Help!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ladycake, 21 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Zojuist ben ik voor controle bij de verloskundige geweest.
    Ze ging proberen het hartje te luisteren maar kon dit niet vinden.
    Ze dacht wel af en toe wat te horen maar dit viel dan snel weer weg.
    Omdat ik nog vrij vroeg in de zwangerschap ben kan dit gebeuren zei ze, het kindje kan nog zo ver achter het schaambot zitten.
    Bovendien ligt mijn placenta aan de voorkant wat het ook moeilijker kan maken.
    Nu kon ik kiezen, of over 2 weken terug komen of komende week voor een echo.
    Uiteraard heb ik voor de echo gekozen, dit is altijd leuk :)

Ik maakte me ook geen zorgen toen ik bij de vk weg kwam maar...nu zijn er mensen die mij aan het twijfelen maken door opmerkingen als: "ooh vindt je dat nou niet eng?"

Kunnen jullie mij van de onzekerheid afhelpen door misschien jullie ervaringen te delen?
    Wanneer konden ze bij jou voor het eerst het hartje horen?

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb geen ervaring hiermee maar ik vind het wel raar dat ze niet meteen even een echo hebben gemaakt. Nu zit jij een week in stress. Verder heb ik dus geen ervaring maar ik hoop voor je dat het allemaal gewoon goed is! Sterkte meid!

3. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Bij mij luisterden ze pas bij 13 weken geloof ik..
    Maar wat ze zeggen klopt wel, babytje kan zich ook lekker verstoppen nog, dus zou me echt geen zorgen maken!

4. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Oh ja vergeten te vertellen dat ik al 2 echo's heb gehad waarop het hartje al mooi klopte (laatste was met 11 weken).
    Dit geeft misschien geen garantie maar...zegt wel iets toch?

Mag trouwens maandag al heen dus hoef geen week te wachten :D

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Geen zorgen, zit idd nog goed verstopt. Bij mij bij 13weken bij de vk gehoord en ze.moest echt even goed diep zoeken.

6. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Tegen mij zei ze dat rond de 12wk ook toen ze voor het eerst het hartje wilde luisteren: "misschien kunnen we niks horen omdat de baby achter je schaambot verstopt zit, maar dan maken we morgen een echo". Ze zei dat er duidelijk bij voordat ze begon te luisteren. Gelukkig hoorden ze het meteen. Ik zag mezelf al in de stress schieten en vroeg me al af hoe ik die ene dag dan ging doorkomen, en jou wilden ze ze een week laten wachten?

Het scheelt inderdaad wel wat als ze al een paar keer een goed hartje gezien hebben, gelukkig is de kans het grootst dat het maandag gewoon goed is en dat je beeb zich lekker verstopt!

7. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Bij mij gingen ze het hartje sowieso pas luisteren met 14 weken volgens mij..
    Omdat ze dan zouden voorkomen dat er gestress kwam omdat het hartje niet gevonden kon worden. Had al wel 3 goede echo's gehad..

8. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Sterker nog ze wilde me 2 weken laten wachten :p
    Gelukkig mag ik nu maandag al.

Hier maakte ze een beetje de fout door te zeggen vantevoren: " nou ik denk dat we het hartje al wel even kunnen gaan horen "

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ooow daar word je inderdaad niet blij van LadyCake! Wel een beetje vreemd dat ze dat zo zeggen, want inderdaad, hij kan zich nog makkelijk verstoppen. 2 weken...pfff, fijn dat je zo lang niet hoeft te wachten

10. Esjes

Esjes Lid

30 aug 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij konden ze ook geen hartje vinden bij 13 weken, maar ik kreeg gelijk een echo.
    Ik had ook al 2 echo's gehad en vind het gek dat ze je nu laten wachten.

11. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Niet alle vk's kunnen een echo maken he dames.

To, waarschijnlijk lag de kleine gewoon lekker verstopt en zie je maandag je kleine spruit gewoon lekker stuiteren

12. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Raar bij mij hebben ze het hartje nog kunnen luisteren voor de 7 weken. Is toch wel fijn als je bevestiging heb. Maargoed je he heb het hartje dus al gehoord gelukkig denk dat het wel goed zit maar raar dat ze idd niet gelijk een echo maken:/ kleine moeite

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Joh de verlos vond m bij mij pas met 20 weken! Terwijl ikzelf al vanaf week 9.3 elke dag t hartje hoorde!

Ze zette dan wel altijd gelijk de echo erop
    Omdat ze zelf wilde zien of t oke
    Was.

Geen zorgen!

14. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Gelukkig mag je al snel en ik denk dat er niks aan de hand is hoor, de beeb zit inderdaad nog een beetje laag achter je schaambot dus dat kan.

Bij mij gingen ze overigens pas deze week (week 15) voor het eerst luisteren. Wel 3 echo's gehad. 12 weken is misschien gewoon ook nog nét iets te vroeg waardoor onzekerheid kan ontstaan. Succes maandag en ik hoop dat je een ontspannen weekend hebt!

15. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Toen ik net 12 weken zwanger was, moest ik in het weekend met spoed langskomen. Vk wilde ook even naar het hartje luisteren, dat nog niet te vinden was. Ze heeft daarna het echo-apparaat aangezet en de heel mooie beelden gemaakt. Niets mis met het kindje.

Overigens was het hartje bij mij ook pas rond 20 weken te horen. Dan ligt het kindje er waarschijnlijk net niet goed voor ofzo.

16. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Bedankt allemaal! We gaan lekker het weekend genieten en dan is het zomaar maandag ;)

Even iets anders...zouden ze het geslacht al kunnen zien? ;)
    Dat zou natuurlijk extra leuk zijn.

17. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Bij mij pas bij 14,3 na heeel lang zoeken het hartje te horen! Dus denk dat het bij jou nog net te vroeg is dan, ligt nog zo diep!

18. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Nou vanmiddag mogen we heen...spannend!
    Kunnen ze met 13.1 weken al geslacht gezien?

19. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Succes! Met 13 weken kan je de nub zien maar dan moet je een foto van de zijkant hebben. Vk en gyn kijken dan niet naar het geslacht (of je moet een hele lieve hebbeb) omdat de nub niet altijd goed geraden word.

20. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Succes vandaag!!

Geslacht kan nog niet officieel bepaald worden, dat kan pas vanaf 16 weken, soms iets eerder. Maar de echo apparaten van vk en ziekenhuizen zijn meestal niet toegerust om het al zo vroeg te zien, daarvoor kun je beter naar een pretechoscopist gaan. De NUB is een theorie en niet wetenschappelijk bewezen, dat wordt nog onderzocht. Dus de meesten branden hun vingers daar nog niet aan;) Bij mij werd het geprobeerd en werd meisje gezegd.. Dusss...

Groetjes Patricia

Deel Deze Pagina