Wie heeft hier ook tandvlees problemen ? Of gehad? Vandaag had ik een afspraak bij de mondhygiëniste. Ik wist dat ik wel wat opgezwollen tandvlees had maar ik moest gelijk 2 soorten antibiotica gebruiken omdat ik een ernstige ontsteking aan mijn tandvlees heb en dat het je gezondheid kan schaden.? Ben benieuwd of het nu minder word.
Nou, dan ben ik wel benieuwd. Ik moet 09.03. naar de mondhygieniste, ook omdat ik opgezwollen tandvlees heb. Ze gaan het dan helemaal schoon maken, hebben ze dat bij ook gedaan? En kan het echt zo'n kwaad met je gezondheid???
Ik kwam ook altijd jaren bij de mondhygieniste. Had ook gezwollen tandvlees. Ik poetste niet goed, niet op een goede manier, volgens haar. Te hard of zo. Dus kreeg tips hoe ik mijn tanden moest poetsen en zo. En ze maakte me bang dat anders bij bol tandvlees je tanden er uit kunnen vallen. Ik schrok er van. Toen ik een nieuwe tandarts kreeg ivm verhuizing zei die dat dat onzin was dat je tanden er dan uitvallen. En nu heb ik ook geen mondhygieniste meer. Heb trouwens nog nooit van een antibioticakuur gehoord voor gezwollen tandvlees...
Opgezwollen tandvlees is ontstoken tandvlees en afhankelijk hoe diep de ontsteking zit en welke bacterie oorzaak van de ontsteking is, wordt er wel degelijk regelmatig een antibioticum voorgeschreven. Vervolgens zal er waarschijnlijk nog wel goed schoongemaakt moeten worden, want alleen een antibioticumkuur is niet voldoende, je moet ook de oorzaak weghalen. Een ernstige tandvleesontsteking veroorzaakt botafbraak en daardoor kunnen tanden en kiezen verloren gaan. Een ernstige tandvleesontsteking heb je niet van vandaag op morgen hoor. Maar het is wel belangrijk om een tandvleesontsteking te laten behandelen.
De mondhygiëniste heeft het bij eerst helemaal schoongemaakt. Dit deed echt niet normaal pijn. Ook veel bloed kwam er vandaan. Tijdens het poetsen had ik dit ook wel. Zij vertelde mij dat ik een ernstige ontsteking aan mijn tandvlees heb. En dat dat wel dergelijk schadelijk is voor je gezondheid als je hier lang mee blijft doorlopen. Vandaar dat zij mij 2 soorten antibiotica heeft gegeven en 2 verschillende mondspoelingen. Ik poetste elke dag wel 2 x mijn tanden en vind het toch wel raar dat ik zo een ontsteking oploop. Ik weet wel dat ik tijdens mijn zwangerschappen last had van wat opgezwollen tandvlees maar nu sinds een paar dagen had ik er echt gewoon pijn aan. En zij vertelde mij ook dat als je je tandvlees niet laat behandelen dat op den duur inderdaad je tanden en kiezen kunnen gaan uitvallen. Ben benieuwd of het nu beter gaat worden want mijn tandvlees is ook wat donkerder van kleur dan eerst. Normaal hoort dat roze van kleur te zijn.
Heb er zelf geen ervaring mee,maar dat het niet waar is als het bol gaat staan dat je tanden er dan uit kunnen vallen dat is echt niet waar.. Mijn schoonmoeder heeft dat probleem en is dus al 3 tanden kwijt hierdoor en 2 kiezen..Het is dus echt wel zo.. Ik ga zo voor het eerst in jaren weer na de tandarts,zit hem echt te shaken hier pff,het is alleen controlen maar ben echt bang
Ik heb ook regelmatig ontstoken tandvlees en ga (moet) daarom ook naar de mondhygienste. Nu heb ik (bijna) altijd wel wat bloed bij het tanden poesten en dacht werkelijk dat iedereen dat wel had . Dat hoort dus niet zo, bloed = ontstoken. En mijn mondhygienste vertelde ook horrorverhalen over wat je allemaal wel niet kan krijgen als je dit niet laat behandelen, hart en- vaatziekten, onvruchtbaarheid en weet ik wat allemaal nog wel niet. Ik schrok er iig behoorlijk van. Ik vind het schoonmaken overigens een hell! het doet me verschrikkelijk veel pijn en lig altijd strak van de spanning in de stoel . Ik boor liever 6 gaten dan 1x zo'n schoonmaakbeurt.
