3 weken terug hebben wij 3 Dikstaart Gerbils gekocht, 3 mannetjes werd ons verteld. De eerste avond vonden wij t al vreemd dat er eentje op de andere kroop. Me vriend was er meteen van overtuigd dat er toch een vrouwtje bij kon zitten en dat we met een week of 3 wel eens een nestje zouden kunnen hebben. Tja ik twijfelde eigenlijk. Vanvond t huis vol met visite en me schoonzusje staat bij de beestjes te kijken en zegt ineens "owww wat leuk je hebt jongen" .... me mond viel letterlijk op en "huh ? wat ? jongen ?" En ja hoor .. 2 van die kleine wurmpjes lagen er ... wel lief hoor .. nu maar hopen dat ze het ook daadwerkelijk gaan redden
Ja klopt dat zijn ze. Helaas zijn is er nog maar 1tje over dus we hopen dat deze het nog wel gaat redden.
doden de mannetjes de jongen niet? zoals bij hamsters die moet je namelijk uit elkaar halen omdat de mannetjes de jongen anders doden
Het mannetje zit apart, die hebben we er meteen bij weggehaald, maar omdat het allemaal zo overwachts was en ik t huis vol visite had gisteravond moest iedereen meteen even kijken. Het schijnt dat het vrouwtje en de jongen met rust gelaten moeten worden omdat ze door stress de jongen kan opvreten. Ik denk dat dat toch wel te geval is geweest. Dus nu hopen dat deze ene het nog wel redt. Heb net even snel gekeken toen ze aan t drinken was en die ene ligt nog steeds te spartelen in t nest.
Ik heb ook Gerbils gehad, en de mannetjes eten niet de jongen op hoor. Sterker nog ze helpen heel erg goed mee met de jongen opvoeden. Bij eerste nestjes is het risico er gewoon dat de jongen door een van de ouder opgegeten worden... Ik kreeg 4 jongen en hield er maar twee over helaas Suc6 ermee
Coole beestjes wel op tijd uit elkaar halen straks hoor.. want ze zijn supervroeg al vruchtbaar mijn vader had ze ooit ook 2 gekregen.. maar dat waren er al snel zo'n 15 denk ik