Ik heb laatst ergens een artikel gelezen over de tandjesgroei van de ukkies. Daar stond in dat in een tijdsbestek van een paar maanden al een behoorlijk aantal tandjes gegroeid moeten zijn. Ik ga natuurlijk gelijk na hoe dat bij Elena gaat, maar Elena heeft haar 2 ondertandjes 3 maanden geleden gekregen en dat zijn nog steeds haar enige tandjes, verder geen aantstalten niets voor nieuwe tandjes? Hoe is dat bij jullie gegaan?
Ik lees mee! Hier hetzelfde verhaal, toen Simon 6 maanden was kreeg hij zijn 2 ondertandjes en verder helemaal niets...
Tsja, gemiddeld gezien is komt het eerste tandje tussen de 6 en 9 maanden, en daarna elke maand er eentje bij.. Maar als ik om me heen kijk, dan voldoen er zoveel niet aan dat gemiddelde.. Sommigen veel eerder, anderen veel later het eerste tandje. Sommigen krijgen 4 tanden in 1 keer, anderen juist weer met grotere tussenposes.. Er zijn weinig kinderen waarbij de tandjes niet allemaal doorkomen. Misschien kun je eens bij je CB overleggen, maar ik zou me niet teveel zorgen maken, tenzij ze met 1,5 nog steeds 2 tandjes zouden hebben..
Louise heeft pas sinds vorige week haar eerste 2 tandjes... niks van gemerkt en ineens zaten ze allebei mooi naast elkaar Pas als je kindje 2 jaar is en ze heeft nog niks is het aan te raden even naar de tandarts te gaan dus ik zou me voorlopig nog niet druk maken
Hier ook nog geen tand te bekennen. Nou ja, ze zitten er wel, maar nog wel verstopt in het kaakje. Ze komen vast vanzelf te voorschijn. Het scheelt weer tandenpoetsen.
Hier met zes maanden 2 tanden onder en nu met 8 maanden zijn er 2 tanden boven erbij gekomen. Ze zijn er ineens vind ik.... Die twee boven zijn echt mega groot vind ik...hahaha
Hier met 8 maanden 7 (!) tanden en de 8ste kwam rond een maand of 9. Ik krijg er veel leuk commentaar over. Met 7 maanden waren de eerste vier door, toen kwamen er na een paar weken 3 tegelijk en na een tijdje de vierde van het rijtje onder. Er is geen pijl op te trekken joh, ik ken kindjes die hadden met een jaar nog geen tandjes. Ik heb wel ooit gehoord dat het gemiddelde is dat kindjes met 8 maanden 8 tandjes hebben maar goed, dat gebeurt dus niet altijd. Ik dacht ook dat ze altijd in paren kwamen maar dat was hier dus ook niet zo. Groetjes, M
Hier na 7 maanden nog geen 1. Elke keer als hij wat hangerig is wat huilerig, uitslag op de billetjes, wat kwijlt wat aan de diarree is etc. dan denken we ..jah daar komt er 1. Maar tot op heden nog niks.
hier vanaf de 5e maand in 8 weken tijd 8 tanden en nu al paar maanden niets meer maar er komen paar hoektanden aan
ze was hier nog net geen jaar toen haar 1ste tandje doorbrak ze krijgt ze nu achter elkaar inclusief de kiesjes....
hier al 8 tandjes. dévana kreeg haar eerste 2 ondertandjes met 4 maanden. met 6 maanden haar 2 boventandjes. met 7 maanden haar andere 2 boventandjes. en nu met 8 maanden haar andere 2 ondertandjes.
Tja, het verschilt volgens mij heel erg. Tim begon met 5 mnd met 2 ondertanden en ging binnen no time naar 8 tandjes. Met 11 maand kwamen daar 4 kiezen bij, en nu weer 2 hoektandjes....
Nou zo te horen zijn de tandjes wel na elkaar allemaal gekomen. Hm, dan ga ik me toch afvragen of het bij Elena wel allemaal goed zal gaan, aangezien ze al maanden met alleen maar 2 ondertandjes loopt..
zou me er geen zorgen om maken hoor die komen echt wel zul je zien dat er straks een paar tegelijk komen
Ik las laatst dat je je pas zorgen hoeft te maken als er nog geen enkel tandje zichtbaar is op de leeftijd van 2 jaar. Komt echt wel goed joh, elk kind is anders! Groetjes Six
Het zoontje van een vriendin van mij kreeg zijn eerste tandje pas na zijn 1e verjaardag. Net toen ze een afspraak had gemaakt bij de tandarts kwamen de tandjes ineens! Is allemaal goedgekomen. Bij mijn zoontje kwamen ze volgens mij rond een maand of 8, en toen had hij er binnen een maand ineens minstens 6. Het schijnt trouwens dat sommige baby's zelfs met een tandje geboren worden! Dat lijkt me wel bizar...