Tandpijn!

Discussie in 'De lounge' gestart door KimK, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Ok meiden. Misschien herkent iemand dit?

Vorig jaar mijn tand laten vullen ivm gaatje.... Nu steeds als ik iets kauw/bijt bij die betreffende tand: pij-hijn. Chocolade, stokbroodje... Dus niet puur zoetigheid. Maar hoe kan t nou pijn doen als mijn tand is gevuld???

2. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Had ik ook. Vorige week naar tandarts daar bleek na een scan dat mijn tand dood was en er een abces opzat.
    Vanmiddag is mijn tand getrokken

3. KimK

KimK Niet meer actief

Ehmmmmmm. Dat scenario heb ik nou niet bedacht. Wow. Maandag maar ff naar tandarts bellen dan...

4. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hier ook een gevoelige kies na het vullen ervan.. Maar bij mij duurt dit 'pas' een maand en wordt het nu eindelijk minder :)
    Is je vulling misschien stuk? Als je het nu een jaar later ineens pas hebt.. Misschien zit je vulling niet goed en heb je last van je zenuw met eten ofzo?

(Hier ook al allerlei scenario's bedacht wat het kan zijn, maar het lijkt eindelijk beter te gaa, dus ik denk dat het bij mij gewoon erg gevoelig was..)

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik heb dat ook. Als er teveel druk op komt met kauwen dan doet het echt zeer. Ik ben er via Google achter gekomen dat dat veel voorkomt als je vulling niet vlak genoeg is gemaakt en dus eigenlijk nog wat uitsteekt. Ik ben er door tijdgebrek en gemakzucht nog niet achteraan gegaan voor mezelf.

6. KimK

KimK Niet meer actief

Echt? Ik voel nl wel als ik met me tong er langs ga zo'n stukje??? Pff hopelijk is het dat!!!

7. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Als je je kiezen op elkaar zet voel je dan als eerste de kies die is gevuld? Dan is de vulling te hoog en moet er een stukje worden ingeslepen :) vermijdt die kies dan wel een beetje als hij te hoog is. Dan irriteer je de zenuw van de kies te veel :)

8. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    dit waarschijnlijk inderdaad! :)

heb je het echt alleen maar als je bijt? of ook zomaar?

9. KimK

KimK Niet meer actief

Alleen als er dus iets tegen mijn tand komt. Zo voor de rest nerhens last van.

10. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    wel doe hoor! als je er te lang mee blijft lopen kan de zenuw zo geirriteerd raken door de constane druk dat hij onstoken raakt en je dus een wortelkanaalbehandeling nodig hebt. terwijl een stukje van de vulling af slijpen zo gebeurd is.. :)

11. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    doet het pijn als je er tegenaan tikt?

12. KimK

KimK Niet meer actief

Nee! Is dat goed? :D

13. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja!

14. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    ja! :D

dan is het hoogstwaarschijnlijk gewoon een te hoge vulling inderdaad :) even langs de tandarts gaan en dan is het zo opgelost!

15. KimK

KimK Niet meer actief

Dank jullie. Zooooo handig dit forum :D

16. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Maar heb je daar dan al een jaar last van??? Knap dat je dat zo lang volhoudt.. :)

Deel Deze Pagina