hoe om te gaan met buren

Discussie in 'De lounge' gestart door toetie, 26 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    Goedemorgen dames,
    Ik wil hier even mijn woede bekoelen.
    Wij hebben langs ons soumalische buren wonen.
    Toen wij hier kwamen wonen heeft de opzichter duidelijk gezegd dat we uit moeten kijken met vingers geven omdat ze dan je hele arm pakken (ze hebben bij hem dus een keer in de auto gezeten deur zat niet op slot om hen naar de bouw markt te brengen).
    Mochten we overlast hebben van hun moesten we de woningbouw bellen aangezien ze erom bekend stonden.
    Nu is het vanaf het begin al dat ze gewoon echt herrie maken kinderen die niet normaal kunnen spelen maar de hele dag door krijsen.
    Ze zijn te lui voor even naar elkaar toe te lopen want schreeuwen naar elkaar om iets duidelijk te maken.
    Er sneuvelen door de kleintjes zeker een servies of 3 in het zomer seizoen buiten (waarvan er regelmatig scherven bij ons de tuin in geplant worden als wij niet buiten zijn).
    Kinderen spelen met afgebroken harken, buizen enz.
    Fietsen staan bij hun gewoon in de tuin met als resultaat dat die dus elke dag gewoon echt minimaal 10 keer door de kleintjes omgetrokken worden (de ene keer met gekrijs achteraf en de andere keer duwen ze de fietsen om).
    Ook is het zo dat de 2 jongste opgevoed worden onderhand door het kind wat daarna de jongste is (die is nu rond de 9 a 10 waarvan ik ook zeker weet dat er een tik tot gevolg bij de jongste komen).
    Er kan echt niet normaal gecommuniceerd worden alles gebeurd schreeuwend ook al zijn ze bij elkaar in een ruimte.
    De trap lijkt wel alsof er de hele dag een kudde olifanten overheen lopen en er donderden er regelmatig af jongste 2 zijn nu bijna 4 en ongeveer 5a6 traphekjes zijn regelmatig afgebroken of gewoon eraf getrokken.
    Regelmatig komt er nog een gezin op bezoek of hun eigen zoon met gezin (en zijn vrouw en 2 kleine kinderen) of familie met echt een even groot gezin als hun zelf dus ongeveer 2 volwassenen en 6 kids dus al met al zitten ze dan dus met het dubbele aantal mensen in hun huis.
    Hun leven onderhand gewoon dag en nacht door de kleintjes spelen buiten ( lees krijsen en slopen) tot een uur of 23.00/00.00 ik hoor ze dan nog binnen tekeer gaan tot makkelijk een uur of 02.00.
    Nu met de ramadan is dat nog erger.
    Kinderen staan regelmatig buiten (lopen zelf naar buiten + hebben geen poort dus ook de straat op).
    Al een paar keer meegemaakt dat ze dus aan de achterdeur staan te rammen en huilen / krijsen om binnen te mogen en je hoort papa en mama gewoon in de keuken en er word gewoon niet open gedaan.
    Hun tuin word als vuilnisbelt gebruikt.

Al met al een hoop herrie wat ze maken en heb er gewoon genoeg van al regelmatig de woningbouw gebeld en ook het amk maar er word gewoon echt niks mee gedaan.

Maar nu is het dus ook zo dat ik een kleine heb en 2 honden.
    Behalve wat ik vind aan servies scherven en vuil wat er mijn schutting over gewaaid komt.
    Heb ik kauwgom lolly's met afgeknipte stokjes tegen gekomen en iedere keer met vanochtend weer gebakken bot stukken.
    Mijn dame weet gelukkig dat ze hier vanaf moet blijven maar voor de honden is dit hun eigen tuin en eten ook wat ze vinden (gelukkig tot nu toe in de gaten gehouden en nog net kunnen voorkomen behalve vanochtend toen stond de hond al te knagen aan een bot stukje).

Ik ben echt woedend en instaat ze een keer over die schutting heen te sleuren.
    1 mijn tuin is geen vuilnisbelt en 2 dit is gewoon dodelijk voor de honden.

Ook staan ze elke keer weer aan de deur voor weer iets.
    1 geld lenen
    2 iets anders lenen kan knoflook zijn maar ook de tuinslang of de stofzuiger.
    3 of mijn man ze ergens heen wil brengen zelfs een keer om kwart voor 7 in de ochtend terwijl ze wisten dat mijn nachtdienst had (dus pas om 5 a 6 uur thuis is en in bed ligt.

We hebben echt al vaak gecommuniceerd met ze (beter gezegd kinderen kunnen alles vertalen).
    De woningbouw gebeld heeeel vaak.
    AMK gebeld.
    De wijkagent gesproken.

