tandjesvraag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ecosa, 19 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb laatst ergens een artikel gelezen over de tandjesgroei van de ukkies. Daar stond in dat in een tijdsbestek van een paar maanden al een behoorlijk aantal tandjes gegroeid moeten zijn. Ik ga natuurlijk gelijk na hoe dat bij Elena gaat, maar Elena heeft haar 2 ondertandjes 3 maanden geleden gekregen en dat zijn nog steeds haar enige tandjes, verder geen aantstalten niets voor nieuwe tandjes? Hoe is dat bij jullie gegaan?

2. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Ik lees mee!
    Hier hetzelfde verhaal, toen Simon 6 maanden was kreeg hij zijn 2 ondertandjes en verder helemaal niets...

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Tsja, gemiddeld gezien is komt het eerste tandje tussen de 6 en 9 maanden, en daarna elke maand er eentje bij..

Maar als ik om me heen kijk, dan voldoen er zoveel niet aan dat gemiddelde.. Sommigen veel eerder, anderen veel later het eerste tandje. Sommigen krijgen 4 tanden in 1 keer, anderen juist weer met grotere tussenposes..

Er zijn weinig kinderen waarbij de tandjes niet allemaal doorkomen. Misschien kun je eens bij je CB overleggen, maar ik zou me niet teveel zorgen maken, tenzij ze met 1,5 nog steeds 2 tandjes zouden hebben..

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise heeft pas sinds vorige week haar eerste 2 tandjes... niks van gemerkt en ineens zaten ze allebei mooi naast elkaar :D

Pas als je kindje 2 jaar is en ze heeft nog niks is het aan te raden even naar de tandarts te gaan dus ik zou me voorlopig nog niet druk maken ;)

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier ook nog geen tand te bekennen. Nou ja, ze zitten er wel, maar nog wel verstopt in het kaakje.
    Ze komen vast vanzelf te voorschijn. Het scheelt weer tandenpoetsen.

6. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier met zes maanden 2 tanden onder en nu met 8 maanden zijn er 2 tanden boven erbij gekomen. Ze zijn er ineens vind ik....
    Die twee boven zijn echt mega groot vind ik...hahaha

7. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hier met 8 maanden 7 (!) tanden en de 8ste kwam rond een maand of 9. Ik krijg er veel leuk commentaar over. Met 7 maanden waren de eerste vier door, toen kwamen er na een paar weken 3 tegelijk en na een tijdje de vierde van het rijtje onder. Er is geen pijl op te trekken joh, ik ken kindjes die hadden met een jaar nog geen tandjes.

Ik heb wel ooit gehoord dat het gemiddelde is dat kindjes met 8 maanden 8 tandjes hebben maar goed, dat gebeurt dus niet altijd. Ik dacht ook dat ze altijd in paren kwamen maar dat was hier dus ook niet zo.

Groetjes, M

8. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    met 3 maanden al 2 ondertanden...nu 7 tanden aanwezig en nr 8 is onderweg..

9. tukkertje

tukkertje Actief lid

14 mrt 2008
    155
    0
    0
    Hier na 7 maanden nog geen 1. Elke keer als hij wat hangerig is wat huilerig, uitslag op de billetjes, wat kwijlt wat aan de diarree is etc. dan denken we ..jah daar komt er 1. Maar tot op heden nog niks. :D

10. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier vanaf de 5e maand in 8 weken tijd 8 tanden
    en nu al paar maanden niets meer
    maar er komen paar hoektanden aan

11. Esma

Esma Bekend lid

Hier ook nog maar 2 tandjes onder... ben benieuwd wanneer de rest komt.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahaha..zo gaat dat hier ook al een maand of 3 ;)

13. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ze was hier nog net geen jaar toen haar 1ste tandje doorbrak ze krijgt ze nu achter elkaar inclusief de kiesjes....

14. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    hier al 8 tandjes.
    dévana kreeg haar eerste 2 ondertandjes met 4 maanden.
    met 6 maanden haar 2 boventandjes.
    met 7 maanden haar andere 2 boventandjes.
    en nu met 8 maanden haar andere 2 ondertandjes.

15. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hier zit er steeds een periode tussen en dan nkomen er weer 2. ze heeft nu 8 tanden en 3 kiezen.

16. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Tja, het verschilt volgens mij heel erg. Tim begon met 5 mnd met 2 ondertanden en ging binnen no time naar 8 tandjes.
    Met 11 maand kwamen daar 4 kiezen bij, en nu weer 2 hoektandjes....

17. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Nou zo te horen zijn de tandjes wel na elkaar allemaal gekomen. Hm, dan ga ik me toch afvragen of het bij Elena wel allemaal goed zal gaan, aangezien ze al maanden met alleen maar 2 ondertandjes loopt..

18. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    zou me er geen zorgen om maken hoor die komen echt wel
    zul je zien dat er straks een paar tegelijk komen

19. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Ik las laatst dat je je pas zorgen hoeft te maken als er nog geen enkel tandje zichtbaar is op de leeftijd van 2 jaar.

Komt echt wel goed joh, elk kind is anders!

Groetjes Six

20. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Het zoontje van een vriendin van mij kreeg zijn eerste tandje pas na zijn 1e verjaardag. Net toen ze een afspraak had gemaakt bij de tandarts kwamen de tandjes ineens! Is allemaal goedgekomen.
    Bij mijn zoontje kwamen ze volgens mij rond een maand of 8, en toen had hij er binnen een maand ineens minstens 6.
    Het schijnt trouwens dat sommige baby's zelfs met een tandje geboren worden! Dat lijkt me wel bizar...

Deel Deze Pagina