tanken, wat te doen met baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tara84, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    QUOTE=Tara84;13969524]In eerste instantie reageerde ik geschokt, ik laat mijn baby toch niet alleen achter in de auto. Maar was dat terecht? Ben er nog steeds niet over uit.[/QUOTE]

Ik denk dat je gewoon moet doen, waar jij een rustig en goed gevoel bij hebt (dat geldt overigens ook voor je vriend).
    Als het jou meer rust geeft om je kindje mee naar binnen te nemen, moet je dat doen.

Als jouw vriend vindt dat hij alle mogelijke voorzorgsmaatregelen (qua veiligheid) neemt, door de auto af te sluiten etc., en het dan veilig vindt om even naar binnen te lopen om te betalen, is dat zijn keuze en verantwoordelijkheid op dat moment.

Ik neem aan dat je jouw vriend een goede papa vindt en dat je er op vertrouwd dat hij niet zorgeloos met jullie kindje omspringt.
    Zelf ben ik op bepaalde gebieden een stuk makkerlijker dan mijn man.
    Niet omdat ik niet besef welke gevaren er op de wereld zijn, maar wel omdat ik er van uit ga, dat je de gevaren NIET moet opzoeken, maar dat je ook niet meer kunt doen, dan oplettend te leven.
    Maar zo zit ik in elkaar en hij weer anders:)

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
  3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    +1....

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik laat haar nooit in de auto. Ook niet als ze slaapt, maar tank sowieso bijna altijd bij een onbemande (nog goedkoper ook). Maar ik ben niet bang dat ze ontvoerd zou worden, maar wel voor de paniek dat mama weg is. Maar misschien als ze straks wat ouder is en ik het uit kan leggen dat ik het wel doe.

@aeve, wat een wonder eigenlijk, dat ik mijn dochter nog heb, na een weekje new york. Nee, maar zonder nog kinderachtigere reacties van mijn kant. Ik vind dat je op zijn amerikaans aan het overdrijven bent. Gelukkig laat ik mijn leven niet leiden door angst. Men lijdt het meest, door het lijden wat men vreest.

5. Bri

Bri Niet meer actief

En het is natuurlijk erg, als zoiets gebeurt. Maar blijf het wel even in perspectief zien. Ook in de USA worden niet dagelijks baby's ontvoerd bij tankstations. Het is een incident, en als je je leven daardoor laat regeren heb je volgens mij heel gauw geen leven meer over.

6. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Ojeeee
    euh mag ik je celgenote worden als we worden opgepakt??:D:D

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Het grappige van het verhaal is dat jij gewoon echt niet blijkt te snappen dat al deze moeders anders zouden handelen als ze in de USA zouden wonen, maar dat is dus niet zo! Wij wonen in NL, dit is een nederlands forum waar kinderen niet ontvoert worden uit auto's als je er met je neus bovenop staat! Als de kans van ontvoeren hier in NL in zo een situatie ook maar 1 % was geweest hadden hier heel andere reacties gestan.

Laat het los.... in de USA is het nou eenmaal anders dan in NL en blijkbaar snap jij dat niet!

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

het spreekwoordelijke bord voor je kop? of zou het een vrachtwagen vor met borden zijn?

of misschien tunnelvisie? ik ben de standaard en iedereen die daar van afwijkt is onverantwoordelijk/naief/dom

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die Amerikanen zijn natuurlijk allemaal lichtelijk hysterisch.Kijk maar een naar zo'n Amerikaanse talkshow dan lijkt het soms wel een stel losgeslagen gekken met dat gegil allemaal haha.Zal ook wel een beetje in scene zijn gezet want anders zou het knap zorgelijk zijn.Ze kan idd beter op een Amerikaans forum gaan schrijven want dat sluit denk iets meer aan dan hier op een Nederlands forum want de denkwerelden liggen wel erg ver uit elkaar.
    O'ja ik ben ook zo'n moeder die haar 8 jarige zoon de deur uitzet en hem wel weer een keer ziet verschijnen haha,Slecht mens ben ik!!.

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    zo jammer dat ze hier niet op reageert! Maar ja.... dit is de waarheid dus dan wordt het moeilijk natuurlijk...

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Bord? een betonnen plaat!

12. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.150
    1.838
    113
    Das verdomt makkelijk snap niet dat ze dat hier niet hebben.
    En alleen je kindje in de auto laten daar is gevaarlijk zeker omdat ze daar car jacking doen.

13. Bri

Bri Niet meer actief

Ik snap wel waarom er in Amerika zo enorm veel mensen overgewicht hebben, als je zelfs je post met de auto wegbrengt. Persoonlijk vind ik dat een groter risico dan een car jacking, behalve als je in een achterbuurt woont misschien.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoe heet die show ook alweer op TLC? 'World's worst mom?' Met van die kinderen die op hun 10de nog geen blokje om mogen lopen enzo.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha

16. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Jah wel eens gezien...man wat een overdreven gedoe zeg!

17. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    ha ha ha!!!!

18. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Om nog maar even toe te voegen:

Je beperkt kinderen erg in hun ontwikkeling als ze nooit iets alleen en zelfstandig mogen doen of overal hysterisch voor beschermt. Ze leren niet waar de gevaren zijn, maar ook zeker ontdekken ze een stuk minder dan kinderen die wel alleen een blokje om mogen. Dat vind ik een beetje triest voor de kinderen waarvan de ouders alles van ze overnemen.
    Deze kinderen komen vaak later in de problemen omdat ze geen eigen verantwoordelijkheid kunnen dragen, dat werd namelijk voor ze gedaan. Probeer je dan maar eens te redden in de 'volwassen' wereld.

Ik heb toevallig een aantal vrienden die Nederlands zijn maar al een lange tijd in Amerika wonen, ze hebben zelfs kinderen. Je kunt hun echt niet wijsmaken dat je daar je kind nooit naar buiten kunt laten, alle kinderen ontvoerd worden en er zo buitengewoon veel bovenop moet zitten. Wellicht moet je voorzichtiger zijn dan hier, maar de mate waarin het hier wordt beschreven, hou op zeg, wat een onzin.

Als iemand zich daar prettig bij voelt, be my guest, maar reageer normaal naar anderen en ik denk dat je op die manier een kind
    tekort doet.

19. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Laat haar wel zitten. Doe alleen de deur nooit op slot.
    Straks krijg ik hem niet van het slot af ofzo.
    En die 2 min dat ik weg ben...

20. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.150
    1.838
    113

Zijn we lekker bezig haha zal ik dan ook even.

Ik zeg alleen dat het verdomt makkelijk is en dan word het gelijk over over gewicht gepraat.
    Dus met andere worden kom met je dikke kond uit de auto.
    En hoe zit het dan met ons NL's met de drive in van de Mac?

Maar vind het gewoon heel makkelijk want ik doe de auto uit en op slot om even de post in de bus te doen.

Maar USA zijn misschien wel heel overdreven in onze ogen maar voor hun is het heel normaal zij zijn zo opgegroeid.
    Wij hebben daar in tegen meer vertrouwen in de mens.

Deel Deze Pagina