Tandpasta zonder mintsmaak

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Grietjenb, 23 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Onze zoon van 5 gebruikt nu nog tandpasta van 0-5 jaar, maar zal toch binnenkort de volgende gaan gebruiken. Alleen houd hij niet van pepermunt en vind de smaak van de tandpasta van 5-12 jaar veel te scherp van smaak. We hebben altijd de tandpasta van elmex.
    Is er een tandpasta voor 5-12 jaar die geen mintsmaak heeft?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier was het een kwestie van rustig wennen, toen was het over.

Anders heb je ook nog smaakloze tandpasta;
    https://www.puurmieke.nl/jack-n-jill-biologische-tandpasta-smaakloos.html?id=79892510&gclid=CjwKEAiArbrFBRDL4Oiz97GP2nISJAAmJMFaMJTbZaSZroLSgKt49wv_MxKP4ZvqbFkmh07D3algdBoCLmvw_wcB
    Of
    WELEDA Kindertandpasta | voordeligstedrogist.nl

Maar dan zou je misschien net zo makkelijk nog even doorgaan met je huidige tandpasta? (Geen idee hoor, misschien een vraag voor je tandarts?)
    Wij zijn juist overgestapt omdat onze zoon al volop aan het wisselen is. Men spreekt bij 0-5 jaar vooral over 'melkgebit'.

3. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Zendium? Wij gebruiken zelf zendium, maar heb voor de kinderen juist elmex omdat dat de enige kindertandpasta is die naar tandpasta smaakt. Ik heb in het begin eens zendium gehad, met nijntje, dus 0-5, maar dat lijkt op vloeibare kauwgom op je borstel:D

in tandpasta voor 5-12 zit volgens mij meer floride dus zal altijd iets mder naar tandpasta/mint smaken, maar dan altijd nog stukken minder dan die van elmex.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem met Aiden. Die gebruikt nog die Prodent. Finley gebruikt al jaren Elmex.

Even wennen zal bij Aiden niet zo makkelijk gaan. Hij is hooggevoelig en geuren en smaken komen extra hard bij hem binnen.

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Die van de kruidvat volgens mij. Mijn oudste vond het ook lang vies. Inmiddels vindt hij die van de ah ook goed, die smaakt wel naar mint, maar niet te sterk.

6. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

#6 Grietjenb, 23 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 feb 2017
    Mijn zoon is niet hooggevoelig, maar al van jongs afaan reageerde hij sterk op geuren en geluiden, dus even wennen zal bij hem ook niet zo makkelijk gaan.
    En ik ben inmiddels al een aantal weken aan het wennen, maar wennen doet het niet...

Hij is nog niet aan het wisselen, dus hij hoeft nu de overstapnog niet te maken.
    Ik heb voor hem nu de tandpasta van procent gekocht, maar die vind hij geloof ik nog viezer.
    Dan zendium of van kruidvat maar eens proberen.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je hebt van Elmex ook mentholvrije tandpasta. Is eigenlijk voor volwassenen maar zit ongeveer evenveel fluor (1250ppm) in als de junior (1400ppm). Is een klein beetje een zoetige tandpasta.

8. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Hier ook hooggevoelig, we gebruiken de Elmex mentholvrij en de kruidvat eigen merk 5+ die is een beetje kauwgomachtig

En hebben ook prodent met beetje mint maar dat vindt ze ook niet echt fijn

9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Oral B kindertandpasta

10. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier zendium voor ons allemaal. Dochter gebruikt die al sinds ze drie is. Zit menthol smaak aan maar niet zo hevig als sommige andere merken.

Deel Deze Pagina