had ik eerst ook maar nu met die hippe modelletjes en sinds het in is heb ik er wel 1 voor tijdens ouder en kind zwemmen. En 4 bikini’s overigens. Nu zwanger en wel een badpak met mooi uitsneden en open rug besteld omdat ik mijn zwangere buik helemaal bloot nooit relaxed vindt.
Ik draag een verhullende tankini met broekje(shirtje). Waarom? Omdat ik een bikini te bloot vind en een badpak te kort is vaak. En ja, ik ben een paar kilo te zwaar, maar dat ben ik in mijn blootje ook
Oké fair enough. Misschien zet ik er juist ‘een hele psychologische onderbouwing achter’ die er niet is of hoort te zijn. Is mijn mening (en dat is het mooie van een mening hè, met een nette onderbouwing is een mening altijd aan te passen) gebaseerd op wellicht iets dat helemaal in mij gelegen is en juist voortgekomen uit al mijn éígen jaren slecht in m’n vel zitten. Ik las in de OP van TS echter precies datgeen wat ik zei: ze zit niet lekker in haar vel maar vindt badpakken voor oma’s dus wil ze een tankini. Een tankini is een door midden geknipt badpak, precies wat jij zegt. En dus ook precies wat ik zeg: een manier om ‘toch een bikini te kunnen dragen’ omdat ze slecht in haar vel zit. En dan vind ik dat dus verdrietig. Haar gevoel daarbij. En het betreffende kledingstuk straalt dat dus uit. Ik gun het haar juist om daarvan bewust te zijn. Ik zat doodongelukkig in m’n eigen vel, maar heb met dit soort eye-openers onderscheid leren maken tussen ‘er doodongelukkig mee zijn’ en tóch mezelf accepteren zoals ik was. M’n woorden waren goed bedoeld. Maar hey als ik echt de plank misgeslagen heb, mijn oprechte excuses aan eenieder die aanstoot neemt.
Maar dit is helemaal niet wat ze schreef, ze schrijft dat ze zich niet zo prettig voelt in een bikini, dus dat ze zich aan het oriënteren is op een tankini, maar dat ze een lastig figuur daarvoor heeft misschien en of een badpak misschien beter zou zijn. Jij haalt er allemaal andere dingen bij hier, dat heeft denk ik met je eigen associaties te maken (of de morfine ). Kijk maar: Dus nog even nog een keer mijn antwoord: ik denk dat je het beste een goede tankini top met cupmaten kunt kopen en dan een los broekje kunt kopen, want een badpak met cupmaat zit misschien bij het broekgedeelte wat krap, aangezien je onder een grotere maat hebt dan boven. Dat ligt denk ik een beetje aan de omvangmaat van je bh. Bij mij zit een badpak met cupmaat en smalle omvangsmaat wel goed, maar ik zit qua los broekje tussen een M en L in. Je zou het wel kunnen proberen hoor een goed badpak, zwemkleding stof rekt natuurlijk best wel mee en als je lijf niet superlang is, dan gaat het misschien toch prima. Ik vind een badpak vaak iets mooier zitten, maar een tankini zelf veel fijner (ligt ook aan de lengte van mijn lijf denk ik), dus ik ga weer terug naar een tankini de volgende keer.
Ik vind badpakken en tankini's (soms) erg mooi, maar dan baal ik ervan dat mijn buik half wit of helemaal wit blijft. Om die reden draag ik altijd bikini's. Daarbij past het onderste stuk van een badpak wel, maar het bovenstuk niet of andersom. Liefst zou ik gewoon topless zonnen, maar dat durf ik niet alleen wanneer ik op m'n buik lig
Weet niet of ik de morfine nog de schuld kan/mag geven hooguit in combinatie met de uitputting misschien, maar inderdaad, je hebt gelijk. Heb dit gewoon gelezen met m’n door mezelf gekleurde bril op denk ik en verwoord op een door mezelf gekleurde wijze. Absoluut niet m’n intentie geweest, gewoon klunzig wellicht. Nooit de bedoeling geweest om iemand tegen een zeer been te schoppen, hoop dat m’n intentie in ieder geval duidelijk is na m’n uitleg van vanochtend.
