Tandsteen verwijderen zo pijnlijk....

Discussie in 'De lounge' gestart door Annalise74, 25 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    O bosi333, ik zie dat je hetzelfde schrijft haha

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik herken het! Bij mij doet het ook altijd erge pijn. Ik lig meestal na de controle te zweten in de stoel! Dat is ook meestal het enige wat er moet gebeuren, ik poets goed, flos (met ragertje en dat doet soms ook pijn als ik langs een gevoelige tandhals kom), gebruik sensodyne. Wij moeten over 2 wkn voor controle maar zie er nu al tegenop. Misschien maar eens bespreken want ik heb een super tandarts.

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ja! Detinox opsmeren voor je gaat :D
    Dat spul voor kinderen bij wie de tanden doorkomen, dat maakt je tandvlees vrijwel gevoelloos. Dan is het goed te doen, haha.
    Ik vond het ook altijd zo pijnlijk, niet te doen. Op deze manier kom ik die 15 minuten wel door.

4. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik vind t ook erg pijnlijk! Mede door die rot zuiger die ze gebruiken. Die koude lucht doet ook echt zeer!
    Bij mij doen ze het met de hand. Veeel beter te doen!

5. mosterd

mosterd Actief lid

7 okt 2013
    297
    121
    43
    Ik wordt altijd verdoofd tijdens deze behandeling. Het is zo gevoelig bij mij.
    Prima oplossing

6. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Zo te zien heb ik een perfecte tandarts en Mondhygiënist. Ik voel er namelijk weinig van. Laat het twee keer per jaar doen ivm een draadje achter de tanden, ben doodsbang voor de tandarts maar het tandsteen verwijderen vind ik echt het minst erg.

7. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oooh het is dus niet normaal dat t zoveel pijn doet! Ik dacht echt dat t erbij hoorde, maar val ook bijna flauw van de pijn..ook maar eens aankaarten dan

8. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    "Grappig" dat toch veel mensen pijn hebben. Ik dacht dat ik zo'n piepert was.

Ik ga idd 2 paracetamol innemen van tevoren en er dentinox opsmeren, dat heb ik nog wel liggen.

Bedankt voor de tips, over 3 weken is het zover dus ik kan mezelf nog even geestelijk voorbereiden.

9. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    heb er ook veel last van gehad zins ik met paradontax poets haast niet meer ( de rode versie ) heb ook gevoelig tandvlees

moet niet echt pijn doen neem, zou het even aankaarten en anders even naar een mond hygiëniste gaan

10. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Ik vind dat ook altijd zo pijnlijk. Soms gaat ze met dat tangetje dan ook nog tegen mijn tandvlees aan, waardoor het ook nog gaat bloeden. Erg vervelend... Flossen is wel een goede tip, dan kun je het meeste zelf onderhouden.

11. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Ik verbaas me er echt over hoeveel van jullie pijn hebben bij het verwijderen. Ik heb zelf nooit ergens last van, tuurlijk is het niet fijn maar pijn doet het gelukkig niet. (Misschien omdat ik heftigere dingen gewend ben bij de tandarts)

12. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Als ik jou was zou ik gelijk op zoek gaan naar een andere mondhygienist buiten de tandartspraktijk. Ik had hetzelfde probleem en ik heb nu een hele fijne zachtaardige mondhygieniste....het hoeft echt niet zo`n zeer te doen!;)

13. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Mijn tandarts doet het ook altijd met de hand omdat ik bij sommige tanden door de grond ga van de pijn.. Scheelt echt heel veel!

14. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Helaas voor mij ook heel herkenbaar. Wat een pijn, ik trappel in de stoel. Ik roep telkens dat ik liever beval. Geen doen.

15. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik heb ook walgelijk veel pijn altijd. Denk dat het ook aan de staat van je tandvlees ligt. Ik ben echt geen zeurpiet en heb een hoge pijngrens. Maar echt, ik beval liever, of laat er wat kiezen uitsnijden, echt waar! En ik rager en spoel dus braaf elke avond, maar het schiet gewoon niet op.
    Detinox ga ik ook eens proberen.

Deel Deze Pagina