de hik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jente2010, 13 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

mijn dochter heft al altijd last gehad van de hik. maar sinds gisteren is het echt erg. gisteren 3 keer zo erg de hik dat je de melk hoort klotsen, bijgevolg deze er ook uit komt. nu heeft ze hetw eer.
    soms direct na de voeding, soms uren erna.

wat kan je doen om de hik weg te nemen??? of om de hik te voorkomen? want ze huilt er natuurlijk wel soms om.

bedankt en gr

2. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi Jente,

Jouw dochter heeft toch ook last van reflux??? Daar hoort dat extreme hikken namelijk erg bij. Bij ons werd het minder na de juist combinatie van medicijnen en indikken van de voeding. VErder goed tijdens het voeden laten boeren en wij hielden Jesse echt een halfuur omhoog na een voeding. Inmiddels gaat het beter en leg ik hem soms na een kwartier weg.

3. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

ja ook reflux.
    nu medicatie is gestopt. en sindsdien krijst ze zo ni meer.
    indikken doe ik maar ni teveel dan wilz e de melk niet.
    ja ok dat rechthouden doe ik ook wel, alleen krijgt ze zoas daarnetd e hik pas na een uur na de voeding, of zoas gisteren net voor een voeding. en vind het zo zielig voor haar

dinsdag toch is vragen aan de KA, moet ik toch gaan

gr

4. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Welke medicatie gebruikte je?
    Jesse kreeg eerst motilium en zantac. Van motilium kreeg hij buikkrampen (dus huilen/krijsen) en dat werkte achteraf helemaal niet. Zantac was niet voldoende tegen zijn reflux klachten.
    Hij krijgt nu nexium en dat werkt erg goed.

5. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Hier werkt het erg goed om een paar slokken water te geven. Niet meteen als de hik is begonnen maar als ze minimaal al 5 minuten bezig is. Flesje erin met water en ze drinkt m zo weg!

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

ze nam omeprazole

wat water betreft, als ik dat in haar fles geef verslikt ze zich, nu geef ik dat in en beker, maar dat snapt ze zo nog niet :)

gr

7. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Je zou met de arts nexium kunnen bespreken. Heel veel meiden in het refluxtopic krijgen dat nu voor hun kindjes en zijn daar erg blij mee. Het is ook fijn in te nemen voor je kindje en maakte hier een wereld van verschil. Hikken is bijvoorbeeld zo goed als over.

Deel Deze Pagina