Omdat ik sowieso niet houd van mijn zwangere lijf. Hoewel ik slank ben, van nature een prima slank postuur, heb ik in verhouding smalle schouders en bredere heupen. Op zich helemaal niets mis mee, maar met een romp vol striae en toch een slappere buik, zeker na 3 kindjes straks, vind ik het echt niet meer oke om in bikini oid te verschijnen. Een mooie kortere strandjurk, korte broek etc geen probleem mee, maar echt bad badkleding, hmm nee..
Ik snap je. Ik vond mijn zwangere lijf ook vreselijk (helemaal na de 20wk). Vroeger vond ik het maar stom dat m'n ma nooit badkleding aan deed, nu snap ik haar wel. Lekker doen waar je je het fijnst in voelt! Jurkjes zijn ook mooi ❤
Ik had sowieso wel het idee dat je intentie goed was, maar niet zo handig gebracht. Ik denk dat iedereen dat weleens heeft als een onderwerp raakt aan je eigen ervaringen. Ik vind het in ieder geval erg net dat je erop terugkomt
Ik bedoel meer dit: Bikinibroekje heb ik niet,dus even met een gewone. Dat randje zeg maar. Vind ik vreselijk. Bij een badpak loopt die lijn vloeiender door. Slank wordt je toch niet in badkleding. Maar met dit badpak voel ik me wel beter.
Ja snap ik idd. Ik heb toevallig een broekje met een heel brede band, maar die niet strak zit, dus dan krijg je echt nauwelijks een rol. Maar goed, een badpak kan ik toch niet aan, tenzij ik wil dat mijn voorgevel voor iedereen zichtbaar is (en dat vond ik nooit een probleem haha, maar nu is dat toch iets minder charmant).
Ik draag al jaren een tankini. Dan kan ik de maten boven en onder veel fijner bepalen dan met een badpak, en het verhult de operatielittekens op mijn buik en rug. Badpakken zijn óf te kort aan de voorkant, óf te wijd bovenaan, en de schouderbandjes trekken als je bukt etc. Ik draag tankini's van Esprit. Bovenstukje met cupmaat, en voor de broekjes kun je kiezen uit verschillende modellen. Ik heb wel een sportbadpak voor baantjes trekken maar dat doe ik zelden .
Ik draag een badpak. Bij een tankini is voor mij of het topje veel te lang, gaat het onderkantje flubberen, is te kort/kruipt op, of toch te strak. Zit het broekje niet fijn. Of heb ik een soort 4 buiken bubbels van alle randen. ik denk dat je het gewoon moet proberen. Zoek iets leuks uit en pas het. Misschien staat het je super leuk en zit het ook fijn! Anders kijk je gewoon eens voor een badpak. En nee die zijn echt niet alleen voor 60 plussers. Of dikke vrouwen. Een super slanke vriendin draagt ook liever een badpak omdat ze dat gewoon veel fijner vindt zitten met zwemmen. En ze na haar zwangerschappen ook wat minder zeker is van haar lijf. overigens heb ik “leuke” badpakken voor zonnige strand dagen. En functionele badpakken voor echt (borstcrawl) zwemmen.
Het grootste voordeel van tankini of bikini vind ik wel dat je er, voor je richting strand of zwembad gaat gewoon een jurkje oid overheen kan doen (of als je weer vertrekt). En dat je dan daarna nog gewoon naar de echte kan zonder je volledig te moeten uitkleden
Dat wordt je buik ook niet met een tankini. En eerlijk.. de enige die die buik ooit ziet zijn mijn man, kinderen en ikzelf. Maar snap wel wat je bedoeld. Mooi bruin buikje is ook leuk.
Zonnen doe ik sowieso eigenlijk niet meer, zo ongezond. Als ik bruiner wil worden pak ik een zelfbruiner.
Zwemmen is als ik bijvoorbeeld naar een subtropisch zwemparadijs ga en dan alleen ga zwemmen, van de glijbanen af enz dus intensief bezig ben. Dan is het meestal geen mooi weer. Bij zonnen lig ik meestal in de zon en zijn mijn kinderen aan het zwemmen, dan ga ik hooguit het water in om wat af te koelen.