Zelfstandig in slaap vallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DaniD, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DaniD

DaniD Nieuw lid

21 nov 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn uk van 4 maanden heeft moeite om zelfstandig in slaap te vallen, met name overdag. Ze heeft mij nodig en is ook huilerig voordat ze zich overgeeft aan de slaap. Heb al van alles geprobeerd. En we hebben nu een slaapritueel ingelast, al is dit lastig overdag... Wat kan ik nog doen? Ik merk ook dat ze mopperig/huilerig is als ik wat strenger voor haar ben. Maarja, over een maand gaat ze naar het KDV... Iemand tips?

2. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    heel herkenbaar! Een ritueeltje voor het slapen gaan hielp! En hoe ouder ze werd hoe meer ik ook herkende als ze echt moe was. Dan leg ik haar gewoon wakker in bed en gaat ze vrijwel altijd lekker slapen.
    over het kdv zou ik me geen zorgen maken hoor...kinderen passen zich zo snel aan! zo slaapt mijn dochter op het kdv uren achter elkaar. Thuis max een uurtje;)

3. DaniD

DaniD Nieuw lid

21 nov 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Wakker in bed leggen heb ik ook geprobeerd maar dan schreeuwt ze alles bij elkaar... Ze raakt overstuur... Had jij dat ook?

4. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    ja. Probeer haar op het juiste moment in bed te leggen (is even zoeken). Ze moet net moe genoeg zijn...maar niet te moe! haha snap je hem?
    en als ze dan ging huilen legde ik mijn hand op haar buikje en suste een beetje....enne dat hielp hier!:D

5. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik had een kort muziekje die ik overdag gebruikte zodat hij "wist"dat hij moest gaan slapen. Of dat echt zo is weet je natuurlijk niet, maar het werkte naar mijn idee wel goed. Ik gebruikte dat muziekje vanaf zijn geboorte. Later rond een half jaar hebben we hem alleen nog buitenhuis gebruikt en nu hoeft het helemaal niet meer.
    Het is een soort ritueeltje inderdaad. Kan vanalles zijn natuurlijk.
    S'avonds heb ik in het begin hetzelfde muziekje gebruikt, maar ben een andere gaan gebruiken een iets langere.

Succes het word vanzelf beter ;) (maar daar heb je nu niets aan :))

6. Dexie

Dexie Actief lid

9 nov 2012
    139
    0
    0
    Het slaapritueel hielp bij mij ook goed. Maak het niet te langdradig anders wennen zij eraan en dan vallen ze niet in slaap als je een keer eerder weg gaat.

7. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Maak je niet teveel zorgen over het KDV. Het is heel goed mogelijk dat je kindje daar ineens wel goed kan slapen. Door de andere omgeving en mensen kan het echt heel anders gaan dan thuis. Mijn dochter sliep tot ze 7mnd was overdag als ze thuis was altijd op mij. In haar bedje wilde ze overdag simpelweg niet slapen. Echter, op het KDV sliep ze al vanaf 3 mnd keurig in haar eigen bedje. Verder slaapt ze thuis alleen als het doodstil is. Zelfs van het geluid van een kopje op de keukentafel neerzetten wordt ze al wakker, zucht ;) (terwijl ze 2 verdiepingen boven de keuken slaapt!), maar op het KDV kan ze zelfs in de box tussen de spelende kids slapen...
    Kortom, ga lekker door me je ritueel en geef je ukkie nog even de tijd. Op een gegeven moment gaat ze vast beter slapen. Ze is no zo jong.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier kon ze ook niet bij mij in slaap komen, het enige wat werkte was wandelen in de draagzak. Alleen moest ik op een gegeven moment een half uur stevig doorwandelen en dat is niet zo handig als je nog een peuter rond hebt lopen. Iets later lukte het ook in de kinderwagen en sliep ze binnen 10 minuten. Het blijven slapen was ook een probleem, daar werkte de stofzuiger en afzuigkap goed voor ;)
    Met 3,5 maand in bedje geprobeerd met stofzuiger aan en in het donker en dat ging verrassend goed. Ze sliep dan binnen 10 minuten.
    Inmiddels fohngeluid op cd, zonder komt ze echt niet in slaap.
    Bij de gastouder doen we dat ook zo en als we weg zijn en ze ergens anders moet slapen ook en gaat prima.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.276
    36.123
    113
    Lekker bij jou in slaap laten vallen. Hebben ze hier ook altijd gedaan en op het kdv geen enkel probleem bij het slapen.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Geef haar gewoon wat ze nodig heeft: jou! Ze is nog maar 4 maanden en zo jong begrijpen ze niets van 'alleen moeten slapen'. Maak je dus niet te druk over het KDV en wees vooral niet 'streng' voor haar. Dat zal alleen maar averechts werken.

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Weet je wat mij altijd zo lastig lijkt: er wordt gezegd, jonge baby's hebbe hun moeder zo nodig enz. Klinkt logisch ook.... Maar hoe doen moeders dat dan die hun kind naar de opvang moeten brengen? Dan is mamma er ook niet. Bij mij is het niet het gevsl maar ik zou me daar best zorgen om maken. Dus wat ts ook al aangeeft, nu is het leuk en kan het kindje veel bij mama maar straks niet meer iedere dag....

Deel Deze Pagina