Hallo, Even een vraag van mijn kant; ik ben nu 35 wkn zwanger en ben me bewust van gevoelig/bloedend tandvlees. Altijd als ik tanden poets (zacht borstel) dan begint het te bloeden. Nu zie ik ook dat het tandvlees op gaat zetten, met name tussen mijn twee voortanden. Is dat ook normaal?
dat je gevoeliger tandvlees krijgt is idd een vaak gehoord iets Ik heb er zelf ook last van gehad, alleen wel minder dan jou als ik dat ze lees. Ik heb paradontax gebruikt, mss vind je m heel vies maar heeft mij goed geholpen
Parodontax is inderdaad een wondertandpasta, even door de smerige smaak heen en na een paar dagen vind je het de lekkerste tandpasta ter wereld. Mijn tandarts adviseert Meridon, maar dat vind ik niet zo goed als Parodontax ...
Heey Suus, Ik ben tandartsassistente vandaar dat ik je dit antwoord kan geven. Als je zwanger bent heb je eerder kans op bloedend tandvlees. Dit betekent dat je goed moet poetsen ook het tandvlees, flossen en stokeren. Vooral doorgaan ook al gaat het bloeden want heel veel mensen stoppen dan omdat ze denken bloedt is niet goed. Inderdaad wat de andere meiden typen is goed parodontax of meriodol, maar het belangrijkste goed flossen en stokeren. Hihi lijk precies op mijn baas die zit ook altijd te hameren op flossen en stokeren Succes ermee X leeuwinnetje
Kreeg dat advies ook van mijn tandarts; flossen, met mondwater spoelen om te zorgen dat er zo min mogelijk narigheid tussen je tanden blijft zitten en poetsen met een zachte borstel, van het tandvlees af ipv ernaar toe, zoveel mogelijk. En parodontax, sinds ik dat gebruik is mijn tandvlees veel minder rood en bloedt het minder en doet ook geen pijn meer!
Dat probleem had ik dus ook....gevoelig en bloedend tandvlees. Ik maakte me geen zorgen want ik dacht ook dat het er bij hoorde. Tot ik andehalve week geleden bij de tandarts zat voor controle... Acute Paradontitis.....constateerde zij. Ze heeft me met spoed doorverwezen naar de mondhygieniste. Die heeft vervolgens de boel helemaal schoongemaakt, geen pretje aangezien ze me niet mocht verdoven! De tandsteen/ plak zit dan onder je tandvlees, je komt hierzelf niet bij.. Het veroorzaakt onstekingen en afbraak van je kaakbot, in het eindstadium kunnen je tanden zelfs zodanig los komen te zitten dat ze eruit vallen. Niet om mensen bang te maken, maar dit kan dus ook en ik had hier ook nog nooit van gehoord! Over anderhalve week moet ik terugkomen om te kijken of het geneest. Juist in je zwangerschap ben je door invloed van hormonen extra gevoelig voor dit soort dingen....
....Ik had trouwens naar mijn idee helemaal nergens last van verders en je kan het ook niet zien aan de buitenkant..... Dus dames...........extra goed poetsen, stokeren en spoelen!
ik heb nu ook paradontax echt vies maar ja wel ok voor je gebit moet er maar ff doorheen maar ik hoop dat ik gauw door de vieze smaak heen ben
Het aller aller aller belangrijkste is echt goed je tandenborstel schuin op het tandvlees en tanden zetten en echt goed flossen en stokeren. Soms heb je inderdaad zoals Mama Lou parodontitis dit moet professioneel gereinigd worden bij een preventieassistente of mondhygienste. Wel raar MamaLou dat ze niet verdoven mocht, dit heeft geen gevolgen voor de baby. Liefs tandartsassistente Leeuwinnetje
Tja, ik had ook liever gehad dat ze me verdoofd had.... Het was nou niet bepaald een pretje maar ik kan wel wat hebben gelukkig. Bevallen....das pas pijnlijk, ha ha! Ze vroeg hoe ver ik was.......misschien heeft dat er iets mee te maken? Of misschien met wat voor middel ze verdoven daar? Ik weet het verders ook niet, maar ik moet volgende week weer terug.
Mama Lou nee dat heeft er niets mee te maken hoe ver je zwanger bent, maar het kan zijn dat hun andere verdoving hebben dan wij, maar toch hoeft het niets uit te maken. Nou weet je waar ik mee moet lachen dat zoveel vrouwen bij ons in de praktijk komen en zeggen liever een bevalling dan naar de tandarts. Dan zei ik altijd ohhhh. Ik geef niets om de tandarts tja het is mijn beroep haha. Succes ermee
Toen ik dit topic gisteren las toch maar even nagedacht en vandaag een afspraak met de tandarts gemaakt.. mijn tandvlees bloed zo erg dat flossen zelfs bijna gewoon niet meer gaat, lijk dracula wel! Beter een keer teveel dan te weinig toch? ... al vind ik wel dooooodeng om naar de tandarts te gaan...
Bij mij prima. Had inderdaad erg bloedend tandvlees, het zat naderhand echt overal, ik moest zelfs mijn gezicht schoonmaken, bleh! De tandarts begon al grapjes te maken over 'het bloedbad van Stockholm' (dat is een bekend verhaal over een bloedbad wat zich in de middeleeuwen hier in Stockholm heeft afgespeelt) Maar het kwam dus door de zwangerschapshormonen in combinatie met plak en tandsteen. De tandarts heeft het netjes schoongemaakt en een controle gedaan en zei dat er verder niets aan de hand was. De een heeft er gewoon veel meer last van dan de ander, zei ze. En ik heb er toevallig erg veel last van. Maar sinds het ze het schoongemaakt heeft, bloed het wel minder tijdens het flossen. Maar een extra bezoekje aan de tandarts tijdens de zwangerschap is toch echt geen overbodige luxe Hoe gaat het nu met jouw tandvlees en tanden mamalou?
Hai, Afgelopen woensdag moest ik weer terug naar de mondhygieniste voor controle.. Ik ben weer helemaal genezen verklaard! Zag er allemaal weer prima uit dus ik hoef pas over een half jaar weer terug te komen. Fijn dat het bij jou ook weer beter gaat! We mogen en kunnen dus weer breeduit lachen!