Ben erg bang dat ik wat verkeerds heb gegeten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Whitepearl, 19 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Ik ben nu 5 weken zwanger en zit in Turkije in all in hotel door mij zwangerschap heb ik echt last van erge verstopping.

Nu heb ik sinds gisteren erg zachte ontlasting dus eigenlijk soort van diarree sorry voor de smerige taal.

Ik heb goed opgelet met eten maar ben nu erg bang dat ik iets verkeerds heb gegeten en hoe erg kan dat zijn. (Zou best ergens niet goed doorbakken vlees tussengezeten kunnen hebben ook al let ik op)

Ik ben helemaal gestrest ze hebben gier ook helemaal geen groenten en ik heb geen vitamine pillen bij me wel foliumzuur.

Moet ik me nu zorgen maken?

2. Eriva

Eriva Niet meer actief

Het kan ook komen omdat het eten daar wat vetter is, veel klaargemaakt met olijfolie.

Ik zou veel water blijven drinken en veel fruit eten. Hebben ze vast wel in het hotel denk ik?

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ookal heb je 'iets verkeerds' gegeten, een voedselvergifitiging kan geen kwaad voor de zwangerschap.
    Of je moet in het ziekenhuis komen te liggen met ernstige uitdrogingsverschijnselen, dan moet je wel oppassen.
    Sterkte!

4. panther

panther Actief lid

8 jun 2013
    471
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Geen groente??
    Ligt er geen sla of komkommer? Turken worden zowat geboren met groente en fruit in hun mond.

Zachte ontlasting komt ook van de olie die ze gebruiken ik heb een turkse man ben het inmiddels gewend.
    Lekker water drinken en thee fruit eten en groente ligt vast wel wat wat je kan eten en geniet van je vakantie!

No stress komt goed! En vertrouw je het niet ff naar de dokter!

5. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Nee echt geen groente en salade durf ik niet aan wel fruit maar vind ik echt niet lekker

Maar inderdaad maken het anders hier en ik eet heel anders dan ik thuis eet ik heb ook last van winderigheid.

6. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan ook liggen aan de kruiden of de olie, tijdens mn zwangerschap wel eens meegegeten bij n Turkse familie, daarna stonden mn darmen en maagzuur ook ateeds op zn kop. Oa door bijvoorbeeld azijn op de salade enzo.

7. Sarah82x

Sarah82x Actief lid

2 mrt 2014
    310
    0
    16
    Zou dan wel even op zoek gaan naar een marktje o.i.d. en iets kopen van groente of fruit wat je wél lekker vindt. Even goed afspoelen en genieten maar. Komt vast goed en geloof me, of je nou in Nederland of Turkije bent, die eerste weken zijn sowieso héél spannend!!

8. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Ik zou inderdaad zo veel mogelijk water blijven drinken. Maar niet uit de kraan? Ik weet niet hoe het met het drinkwater daar gesteld is.
    Verder gebruiken ze inderdaad andere kruiden en oliën om het eten te bereiden waar je, omdat je dat niet gewend bent, overgevoelig op kunt reageren.
    Zo lang je niet misselijk bent, niet hoeft te braken en geen heftige buikkrampen/buikpijnen hebt, is de kans erg klein dat je iets verkeerds hebt gegeten.
    Voel je je ziek? Dan natuurlijk wel een dokter inschakelen. Mocht je het niet vertrouwen, ook dan een dokter inschakelen.

Ik wil je toch een hele fijne verdere vakantie wensen!

9. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    En nog los van alle tips: het kan ook gewoon toeval zijn. Door je zwangerschap verandert er van alles in je lichaam. Zo kan je ontlasting van dik naar dun en weer terug gaan in gekke fases de komende maanden. Maar kan me voorstellen dat je ervan schrikt.

10. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik heb dit gehad toen ik bij mijn schoonouders in Turkije was en 8 weken zwanger was. Ik was zo uitgedroogd en hield niks binnen dat ik naar het ziekenhuis moest ivm uitdroging.
    Zorg dat je voldoende water drinkt uit een flesje! Het kan ook toeval zijn omdat je lichaam veranderd. Hou in de gaten of je uitdroogt zolang dat niet is hoef je je geen zorgen te maken.

11. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    ik zou me geen zorgen maken. Je bent immers in een warm land met ander eten. Die combinatie kan er al voor zorgen dat je darmen van streek raken in diarree of juist in verstopping. Veel salades in die landen word met olie gemaakt. Persoonlijk ben ik daar altijd gevoelig voor dus eet geen salade als er (veel) olie op zit. Daarbij kan kruiden ook een oorzaak zijn. Zolang je je verder ok voelt en niet uitdroogt is er denk ik niks aan de hand.
    Drink veel water en zorg dat je vitamine binnen krijgt.
    Succes en geniet van je vakantie

12. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    ik denk inderdaad dat je lichaam reageert op vreemd eten, en anders zou ik maandag of dinsdag even je nederlandse dokter bellen als je toch niet vertrouwt, of een Turkse dokter,

ik zelf had 3 weken geleden p.o in de supermarkt en stokbroodje met filet american gegeten, ik had gewoon echt even niet door, nu heb ik zelf genoeg toxoplasma antistoffen in mijn lijf, maar schrok er best van, maar toch denk maar het was 1x daarna doe ik het nooit meer, dan zal toch geen kwaad kunnen :(

13. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken dat het gewoon een zwangerschap verschijnsel is!
    ik had namelijk hetzelfde als jij vorige week erge obstipatie en sinds donderdag erg veel naar t toilet en erg rommelende darmen! aangezien we bijna even ver zijn denk ik dat het er gewoon mee te maken heeft!
    geen zorgen

Deel Deze Pagina