Hi dames, Heb jullie hulp nodig. Ik wil graag wat extra’s verdienen naast mijn huidige kantoorbaan. Ben voor iets groots aan het sparen wat ik graag wil hebben. Nu weet ik niet zo goed waarmee ik extra’s kan verdienen. Mijn man werkt onregelmatig en we hebben twee kleine kindjes, dus iets buiten de deur doen is niet echt een optie. Ik ben niet echt creatief dus zoiets als fotografie gaat hem niet worden. Ik ben al bezig met dingen verkopen die ik zelf niet meer gebruik en met enquêtes invullen. Maar ik ben naar nog iets op zoek. Iemand ideeën?
Hou je er wel rekening met extra inkomsten dat je toeslagen wellicht deels terug moet betalen. En dat een 2e baan heftiger belast wordt voor de inkomstenbelasting.
Ik heb geen verdientips, maar wat als je kan besparen, zodat je meer overhoud? Is het een flink bedrag, wat je nog moet sparen? Of is het te doen met enkele maanden hier en daar wat eurootjes?
Ik zou ook eerder kijken naar besparen dan naar meer verdienen... Kritisch kijken naar abonnementen, verzekeringen, lidmaatschappen, boodschappen (weekmenu!), al je spullen goed doorlopen en wat je niet meer nodig hebt verkopen op matktplaats of de lokale facebook groep, eventueel een goedkopere auto gaan rijden, stoppen met roken/alcohol/snacken/eten bezorgen, misschien kun je stekjes/zaailingen/moestuintjes/diensten ruilen voor extra boodschappen (bv pak koekjes, zak chips, koffie...) en dan het geld wat je bespaart meteen doorsluizen naar de spaarrekening! En heb je al op je huidige werk geinformeerd of je (tijdelijk) meer uren kunt werken of dat er wellicht mogelijkheden zijn voor promotie of opslag?