Hallo! Ik zou graag willen weten of ik zwanger zou kunnen zijn.. Allereerst mijn verhaal.. 1 februari van dit jaar heb ik een miskraam gehad. (27 dec 2014 een positieve test) De eerste echo had ik ongeveer een week daarvoor al gehad. Er was een vruchtje te zien en een dooierzak, maar nog geen hartactie. Omdat de vk niet helemaal zeker was of het door ging zetten kreeg ik twee dagen later weer een echo. Dit keer wel hartactie en groei. De vrucht liep wel een week achter 'mijn berekening'. Daarna heeft de miskraam, 1 feb, doorgezet, na ongeveer 8 weken zwangerschap. 1 maart werd ik na de miskraam opnieuw ongesteld. Ik heb toen wel een zwtest gedaan en die gaf nog een lichte streep. Er zat dus blijkbaar nog HCG in het bloed van de zwangerschap, denk ik. Of kan dit ook al een zwangerschap zijn geweest die vroegtijdig is beëindigd? Een paar dagen na de ongesteldheid weer getest en weer een heeeel licht streepje.. Nu is het 27 maart en een paar dagen voor NOD en heb ik weer getest. Nu weer een heeeeel licht streepje, maar in het zonlicht wel zichtbaar. Zou dit nou een zwangerschap kunnen zijn of is dit nog het HCG van de miskraam? Ik heb werkelijk geen idee, omdat ik geen enkele test heb gezien na de miskraam zónder heeeel licht streepje. Een heel verhaal, maar hopelijk is er een antwoord op!! groetjes Lilyput
Hoi Lilyput, je kunt van de miskraam begin februari nu niet meer positief testen, tenzij er een restant is achter gebleven. Maar in dat geval zou je nu al lang klachten hebben gehad van bv buikpijn, veel bloedverlies, koorts. Ik dnek dus dat je of opnieuw zwanger bent of je test vals positief (heel licht dan). Want mocht je vorige menstruatie een hele vroege miskraam zijn geweest test je daar nu ook niet meer positief van omdat het hcg niet hoog is geweest dan. Ik zou een goede week afwachten eer je weer opnieuw test. Want anders zit je steeds zo te dubben en dat is niet goed voor een mens. Groetjes Brigitte