BREDA - Samen met de Verloskundigen Kring Breda is Careyn Kraamzorg bezig met de ontwikkeling van een (eerstelijns) geboortecentrum. Bedoeling is om het centrum onder te brengen in het Amphia Ziekenhuis aan de Langendijk. Wanneer het komt, is nog onduidelijk. Het centrum is voor vrouwen die verder geen aparte medische indicatie hebben, maar het wel prettig vinden om in de buurt van medische voorzieningen hun kind ter wereld te brengen. Op dit moment kunnen zij ervoor kiezen om poliklinisch te bevallen. Dat gebeurt dan wel in een ziekenhuisomgeving. Het geboortecentrum zal een huiselijker sfeer uitademen. Vrouwen kunnen er terecht voor de bevalling, maar kunnen er, als ze dat graag willen, ook hun kraamtijd doorbrengen. Careyn staat dan garant voor kraamzorg. Voordeel van het centrum, dat lijkt op de geboortehotels die her en der in Nederland bestaan, is dat vrouwen, mochten er bij de bevalling complicaties optreden, via twee klapdeuren verzekerd zijn van gynaecologische zorg. Zij hoeven daarvoor niet eerst de hectische tocht van huis naar ziekenhuis af te leggen. Het centrum moet niet worden verward met kraamsuites die in verschillende Nederlandse ziekenhuizen zijn ingericht. Die zijn bedoeld voor vrouwen die om medische redenen in het ziekenhuis moeten bevallen, dus voor de tweedelijns zorg. Zou wel erg fijn zijn. Volgens mij zijn er niet zoveel kraamhotels in de omgeving van Breda. Alleen jammer dat de komst onbekend is.
Ik had begrepen dat dat allemaal nog niet zeker was en dat dat als het weg zou gaan pas over een paar jaar zou zijn....
Ik vond Langendijk anders al akelig leeg, toen ik er was... Maar ik kan me voorstellen dat ze er nu gewoon een andere bestemming voor hebben gevonden en dan is dit idd wel 'n heel mooie bestemming!
Hier mag je trouwens wel gewoon in kraamsuites van een ziekenhuis bevallen als je geen medische indicatie hebt. Dus dan is het toch een beetje hetzelfde. Spreek dan wel over ziekenhuis in Nijmegen.
Mijn verloskundige gaf al aan dat het misschien bij mijn bevalling al gereed zou zijn. Ze zijn druk bezig zei ze. Ik gok er niet op, want lijkt mij sterk dat ze het binnen 3,5 maand kunnen regelen... Wel jammer, lijkt me ideaal. Ik wil niet thuis bevallen, juist poliklinisch en een kraamhotel in het ziekenhuis is dan helemaal top.
Ow dan zal het met mijn bevalling ook wel klaar zijn (al lijkt het me idd stug) Ik ga zowiezo ook poliklinisch bevallen.... Misschien zijn wij dan wel een van de eerste die er kunnen gaan bevallen haha
Er komen steeds meer kraamhotels zo te horen! Hier in Dordrecht komt er ook 1, ze zijn bezig met het ziekenhuis e.d. verbouwen en groter maken...het wordt een gezondheidspark zoals ze het noemen...en daar komt ook een kraamhotel! Lijkt me ideaal!
Dat zou inderdaad tof zijn Kleintje! Als het kraamgebeuren niet op tijd af is, wil je dan ook in Breda bevallen? En is Langendijk uberhaupt wel mogelijk? Ik had vernomen dat het voor een deel leeg staat ofzo?
Ja ik ga dan in Breda bevallen.... Volgens mijn verloskundige is het voor alsnog gewoon in de langendijk... ik weet het verder ook niet?
hey dames, nee het gaat zeker te weten weg langendijk! er word nieuw gebouwd bij molengracht en dat gaat spelen binnen nu en 4 jaar ik weet dat zo zeker omdat wij (via werk) contacten hebben ivm met de bouw ......
Even een update: Gisteren heb ik het aan mijn verloskundige gevraagd en er komt een kraamhotel en idd in de langendijk voorlopig blijft daar in ieder geval het gynaceologische gedeelte zitten.... Alleen is het pas klaar of gaan ze er pas mee beginnen (dat weet ik niet precies) in April / mei in ieder geval zal ik het niet meemaken in Maart!
Jammer dat je het (bij deze) zwangerschap niet mee maakt. Het lijkt me prettig om in een kraamhotel te bevallen. Ik ben nu in het ziekenhuis van Roosendaal bevallen. Deze extra keuze is zeer welkom (thuis-hotel-zh). Mij maakt het niet uit waar in Breda, als het hotel maar komt.