Ik dacht bij krap 5 weken een hele vroege miskraam te hebben. Wat bloedverlies zonder stolsels maar toch. Bleek dus niet. Precies 4 weken na het bloedverlies heb ik nu weer bloedverlies. Het is meer dan de eerste keer. Het komt ineens, houd een paar uur asn om dan meer dan 24 uur weg te blijven en dan komt het weer. Eergisteren heb ik ern echo gehad en daar zat een mooi kindje van 7 á 8 weken (ze kregen de meting niet helemaal goed) met kloppend hartje. Kan dit een pseudo menstruatie zijn? Wie heeft hier ervaring mee?
Ik lees even mee. Vanmiddag gebeld naar mijn ha voor de hcg waarde in mijn bloed (gisteren afgenomen) en die was maar 539. Nu net licht bloedverlies. Ik blijf hopen ... En hoop hier vooral ook positieve verhalen te lezen.
Ik kwam er met 14 weken achter door wat vage klachten dat ik zwanger was. Was steeds 'ongesteld' geworden. Nadat ik t wist nog een keer een paar dagen wat bloed gehad (en ook weleens na sex of harde ontlasting) Er loopt hier een heel leuk jongetje rond. Dus t kan wel....
Ik hoop het, zit nu voor mijn gevoel tussen wal en schip. Het kan natuurlijk alle kanten op maar dat het precies op mijn geplande menstruatiedag weer is begonnen vind ik raar. Is wel heel toevallig
Mijn moeder heeft pseudo-menstruatie bij de zwangerschap van mij gehad. Het leek idd gewoon of je menstrueert (wel iets anders), ook precies op de dagen dat je normaal je menstruatie verwacht. Het was wel wat minder etc, maar mijn moeder heeft nooit gedacht zwanger te zijn in die maanden .
Echt pseudomenstruatie komt weinig voor, ik zou het dus goed in de gaten houden als ik jou was en bij twijfel toch steeds even laten checken bij je verloskundige. E rkunnen gewoon echt heel veel andere oorzaken zijn van bloedverlies tijdens de zwangerschap.
Ik mag over anderhalve week weer voor een echo. Op de vorige echo alles goed, geen oorzaak voor het bloed te zien. Vk zei zelfs dat op basis daarvan ze dacht dat het niet uit de baarmoeder komt. Maar waar dan wel vandaan. Gisteren en eergisteren toch behoorlijk gebloed. Lijkt op mijn menstruatie tijdens pilgebruik, geen stukken of stolsels. Nu weer niks en wachtende tot het weer begint. Vorige keer 7 dagen achter elkaar steeds kortere periode op de dag gebloed. Toen 3 weken weg. Vandaag dag 4...
Ik had ook bloedverlies met 8 weken en dacht ook (ondat het een week aanhield) dat het om een pseudo menstruatie ging. Maar zowel de arts in het ziekenhuis als de verloskundige ontkenden dat dat een mogelijke verklaring voor het bloedverlies was. Daarna geen bloedverlies meer gehad, nu 25 weken zwanger. Houd moed!
Dank je suethatsme! Je gaat zo enorm twijfelen steeds. Fijn dat het bij jou nu goed gaat. Ik hoop op hetzelfde
Dat, met 5 weken had ik ook! En omdat ik de maand ervoor (en die daarvoor) een vroege miskraam had, ging ik ervan uit dat dat nu weer zo was. Ik zat dus alweer in paniek bij de huisarts met een enorme stennis dat ik niet zwanger kon worden en hoe dat nou toch kon... Het zette alleen nu niet door en is bij een klein beetje bloedverlies gebleven. Ik had het dus niet een maand later weer, hoewel ik me er wel op ingesteld had. Inmiddels zit ik op 14 weken, hebben we een echo gehad en ben ik dus echt gewoon zwanger. Het duurde wel heel lang voor ik er echt vanuit durfde te gaan dat ik toch nog zwanger was. En nog steeds merk ik dat ik iedere keer als ik naar de wc ga even goed check of ik geen bloed verlies. Maar wat ik begreep is dat een beetje bloedverlies eigenlijk altijd als niet alarmwekkend wordt beschouwd. Tenzij je echt kramp krijgt en het veel is of langer aanhoudt. Hoop voor je dat het inderdaad iets als een pseudomenstruatie is. Veel sterkte!