Hallo allemaal, Onverwacht moet ik gaan koken eerste kerstdag... maar vind maar geen inspiratie...overal gezocht op internet maar vind nix en het begint nu toch tijd te worden om een keuze te maken zodat ik inkopen kan gaan doen! Maar wat ga ik maken Wie heeft iedeeen voor me? Alvast bedankt, Groetjes Debbie
Zoveel ideeën! Amuse: Pancettahapjes met gekaramelliseerde sjalot Voorgerecht: Sint-jakobsschelpen met citroengroente Garnalencocktail Soep: Wildbouillon met fijne groenten paddestoelenbouillon Gevogeltebouillon Hoofdgerecht: Rollade Gevulde kalkoen Konijn Nagerecht: Chocoladecocktail Kaasplankje Apfelstrüdel Trifle Frambozencharlotte Luchtige limoen-passievruchtmeringues
ja normaal zou ik meteen JA zeggen haha maar ons huis in net verbouwt en helemaal gewit...dus dat zie ik niet zitten hihi
voor: - ham met meloen - bruchetta's - ceasar salade hoofd: - rollade - hele kip uit de oven - varkenshaas na - wentelteefjes met ijs - flensjes met ijs - ijstaart - appeltaart
Die amuse had ik vorig jaar 1e kerstdag gemaakt voor vrienden en was heel lekker. De dag erna gingen we eten bij mijn zwager en guess what? Daar hadden ze dezelfde! Vond ik helemaal niet erg De wildbouillon is ook lekker en hééél makkelijk. (Beetje valsspelen, want komt grotendeels uit pot, dus bijna geen werk, maar ik had een 9-gangen diner gemaakt voor 9 personen dus dan mag je af en toe wel even valsspelen, hè? ) De Sint-Jacobsschelpen ga ik dit jaar zelf proberen.
voor: kipcocktail meloen met ham knoflookbroodjes tonijnsalade soep; uiensoepje groentesoep hoofd gevulde varkenshaas met brie en ontbijtspek rollade zalm stoofpotje van lekker rundvlees na: vanilleijs met warme kersen en wafel flensjes met ijs en sinaasappelsaus bavarois sorbet
In de Allerhande van AH staan dit jaar hele goeie en niet te moeilijke kerstrecepten! Zelf maken wij dit jaar een toetjestoren. (wij hebben de opdracht het desert te maken en wilde het simpel maar toch feestelijk doen). We nemen een grote etagere en leggen hier allemaal eenhaps-toetjes op: baklava spekkoek fruitspiesje aarbei met slagroom peer met blauwe kaas lepeltje chocomousse ijsbonbons glaasje vruchtenyoghurt etc