiten de deur. Monkeytown, babyzwemmen, vrij zwemmen, ouder/peuter gym, speeltuin, kinderboerderij en dat soort dingen. Thuis spelen we denk ik 1 a 2 uur per dag samen (verdeelt over de dag) blokken bouwen, kleuren, kleien, boekje lezen, dansen en zingen. Zolang ik bezig ben met het huishouden of met koken kan ze heel goed alleen spelen. Zodra ik op de bank ga zitten dan komt ze boven op me zitten en eist alle aandacht op.

JuullesD vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina