Verspilde moeite je uitleg.. Wij snappen je volledig alleen de dame in kwestie is alleen geïnteresseerd in het doorduwen van haar mening, haar starre opmerkingen kom je in diverse topics tegen. Aard van het (nare) beestje vrees ik..
Er staat nergens dat de auto's op slot waren, dus niet echt overtuigend bewijs van jouw kant als je het mij vraagt...
Er staat ook nergens dat ze niet op slot waren Een raampje intikken is 2 seconden werk, als ze bij je kind willen dan gebeurd dat hoor!
zoals iemand je op vorige pagina al probeert uit te leggen: je praat nu met moeders die in Nederland wonen, niet in US. Wellicht dat je deze issues moet bespreken met vrouwen in je eigen omgeving, waar zulke dingen veel meer aan de hand zijn. Dingen die je aanhaalt leven hier niet, want: 1. kleiner land, alles op veel kleinere schaal enz. 2. mensen zijn niet zo hysterisch over alles. In Nederland kijken mensen gewoon naar hun auto als ze betalen, die staat ong 5-10m voor je, is afgesloten en er hangen camera's erboven. Verder hebben de meeste moeders hier meerdere kleine kinderen, wat een totaal ander verhaal wordt bij het rondwandelen over een bezinestation.
hahah sorry hoor maar in die tijd dat iemand eerst heeft gekeken naar mijn kind in de auto....het raampje intikt en mijn kind probeert te stelen heb ik dat (of andere omstanders) dat toch allang gezien? je leeft in een andere wereld...en zo te horen ben ik blij dat het niet mijn wereld is!
@ Wendy 339, idd in andere topics is ze ook zo overheersend. Ben blij dat ze mijn moeder niet is pffff....
Nee, maar jij haalt nu 2 verhalen aan om ons te overtuigen dat we verkeerd bezig zijn. Wij hebben het allemaal over situaties waarin de auto is afgesloten, als je ons dan van je gelijk wil overtuigen moet je wél met bewijzen komen die daarop aansluiten. Maar goed, wat ik me nu afvraag: mogen jouw kinderen als ze daarvoor de leeftijd hebben ook niet alleen buiten spelen, naar een vriendje lopen/fietsen, een rondje in de wijk fietsen etc. etc. Dat zijn dan toch ook allemaal risicosituaties.
Ja, daar ben ik ook wel serieus benieuwd naar. Ik kan hier namelijk wel wat meer nieuwsartikelen plaatsen over kinderen die ontvoerd zijn tijdens het buitenspelen. Of gebeurt dat bij jullie ook niet?
We wonen niet in een buurt dus dat is allemaal niet aan de orde Maar zonder toezicht zeer zeker niet, uiteraard. We moeten met een auto naar de speeltuin. Of vallen jullie onder de moeders die de voordeur open zet en de kids later wel weer eens terug ziet (of niet...)
Ik heb de hele discussie gevolgd en ga daar over geen mening geven. Ik laat mijn kinderen liever niet in de auto zitten als ik moet tanken. Dus ik zorg dat er minstens een halve tank benzine in de auto zit als ik of mn vriend weg gaat met de auto en de kids. Dan tank ik of mn vriend de avond ervoor even. Of we tanken als we met zn 2en zijn. Tja en waarom ik ze liever niet laat zitten?? Gewoon een gevoelskwestie.... Er hangt bij mij op een of andere manier altijd een beeld bij me waarop ik zie gebeuren dat er iemand onze auto steelt en er dus met mn kindjes wegrijdt .... Die auto mogen ze hebben,prima,maar mn kindjes blijf je vanaf! Heb ook zo'n droom die altijd terugkomt dat ik met mn vriend en kindjes in op een weg rij met een diepe sloot ernaast. Dan rijden we erin en ik ben de enige die nog bij bewustzijn is en weet ik niet wie ik moet redden. En altijd als ik een keus ga maken word ik wakker. Nu ben ik erachter gekomen dat ik die weg met die sloot moet nemen als ik naar de vriendin van mn zwager ga maar je kunt ook omrijden,is alleen een stukje verder... Dus wij rijden daarom altijd om. Ook gevoelskwestie ....
Ja, als ze daar de leeftijd voor hebben zeker wel! buitenspelen is een groot onderdeel van mijn jeugd geweest. Ik was altijd met vriendjes buiten op straat, we gingen het hele dorp rond. Was iets geweest als mijn moeder standaard achter ons aan had gelopen Natuurlijk lijkt het me op het begin spannend, maar ik wil dit mijn kind echt niet ontzeggen. De kinderen hier uit de buurt zijn de hele dag lekker buiten aan het spelen, heerlijkj!
Meid bovenste zegt al genoeg. Je praat nu met vrouwen die NIET met de auto naar de speeltuin hoeven, en WEL in een beurt wonen. Gewoon met een glijbaan voor de voordeur, geen rondrijdende auto's en buurvrouwen. Een hele andere wereld, en niemand in deze topic begrijpt waarom jij problemen uit jouw wereld dan zo graag wilt opdringen. Eeuuhhh hoe lang is het geleden dat je in Nederland bent geweest? En heb je geen Amerikaans moeders in je omgeving (die ook geen buren hebben en met de auto langs grote bezinepompen moeten om bij een speeltuin te komen) waarmee je dit soort ervaringen kunt delen? Waarom val je moeders in Nederland daarmee lastig?
Nou dit klinkt wel echt raar. Als of dat zo is je kind zo naar buiten sturen en zie het wel weer terug. Het is hier de normaalste gang van zaken om je kind stapje voor stapje vertrouwd te maken met de buitenwereld en ook zo doende stapje voor stapje meer alleen te laten. Dat je met de auto naar de speeltuin moet zegt me meer dan genoeg zo kindvriendelijk is de USA dus niet. Hier in NL heb je over al wel speeltuintjes. En bewegen en doen de kinderen meer dan de algemeen verwende auto kinderen van de USA.
Zucht....hè gezellig... Maar goed, om gewoon normaal antwoord te geven op je vraag: wij hebben een speeltuin om de hoek, die ik vanuit mijn huis niet kan zien en ja, als mijn kinderen oud genoeg zijn mogen ze daar best spelen zonder dat ik meega. Ik vind het persoonlijk heel ongezond om zo bovenop je kinderen te zitten. Je eigen angst breng je op die manier over op je kinderen. Nichtjes van mij zijn precies zo opgevoed en hebben zich ontwikkeld tot bange volwassenen die op hun 28e nog geen 5 minuten door het donker durven te fietsen, al is dat om 21.00 uur in de avond, want ja, er kan wel eens een enge man op de loer liggen. Overigens, wat flauw om te zeggen dat je niet in een buurt woont...je kunt ook van een hypothetisch geval uitgaan en gewoon antwoord op de vraag geven.
Idd En ik zal wel helemaal slecht zijn maar als mijn kinderen straks de leeftijd hebben gaat er gewoon een touwtje door de brievenbus dat ze zo naar binnen kunnen lopen