rood vlees uit de diepvries

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MotherMary, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Ik vraag me af of iemand weet hoe het zit met vlees dat uit de diepvries komt. Mag je dat wel rood bereiden?
    Ik heb ooit iets voorbij zien komen over bacteriën die dood gaan door verhitting of bevriezing, maar weet nu niet of dat ook geldt voor de risicovolle bacteriën in vlees... Misschien ging het wel alleen over vis. Ik kan het niet meer terugvinden. Anyway, wie weet dit?

2. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Listeria kan de vriezer wel overleven, zou t om die reden dan maar beter niet doen ;)

3. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Een bacterie gaat niet dood in de vriezer. Maar de bacterie groei staat stil.zodra het een bepaalde temp. bereikt gaat het gewoon weer verder. Dus nee ook uit de vriezer mag je het vlees niet rood eten!

4. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    Overijssel
    Oké, dan weet ik dat weer. Bedankt voor de reacties!

5. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Even opgezocht voor je...

Salmonella en andere bacteriën worden niet gedood door invriezen. Een aantal cellen zullen afsterven, maar het aantal cellen dat het overleefd is voldoende om infecties te veroorzaken. Dit betekent dus dat na ontdooiing de bacteriën weer verder kunnen groeien. De groei van bacteriën zal stop gezet worden in de vriezer, hierdoor zal het potentiële gevaar niet toenemen gedurende de periode dat het product is ingevroren.

6. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    Overijssel
    Lijkt me duidelijk. Gewoon niet doen dus. :) Bedankt voor het opzoeken!

7. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Graag gedaan!

8. elliebelly

elliebelly Actief lid

11 sep 2013
    170
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je kijkt bij het voedingscentrum, dan staat er dat je half doorbakken biefstuk mag mits het minimaal 2 dagen ingevroren is geweest bij min. -12
    De bacterie toxoplasmose gaat dood in de vriezer nlk!
    Dus gewoon lekker een medium biefstukje mag gewoon, mits bevroren geweest dus :)

9. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Nou ja, je mag ook gewoon salami en cervelaat eten mits het minimaal 2 dagen ingevroren is. Lijkt mij dat dat dan ook wel mag.

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    serieus? heb het nl nog nooit gehoord en eet het ook gewoon op mn brood..

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Salami en cervelaat (uit de supermarkt) kan je gewoon normaal eten hoor, dat is helemaal niet rauw..

Het hoeft dus ook niet in de vriezer

12. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Nouja ik las er ook verschillende verhalen over hoor! De salami's die je in worstvorm koopt mag je volgens mij niet zo eten, maar wel uit de vriezer of gebakken. Geloof dat het ook op de website van voedingscentrum staat. Maar die uit de supermarkt zou je wel mogen eten, en dan weer niet. Pff ik wacht wel gewoon tot de baby er is, dan hoef ik daar niet meer over na te denken haha. :p

13. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Die onzin komt helaas allemaal omdat het op de site van het voedingscentrum staat. Je zou denken dat daar goede info staat maar nee. Volgens hen mag je ook geen leverpastei en geen metworst eten. En moet je rauwe eieren vermijden vanwege toxoplasmose.
    Gekte

14. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    oh oke..
    ech nog nooit gehoord..
    maar zie nu op de site de cervelaat er idd op staan bij neem niet..
    nou ja dan moeten we het de volgende keer maar gewoon in de winkel laten liggen..

15. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Waarom zou het onzin zijn dat je dat niet mag eten dan? In leverpastei zit veel vitamine A en ik lees niet alleen op voedingscentrum dat veel vitamine A niet goed is voor een ongeboren kindje... En metworst is rauwe worst. Als je geen rauw vlees zou mogen, waarom dan wel metworst? :p En belangrijker: waarom het risico nemen op zo'n bacterie?

16. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    mijn verloskundige zei dat als het ingevroren was geweest het mag. Ik eet dus salami e/d en zalm uit de vriezer op brood

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    MAr je mag wel gewoon vitamine A, alleen niet TE veel

Maar je kan prima gewoon elke dag een boterham eten met smeerworst hoor...

Daarom is het dus onzin dat je het helemaal niet zou mogen

18. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0

Inderdaad, daarbij zit er veel vitamine A in lever zelf. Maar in smeerworst bijv. zit vaak nog niet eens 30% lever in de hele verpakking. En dan heb je de dure van de slagerij, als je goedkope haalt zit er vaak maar 10% in.

19. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik heb goedkope van lidl en daar zit al 41% lever in..

20. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38

Daarmee is de rest van mijn vragen nog niet beantwoord. ;)

Deel Deze Pagina