tanken, wat te doen met baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tara84, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik ging zo veel mogelijk naar een onbemande pomp. Pasje er in, tanken en wegrijden. Zo hoefde ik ze niet alleen te halen. Anders deed ik de deur op slot en liep vlug heen en weer, maar dat gebeurde zelden.

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    haha, zou zo maar eens kunnen. Ik ben namelijk al een half uur niet naar hem wezen kijken. Misschien is hij wel ontvoerd uit zijn kamertje!

3. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Nee, ik reageer op vragen van anderen specifiek op mij. Merendeels althans. Dat is iets anders dan doordrammen. Dat doen jullie :D

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    shit nu weten ze daar hoe wij aan kinderen komen ;)

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    gewoon eentje uit de speeltuin oppikken, daar lopen ze los rond:D
    En nu ga ik echt naar bed!!!

6. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Is het nog geen bed tijd in Amerika... Ga slapen meid. Heb je niet in de gaten dat niemand op jou antwoorden zit te wachten...

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Gedeeltelijk misschien, maar je mag ook best de hand in eigen boezem steken. Je komt tenslotte bijv. zelf met artikelen over kinderontvoeringen in de VS. En TS woont gewoon in NL. Antwoord geven op een vraag zonder daarbij rekening te houden met de verschillen tussen waar jij woont en waar TS (en de rest van ons) woont en er dan op blijven hameren valt bij mij, en niet alleen bij mij, toch ook echt onder de noemer doordrammen.

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou goed, ik ga slapen, het is alweer veel te laat.

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Alleen de eerste pagina gelezen maar: never ever ever.

10. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Als ik tank doe ik dat bij een onbemande pomp maar mijn dochter blijft gewoon zitten anders ben ik 3x zolang bezig :)

Maar wat al eerder is gezegt een ongeluk zit in een klein hoekje en ik ben een nuchtere nederlandse mama die alles op gevoel doet of iets wel of niet kan dit heeft mij tot nu toe 1 ongelukje opgeleverd toen ik van de trap viel met mijn dochter tja en kun je dit voorkomen?

11. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    #171 Aeve, 21 nov 2012
    Laatst bewerkt: 21 nov 2012
    Dit is zeker geen doordrammen?

;)

Op pagina 1 staat overigens keurig mijn mening verwoord. Dat iemand daar zich over opwindt, tja.

12. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Je zou maar in Amerika wonen waar je kind dus elk moment ontvoerd kan worden als je een tel niet je kindje in t zicht hebt:$

Ik tank overigens altijd bij een onbemande benzinestation... Hoef ik niet bij de auto weg. En als we bij een gewone tankstation tanken zijn we altijd met zn drieën en wacht ik in de auto met haar.

Vind t behoorlijk gevaarlijk om met zo'n kleintje die overal naar toe wil lopen het terrein van een tankstation over te gaan. Laat staan als je meer van die ondeugende peuterpubertjes hebt! Dan liever veilig in de auto in hun autostoel;)

13. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Oh maar dat kan in NL ook hoor. Maar kennelijk wordt dat niet begrepen ;)
    "dat overkomt mij niet" enzo.

14. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Maar je stelt dat t veiliger is om je kindje bij je te hebben omdat je dan aan de kant kunt springen als er een auto aankomt en op je in rijdt en dat kan je niet als je kindje in de auto zit in een veilige autostoel.
    Maar als je naast de auto staat te tanken, of je net omdraait om je pasje in de betaalautomaat te doen, dan kan je toch ook niet ontwijken? Of staat je kindje naast je als je tankt en betaald? En ben je dan nooit even afgeleid?

Vind t wel allemaal erg ver gezocht.
    Wellicht dat t in Amerika aan de orde van de dag is, ontvoeringen ed. Maar hier in Nederland gelukkig niet, dus ik denk ook niet dat wij hier op die manier hoeven te rederneren en te leven.

15. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Tja, t kan allemaal...
    Maar de relevantie is in NL niet zo groot als in Amerika:)
    Hier zijn er weer andere dingen relevant wat in Amerika niet zo is;)

16. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    'als' 'als' 'als'. Er kan altijd wat gebeuren. Kwestie van kansberekening. Ja over het algemeen vind ik het veiliger om je kind even mee naar binnen te nemen.
    Nee het is niet aan de orde van de dag, maar wil je het risico lopen terwijl het niet nodig is? Kennelijk.

17. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    En daar hebben we elkaar:) Kansberekening!

Hier is het risico groter dat je wordt aangereden als je met je kind over het terrein van het benzinestation loopt dan dat je kind uit de auto ontvoerd wordt.
    Dus in NL gaan we uit van de risico's die hier relevant zijn, en jij gaat uit van de risico's die in Amerika relevant zijn.

Een risico loop je, je loopt risico dat je kind ontvoerd wordt, je loopt risico om.aangereden te worden met je kind op je arm, je loopt risico dat de shop overvallen wordt terwijl je binnen bent met je kind. En op basis van relevantie en kansberekening kijk je welk risico je neemt en welke je uitsluit.
    Jij neemt t risico om aangereden te worden omdat de kans gróter is dat je kind ontvoerd wordt uit de auto. Hier is de kans gróter dat je wordt aangereden dan dat je kind ontvoerd wordt.

Het is niet kiezen uit goed of fout, beide kan gebeuren en in elke situatie is een andere risicofactor aanwezig.
    En die van NL en Amerika verschillen sterk...

Het is dus niet dat jij t goed doet en een ander fout of andersom. Jij doet goed naar wat bij jou relevant is, wij doen goed naar wat bij ons relevant is;)

18. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Dat denk ik niet. ;)

19. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik ga hier geen welles, nietes spelletje van maken...

Ik weet hoe de risico's in NL liggen, ik weet dat het risico van een aanrijding hier groter is dan van een ontvoering, het feit dat het meerendeel van de forumleden in dit topic deze mening delen spreekt alleen maar in mijn voordeel.
    Als jij je hoofd in het zand wilt blijven steken en jou amerikaanse opvattingen en risico's wilt blijven projecteren op Nederlandse situatie's is jou probleem.
    Ik hoop alleen dat als je een keer in Nederland bent je de veiligheid van je kind voorop zet en dan niet je kop in het zand steekt en Nederlandse risico's naar Amerikaanse maatstaven meet.

20. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    En heb je dan een bron, als je dat zo zeker weet? Wat is er volgens jou zo anders aan een tankstation hier?

Deel Deze Pagina