onrustig

Discussion in 'Gezondheid' started by esmay, Nov 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. esmay

esmay Actief lid

Oct 25, 2006
    184
    0
    0
    Hallo,
    Heb de laatste dagen last van snelle bonkende hartslag en voel me erg onrustig...slaap ook dan weer goed en dan slecht/piekeren..!
    Ook wat druk in de keel..angstig word ik ervan omdat ik me dan ook zorgen maak om baby..en of mijn hart dit volhoudt..
    Hoort dit bij zwangerschap en wordt dit minder ?
    Ben nu 28 weken zwanger!
    Bloeddruk is redelijk goed steeds!
    Ook ben ik kortademig..als ik even wat doe ben ik al moe(hoort dat er ook bij?)..probeer wat ademhalingsoefeningen soms te doen(ben nu ook op cursus samen bevallen!)..anders ga ik zo hyperventileren ben ik bang..
    herkenbaar?

groetjes Esmay

24 juli Nekplooimeting en uitslagen goed!
    Een meisje!

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Kortademigheid en hartkloppingen horen er (helaas) bij. De kortademigheid komt doordat je baarmoeder omhoog gaat richting je middenrif en longen, daardoor kun je wat minder effectief ademen. De hartkloppingen komen, als ik het goed heb begrepen van de vk, doordat je meer bloed hebt. Beiden kunnen echt geen kwaad werd mij verzekerd door de vk! Als je er last van hebt, kun je proberen om gewoon rustig door te ademen en eventueel even te gaan liggen. Dan komt je lichaam weer tot rust.

Heb zelf ook wel veel last gehad van het onrustige/angstige gevoel. Bij mij hielp het om er met mensen over te praten. Meestal, vooral 's nachts, lijken de dingen erger dan ze zijn! Bij mij is het nu veel minder trouwens!

succes!
    Groetjes Rosa

3. esmay

esmay Actief lid

Oct 25, 2006
    184
    0
    0
    Hoi Rosa,
    Bedankt voor je berichtje..
    Heb soms ook van die nachten... :eek: bleh..ben ook zo moe,moe,moe...
    Ook herkenbaar?
    Wanneer werd het bij jou beter?

Liefs Esmay

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hmm, die moeheid blijft wel bij mij. Moet ook zo vaak het bed uit om te plassen.... tja denk dat mijn blaas nu de grote van een pinda heeft :)

Denk dat het bij mij zo rond 30 weken wel veel minder werd met angstgevoelens enzo. Misschien hielp het ook wel dat ik mijn kindje toen goed ging voelen. Heb vanaf week 21 wel steeds wat gevoeld, maar dan maar heel even.

Had in de eerste 20/25 weken ook heel veel nachtmerries, dat hielp ook niet echt. Denk dat ik al die piekergedachten nu ook beter kan relativeren. Volgens mij hoort het ook een beetje bij zwanger zijn dat je je toch druk maakt om vanalles. Bij mij is in elk geval alles wel een keer langs gekomen (gaat de bevalling goed, is het kindje ok, hebben we wel alles in huis, kan ik wel een kind opvoeden etc...) :)

Groetjes Rosa

5. linda82

linda82 Lid

Sep 26, 2007
    28
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hallo,
    Ja hoor ik heb dat ook die hartkloppingen, die onrust en het moe zijn.
    Erg vervelend!
    Wat je er aan doen moet weet ik niet zo goed, maar je bent in ieder geval niet de enige.

6. linaatje05

Sep 29, 2007
    41
    0
    0
    Hebben jullie ook last van zo een drukkend gevoel op je borst?Soms heb ik dat en dan lijkt het alsof ik daar geslagen word met iets zwaars een heel gek gevoel ook een beetje beangstigend op dat moment..

7. sjouk

sjouk Lid

Jun 22, 2007
    80
    0
    0
    groningen
    Hoi

Ook ik herken deze klachten erg goed.
    Maar het is een geruststelling dat het erbij hoort.
    Druk op de borst daar heb ik regelmatig last van maar,ik heb zelf last van fibromyalgie en syndroom v tietze.
    Ik denk dat het misschien komt doordat je gespannen zit en alle spieren samentrekken.
    Daardoor kun je het beklemmende gevoel op je borst krijgen.
    Ook als je kortademig bent ga je vaak hoog ademen en ook daardoor kun je druk op je borst krijgen.
    Ik zeg niet dat het zo is bij jou want,zeker weten doe ik niet natuurlijk.
    Angst kan er wel een grote rol bij spelen.
    Doe rustig aan en als je het echt niet vertrouwd moet je langs de huisarts gaan.
    Succes ermee .

liefs sjoukje

Share This Page