Ik ben ongeveer 2 weken geleden geweest voor een gebitsreiniging. Ik poest zeer netjes want ben gewoon zuinig op mijn tanden. Wilde ze nog even een afspraak maken voor het poetsen uit te leggen,ja ammahoela! Aan het einde van de behandeling even voor gedaan hoe je tandenstokers moet gebruiken, want dat was volgens haar toch wel belangrijk. Met poetsen bloedde het een beetje, maar met die tandenstokers, pfffff toen kwam het los... Wat een gedoe, ik denk als je gewoon netjes poetst dat je gebit er al netjes zat uitziet. Iedereen heeft natuurlijk verschillende tanden, maar een beetje tandsteen kan toch echt geen kwaad volgens mij. Zo houden de mondhygienisten ook weer werk he?
@mamamuts: Dat is precies wat ik nou ook heb. Had niet zo heel lang geleden een wortelkanaalbehandeling ondergaan bij de tandarts. Ik was op van de zenuwen en achteraf viel dat echt reuze mee. Maar dit was dus helemaal andersom. Ik dacht ach zo een schoonmaakbeurt wat is daar nou erg aan. Nou ik zat te trillen toen ik weer weg ging in de auto. Was echt niet normaal joh.
heb gebit paar jaar geleden laten schoonmaken.. en mooi dat het onder verdoving ging.. nadat hij eerst poging deed zonder. Zelfs met verdoving was het zo gevoelig.. dat ik besloten heb toen om het in etappes te laten doen.. steeds kwart gebit zodat je niet met volledig verdoofde mond zat.. maar ook leek er tenminste einde aan te komen elke keer
ook ik heb sinds een jaartje tandvlees problemen. en ja ik vind het ook echt verschrikkelijk om daar heen te gaan ze doet me zoveel pijn dat ik het liefst wil janken hahhaha. tegen mij vertelde ze ook al die horrorverhalen, er moest een kweek gedaan worden en er kwam uit dat ik paradontitus heb/had en kreeg ook antibiotica voor speciale mondwater en tandpasta. en 2 maal daags tanden stokeren en ragers gebruiken. volgens de mondhyganiste kon het erfelijk zijn maar ze zegt tegen mij dat het door het roken komt. over 2 maanden moet ik weer en ben super bang hahhah
nou nu wil ik niet meer heen, help mamieeeeeee. ik heb door ziekte mijn gebit een paar maand verwaarloosd(stom maar alleen opstaan was al vermoeiend) ben nu druk bezig met poetsen en flossen (wat onze tandarst gewoon verteld en voordoet hoe het moet) omdat mijn tandvlees niet helemaal is zoals het hoort te zijn dacht ik laat ik maar een afspraak maken bij een mondhygieniste. maar nu denk ik laat maar, poets dan liever 3 keer per dag + flossen/stoken.
Ik wil idd. ook niet meer Moet 09.03. naar de mondhygiensite om idd. heel mijn gebit in een keer schoon te laten maken. De tandarts zei ook dat ik het kan laten verdoven en als ik zo de verhalen lees ga ik dit zeker ook doen. Volgens mij had ik het ook 5 jaar geleden een keer dat mijn gebit schoon gemaakt wa en dat ik toen 2-3 dagen niet kon eten en amper kon praten, hadden jullie dat ook??? Dus tanden trekken of zo is 1000 keer erger????
Nou, wat het bij mij zo pijnlijk maakt, is dat ik hele gevoelige tanden heb omdat het tandvlees op sommige plekken terug is getrokken. Wanneer ze daar dus de tand gaan reinigen, komen ze met dat, tja... een soort hard borsteltje annex slijptol op het tandbed wat bloot ligt, waardoor ik dus tegen het plafond aan schiet. (dames.. voelen jullie hem al! ) Heb de vorige keer ook met verdoving gedaan, maar ja... dan loop je weer een halve dag met een dubbele tong te praten (bij mij was die pas na 6 uur uitgewerkt). Dat vond ik ook weer niet alles. En die tig spuiten in je mond wordt je ook niet vrolijk van, ze moeten namelijk op meerdere plekken verdoven. En dan heb ik het over één kant , ze doen beide kanten nooit tegelijk verdoven, anders je een dag niet kan eten en drinken...
Ik wil de TS even bedanken Dankzij jullie heb ik na 1,5 jaar weer een afspraak gemaakt om naar de tandarts te gaan! Ik heb ook ontstoken tandvlees.. en al behoorlijk lang.. maar niemand heeft daar ooit iets aan gedaan dus dat ga ik mooi even navragen want ik wil er vanaf!!!!