Wij zijn intussen op en weten het niet meer.
    Ramen kunnen niet open zelfs mijn buurvrouw aan de rechterkant hoort alles nog.
    Het enige wat we willen is iets meer rust in huis en gewoon de nachten kunnen slapen zoals het hoort en de ramen open kunnen doen al helemaal met dit weer.
    Dit speelt al 3 jaar.

Het is een heel verhaal geworden respect voor het lezen en mijn woede is weer een beetje bekoeld ;) en heb de aandrang niet meer over de schutting te sleuren :)

2. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    oh dat lijkt me verschrikkelijk wonen.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Poeh, lekker dan zulke mensen naast je.
    Maar mikken ze die rommel gewoon over de schutting jullie tuin in?
    Waardeloos dat niemand goed mee werkt of er wat aan de situatie verandert. Je kunt ook de milieupolitie nog bellen als ze hun tuin vol vuilnis gooien. Zijn er nog meer buren die klagen bij de woningbouw/politie/amk etc.?
    Sterkte!

4. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    Het amk word door meerdere gebeld
    De rommel waait over en de zwaardere dingen neem ik aan dat dat er over gekeild word.
    Een zo'n lolly gedeelte hoorde ik vallen de deur werd dicht gegooid dus dat word er echt over heen gegooid.
    Ik weet dat ze bij hun vorige woning pas naar 5 jaar klagen en bedreigen een andere woning van de woning bouw hebben gekregen.
    Diegene heeft uit wanhoop dus echt gezegd als jullie niks doen dan zet ik het huis in de fik.
    Milieu politie zal wel geen zin hebben want een keer in de zoveel tijd komt de gemeente alles een keer met zo'n grijper / hijskraan ding ophalen.
    De woningbouw heeft ze dus ook in een hoekhuis geplaatst waar een laad dok van de supermarkt naast zit (ik denk met de intentie dat er dan minder last van hebben).

Weet je en normaal je went er een beetje aan maar Mijn kind loopt intussen weer rond met wallen tot der knieën.
    Mijn man heeft wissel diensten en kan hierdoor gewoon ook niet aan zijn slaap komen.
    En ik merk gewoon echt dat ik echt slaap te kort er door krijg Wat er vast voor zorgt dat ik gewoon echt op ben en nu dus weer een punt bereik dat het teveel is Nu heb ik gewoon wat meer slaap nodig zonder onderbroken te worden.
    Met een peuter die er dus nog regelmatig wakker van word ben je op begeven moment gewoon echt op.

De toppunten is gewoon ook echt met de ramadan en respect dat ze het doen maar dat betekend nog niet dat de buren daar zoveel last van moeten hebben.
    Ik heb nu al zin in de winter dan lijkt het net of ze ongeveer een maand verhuisd zijn / winterslaap houden.

5. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    Die botjes kan ik me trouwens nog voorstellen want hun tuin trekt kraaien en meeuwen aan dat die het oppakken en het in onze tuin valt.

6. babykonyntje

babykonyntje Actief lid

24 dec 2012
    188
    2
    18
    Ramadan is bijna voorbij, nog even volhouden;)

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Spreken ze helemaal geen nl's? Heb je geen kennis die zou kunnen tolken?

8. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Jeetje wat rot TO! Mischien aangifte doen bij de politie voor constant overlast? Het lawaai opnemen en zorgen dat je dingen op camera krijgt, zoals vuilnis die over word gegooid enz of zeg ik nu iets onmogelijks? Het lijkt me verschrikkelijk zo te wonen, en er moet echt iets gebeuren want zie dat je zwanger bent en nachtvoedingen plus een kudde stampende olifanten, is echt niet te doen. Succes TO ik hoop dat dit snel word opgelost.

9. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    Gelukkig wel maar dan zijn we nog niet van alles af hoogstens dat ze wat beter in hun hum zitten maar voor de rest is het gewoon hetzelfde.
    Of het door de ramadan komt of omdat die nou in de zomervakantie valt weet ik niet maar als je buren het huis vol hebben zitten met 16 a 20 mensen een week is echt niet grappig.
    Situatie schets van het huis 2 normale slaapkamers en 2 kleintjes en kleine zolder en een woonkamer van 20m2.
    Ooh en een wc waar de lucht van door onze wc heen komt reken maar uit als er zoveel mensen zijn op 1 wc wat voor lucht er dan bij ons hangt.

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Poeh dat klinkt echt verschrikkelijk. Zou je buurtbemiddeling niet in kunnen schakelen?
    Wat je ook zou kunnen doen is alles wat je aan overlast merkt op schrijven en van alle voorwerpen die je in je tuin vind een foto maken zo maak je jezelf in ieder geval sterker. Elke keer bij overlast aanbellen bij de buren en bij laat geluidsoverlast de politie bellen. Ook hiervan een notitie maken.
    Succes met alles!

11. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    Nee hun kinderen die tolken altijd hun wonen hier nou ongeveer 10 jaar dus die hebben hier gewoon nederlands onderwijs gehad dus die verstaan alles wel.

Ik weet wel dat ze zoals de woningbouw het noemde hoe moet ik Nederlands huishouden runnen hebben gehad van de asielzoekcentrum (dus het puntjes rekening houden met andere, vuilnis hoor in de vuilnisbak enz).

12. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    :(

Ontopic..
    Jeetje wat verschrikkelijk wonen lijkt me dit, zou daar zelf niet tegen kunnen pfffff. Sowieso zou ik zsm. Ergens anders willen wonen, maakt me niet uit hoeveel moeite of geld dat het kost. En blijven klagen, elke dag weer. Weet je trouwens dat je zelf het huurbedrag mag verlagen omdat je woongenot verziekt wordt? Misschien dat de verhuurder dan actie onderneemt...

Sterkte iig...

13. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    Maar is geluidsoverlast kinderen.
    Kijk ik snap echt wel dat die kinderen alles bij elkaar krijsen en huilen die lijken me intussen ook een beetje oververmoeid.
    maar mag je ook zomaar dingen opnemen want het amk vertelde dat dat niet mocht toen ik vertelde dat er ook geslagen werd.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar ik denk dat dit puur een uitzonderlijk geval is hoor. Ik heb heel veel somalische vriendinnen en herken dit echt niet. Soort somalische tokkies haha, hoe vervelend ook voor jou. Weten die kinderen ook dat jullie meldingen ed hebben gemaakt?0

15. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    Het nadeel is hiervan dat wij geen nieuwe woning aan kunnen gaan met onze inkomsten.
    Dat zou betekenen dat we moeten kopen maar met het bedrag dat mijn man verdient kunnen we misschien net genoeg lenen voor een klein appartement en dan moet je nog een hypotheek krijgen.
    Kan wel vragen aan de woningbouw of ze hiervoor een oogje willen dicht knijpen we zitten echt net boven de grens.

16. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    De kinderen weten niks van de meldingen vind niet dat een 8 en 13 a 14 jarige daar iets mee te schaften hebben weet wel dat de woningbouw het doorgespeeld heeft en ook de woningbemiddelaar op zon moment is het ook eventje (lees een week) rustiger.

17. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Pfff wat een aso's zeg. Geschikt voor zo'n asocontainerwoning als je het mij vraagt.
    Is het een optie om zelf te gaan verhuizen? Want dit kan nog wel jaren doorgaan. En anders, melden, melden, melden. Tot de instanties het helemaal zat worden. Misschien dat ze er dan uiteindelijk wel wat aan gaan doen. Die mensen gaan niet veranderen ben ik bang.

Edit: ik lees nu dat verhuizen geen optie is. :(

18. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Dit is echt ontzettend vervelend, vaak gaat er enorm veel tijd overheen voordat er actie ondernomen kan worden.
    Wat wel belangrijk is is om elke keer te bellen als je overlast ondervind, dit voor eventuele dossieropbouw. Hou voor jezelf ook bij wanneer je alle ellende hoort. Kun je niet aan de woningbouw vragen of ze vwb de huurgrens in dit geval even een oogje dicht willen knijpen? Dit is echt niet normaal leven als ik het zo lees!! Dit lijkt me echt een verschrikking.

19. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Wij hebben ook zulke mensen naast ons wonen. Gelukkig maken ze onze tuin niet vies en zijn ze wel aardig tegen ons.
    Maar herrie maken dat doen ze als de beste.
    Wij hebben wel meer buitelandse mensen in de straat wonen en ze komen nooit naar elkaar maar schreeuwen alles over en weer haha.

Hoe komen al die viezigheidnen scherven in jou tuin? Als je geen schutting hebt is het misschien handig om dat er neer te zetten, dan kunnen ze ook niet je tuin in.

Nu is ook de ramadan dus dan zijn ze zoiezo later savonds als normaal.
    En anders zou ik eerst even met hun praten en zeggen waar je tegen aan loopt.
    Helpt het niet dan naar de woningbouw.

Succes!

20. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ik neem aan dat je alles al netjes hebt geprobeerd op te lossen?
    Door te praten, zeggen waar je last van hebt? Meldingen bij woningbouw en wijkagent? Dit gaat al 3 jaar zo en niemand doet wat??

Het heft in eigen handen nemen?

Type een officieel uitziende brief dat komt van een of andere instantie/gemeente.
    Verstuur hem aangetekend en zet er in dat ze het huis uit worden gezet/uitkering wordt stopgezet per 01/08/2014 als ze niet per direct zich aan de normale leefregels houden (Ook even opsommen wat normale leefregels zijn want dat is voor iedereen anders)

Deel Deze Pagina