Is dat zo? Heeft een kind 's nachts meer last (vaker wakker worden en huilen) dan overdag van doorkomende tandjes? En is het ook waar dat kindjes meer last hebben van doorkomende kiezen dan van tandjes?
Ik merk inderdaad dat ze er 's nachts veel vaker last van heeft als overdag. Nu krijgt ze 4 tanden in 1x waarvan er gelukkig nu 2 door zijn, maar ze is er goed ziek van geweest, en sliep 's nachts amper.
tanden waren hier piece of cake, kiezen behoorlijk last van gehad en nu nog trouwens, de laatste staat op springen. s nachts soms 2 a 3 uur in de weer, dat ze dan even slaapt maar dan toch weer wakker wordt.. dan te bedenken dat ze er nog 4 moet
Hier ook! Zodra ze naar bed gaat, begint de ellende, dus hier al een paar dagen met paracetamol naar bed en dan is ze ook nog verkouden..
Ze hebben 's nachts in bed natuurlijk geen afleiding, dus als ze wakker worden en pijn hebben, is het ook veel erger dan overdag, omdat ze overdag wel afleiding hebben.
Precies. Overdag slaapt onze dochter op het moment trouwens ook waardeloos, 1 uurtje max. idd. geen afleiding in bed. Vind het zo rot.. moet natuurlijk d'r tandjes poetsen voor het slapen gaan en dan ga je er ook nog eens lekker overheen, zo zielig.. ze gilt echt de hele boel bij elkaar.
bij ons is het feest ook net begonnen. Zondag voelde ik ineens een tand doorkomen en sinds 2 dagen wordt hij om de 2 uur wakker en wil niet meer in bed. Hij wil alleen maar tegen ons aan zitten of liggen. Nu 2 nachten vanaf 4:00 's nachts bij ons in bed genomen en dan slaapt hij wel weer. overdag lijkt hij weinig last te hebben. Alleen dat hij wel erg gefrustreerd op zijn knuffels bijt.
dat vroeg ik mij ook al af idd. onze meid heeft denk ik ook last van dr tandjes, zie nog niks doorkomen maar ze bijt echt overal op. giga rooie wangen en is zo huilerig. slaapt overdag hooguit een uurtje en savonds is het helemaal drama. of ze valt meteen in slaap en word dan na een half uurtje wakker, helemaal in paniek en is niet meer stil te krijgen. of ze is juist niet in slaap te krijgen en huilt zich helemaal overstuur. zoo sneu! dus, kom maar op met die "rot" tandjes wil dat mijn vrolijke meisje weer zich zelf word
Wat ben ik blij om dit te lezen zeg! Ja, niet dat het fijn is dat jullie dit ook meemaken, maar het is zo herkenbaar! Ik snapte al niets van onze zoon. Al 4 weken (ja best lang..) is het drama als hij naar bed gaat. Je kunt er de klok op zetten. Tussen 19 en 7:30 is het elk uur huilen. Soms hebben we geluk en slaapt hij eventje 2 uur. Pfft.. slopend hoor.. Nu hebben we gezien dat er 1 kiesje door komt (zie een wit puntje) en aan de andere kant zit nu een bobbel, dus die zal ook wel door gaan komen. Ze komen bijna altijd symmetrisch door denk ik? Meiden succes en sterkte allemaal! Dat de tanden en kiezen maar snel doorkomen! Groetjes, Wil
heel herkenbaar. hier hetzelfde normaal ging hij rond 18:30 en 19:00 naar bed , maar tegenwoordig kan het wel 20:00 worden. Hij wil dan de laatste papfles niet. Uiteindelijk wel. Maar een uurtje of twee uurtjes later is hi weer wakker en wil niet gelijk terug. We nemen hem gewoon even beneden. en dan om 23:00 nog een fles. Dan gaat hij de nacht in. Maar wel nu om de 2 uur wakker. ik gebruik de homeopatische druppels. dat helpt wel, denk ik!!! ook heb ik een goedje in huis dat je op een wattenstaafje moet doen en daarna op de flek van het tandvlees. dat verdoofd het. succes
Hier is het ook 1 groot drama, ze heeft nu 4 tandjes, de 5e is door, de 6e in aantocht en volgens mij nog meer want zodra ze om 19.00 uur dr bedje in gaat slaapt ze een half uur en zet het vervolgens op een krijzen. zoals nu ook tis nu 21.06 uur en nog slaapt ze niet, afgelopen nacht was het ook om de 2 uur wakker. pfffffff
Heel herkenbaar, en het is ook te verklaren waarom ze 's nachts meer last hebben. Naast het gebrek aan afleiding 's nachts is het zo dat tanden met name 's nachts doorbreken, en zelfs overdag een heel klein beetje weer teruggaan. Dat is het natuurlijke patroon van doorbraak van tanden en kiezen! Misschien hebben jullie nog wat aan deze info Dentinox helpt trouwens goed, daar zit lidocaine in. Dit verdoofd het tandvlees en is denk ik wat jij bedoelt Hansje.
Bedankt voor de info! Inmiddels zitten we er nu 6 weken in en mijn geduld raakt wat op. 's Avonds om het uur huilend wakker worden en 's nachts om de 2 uur.. GAAAP! Ik zie een heel klein wit puntje en aan de andere kant is het tandvlees wat blanker, dus denk dat daar ook wat komt. Maar man, wat duurt het langgggg ! Als ie dan straks maar niet bedenkt om de rest van het gebit ook gelijk te doen Oja, en dan die luiers! Pfft... eerder had Manuel 1 poepluier per dag. Nu heeft ie er wel 3! En die lucht....
hier is vandaag haar 1ste tandje door gekomen! jippie! overdag idd nergens last van, dan gaat ze ook gewoon slapen (wel korten als normaal) maar nu word ze s'avonds elke uur wakker tot een uur of 23 en dan slaapt ze (vooralsnog) door tot smorgens 2de tandje komt er wel ook aan want tandvlees is helemaal wit. zal me benieuwen wanneer die zich laat zien die druppels mag je die gewoon altijd geven (op een wattenstaafje en dan op het tandvlees toch?) ik bedoel, hoevaak mag je die geven op een dag wat iemand dat?