Beste verloskundigen, Aangezien het bij mij drie keer is misgegaan, ben ik voorzichtig. Ik weet voor deze ronde nog niet of ik zwanger ben. Maar ik heb een vraag over sporten en vooral hardlopen. Ik las net dit artikel. Verband tussen sporten en miskraam | GezondheidsNet Op andere sites lees je vaak dat sporten en hardlopen gezond is. Ik heb weleens vaker gehoord dat je niet mag hardlopen. Ik vind het best eng, want ik wil alle kansen op miskraam voorkomen. Ik heb namelijk even geleden met een vriendin afgesproken te gaan hardlopen. Ze wil graag met mij mee doen aan ladiesrun. Voor mij al even geleden. Ik hou van sporten, maar laatste maanden nauwelijks gesport. ga nu wel regelmatig volleyballen op mijn werk. Afg paar weken konden we niet oefenen met hardlopen maar nu vroeg ze of ik morgen kan. Aangezien ik dan geen excuus/leugen wil verzinnen en ik niet wil dat zij weet dat we ermee bezig zijn, heb ik ja gezegd. Wat denken jullie? Wat zouden jullie doen? Ik heb rond volgende week donderdag nod. Alvast dank voor reactie.
Goedemiddag, klopt het dat je nu zwanger bent? Als dat zo is, gefeliciteerd! Ben je nog gaan hardlopen vorige week? Als je gewend bent te sporten kan het geen kwaad. Als je het hardlopen wilt hervatten in de zwangerschap, begin dan rustig aan en bouw het langzaam op. Succes! Groetjes Monique
Goedemiddag Monique, Klopt bedankt! Ik ben altijd gewend geweest te sporten, maar sinds een jaar sport ik nauwelijks. Een vriendin wil meedoen aan ladiesrun in juni. Vind ik ook leuk maar heb gezegd dat ik nog niet wil inschrijven en eerst weer inkomen met lopen aangezien tijd geleden is. Zij weet ook niet van zwangerschap. Vorige week zondag achter elkaar 2,4 km ong hardgelopen, voelde wel wat steekjes. Durf eigenlijk niet zo, ze wil nu maandag weer lopen en ik op zich ook wel..