Zijn er hier meer dames die last hebben van vreselijke jeuk ? In t begin van de zwangerschap niet veel last van gehad maar sinds een week of 25 word t steeds erger. Vooral op mijn onder benen en zijkanten van m'n buik net onder me boobs en onderkant van me buik. Ook wel op mijn armen en mijn rug. Me onder benen branden vaak helemaal zeker als ik gekrapt heb of net onder de douche vandaan kom Door de jeuk krijg ik steeds rode vlekjes of eigenlijk door t krabben denk ik en mijn onder benen liggen al behoorlijk open. Volgende week moeten we weer naar de vk en dan ga ik het toch maar even aangeven brr word er moe van! Nog meer 'lot genoten' ?
Zelf niet, maar mijn schoonzus had het heel erg, die zat met koelelementen te koelen tegen de jeuk. Bij haar was het een teken van zwangerschapsvergiftiging. Nu hoeft dat natuurlijk niet maar zou het wel in de gaten houden, wellicht even je bloeddruk laten meten!
Jup!!! Alle zw schappen gehad. Deze x t minst. (Ach de rest is erger dus iig iets positiefs ) wel moest ik altijd bloed laten prikken op leverwaardes. Dus zeker ff melden. Het enige wat verlichtte was mentholgel.
Ik wil zeker die gel gaan halen waar is dat te krijgen ? Ik gebruik nu sudo crème en koude washandjes haha Maar Pff heb liever pijn dan jeuk zeg!
De mama buikbalsem van Etos eigen merk werkt ook verkoelend. heb zelf nog geen last van jeuk gehad dus weet niet of het ook echt werkt maar het helpt ook zwangerschapsstriemen te voorkomen dus ik smeer lekker door.
Hier ook ,heb normaal al wat jeuk omdat me benen zo snel uitdrogen. Maar nu.. de ene nacht niks de andere nacht blijf ik krabbelen aan mijn onderbenen.. soms me buik en boobs. Ik wilde die balsem kopen van bepanthen maar die is wel 25 euro dus en zoveel zit er ook niet in.. dus ben even kijken naar andere opties zoals Weleda.. ik heb er geen ervaring mee dus weet ook niet wat goed helpt
De jeuk op je buik komt waarschijnlijk omdat je huid uitrekt. Gewoon heel goed insmeren! Ik snap alleen niet waarom je sudocreme gebruikt, dat droogt toch uit? Misschien de vette lanettezalf proberen? Ik heb aan het eind van de zwangerschap ook heftige zwangerschapsjeuk gehad en gebruikte mentholgel en koude natte theedoeken.
Weleda is fijn, maar wel erg vet.. Gaat ook in je kleding zitten vind ik. Volgens mij kun je die menthol gel gewoon bij ethos halen..
Bedankt voor de tips! Hopelijk werkt het. @ Jessi omdat me huid helemaal stuk was en dan werkt bij mij sudo het beste
Gewoon even langs je huisarts,die heeft daar super pilletjes voor,Ik heb bij alle zwangerschappen gehad wat jij omschrijft,en meteen met die pilletjes begonnen,en geen last meer gehad!
Hier nog eentje! Jeuk aan mn benen en sinds kort ook aan de zijkanten en onderkant van mn buik, zo irritant! Tegen de jeuk op mn buik helpt het als ik mn vel stukje voor stukje een beetje samenknijp. Tis echt van het oprekken denk ik
Loratadine 10 Mg,wordt ook aan mensen met allergie voorgeschreven,en helpt hier ook goed voor de jeuk in de zwangerschap,en mag gewoon gebruikt worden,is helemaal veilig.
Irritant die jeuk! Ik heb het nu sinds twee dagen alleen op mijn onderbenen en eigenlijk ook alleen (of vooral) als ik s avonds in bed ga liggen. Kan wel blijven krabben! Scheenbenen en enkels! Verder heb ik geen jeuk.. soms wel wat jeuk op mn buik maar dat is niet zo erg en is maar van korte duur eigenlijk. Wie heeft dat nog meer alleen op de onderbenen?
Ik heb het ook sinds paar dagen. Vreselijk!! Morgen ff kijken voor de gel en anders de huisarts ff bellen.
Probeer de menthol lotion na het douchen sat bramd evem maar erna geen jeuk meer desnoods 2x op dag heb het vanochtend gedaan en wonder boven wonder geem eem keer gekrapt. Heb het van me verloskundige gehad