Tante wilt geen contact omdat ik zwanger ben

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleur1, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Niet zo slim van je moeder om te gaan roepen dat je zwanger bent, als je tante op bezoek is, vooral als ze weet dat het gevoelig ligt aan bij haar en bovendien vind ik het wel zo netjes om zelf iemand het nieuws te laten vertellen.
    Ik denk dat het gewoon een opeenhoping van emoties en dingen is die al langer spelen bij je tante en nu gewoon tot een uitbarsting kwamen. Ze had niet gelijk de hele familie af hoeven te bellen.
    Wat een rotsituatie, ik zou het gewoon maar een tijdje laten rusten, dan komt het waarschijnlijk wel weer goed.

2. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Niks meer op te zeggen

3. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    vind t overdreven
    alsof jij geen recht heb op kids omdat ZIJ ze niet kan krijgen.
    Ok t is vervelend maar jij kan dr niets aan doen dat jij ze wel kan krijgen en je mag ZELF weten hoeveel kids je wilt. En vind t niet normaal dat ze gelijk zo doet.

4. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Nou meid ik zou willen zeggen, trek je niks van deze reactie aan. Da's makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik.. Maar dit is echt haar ding! Begrijpelijk dat je het er moeilijk mee hebt als je zelf geen kinderen kunt krijgen maar om dan op zo'n manier te reageren....ongekend!
    Wees jij nou maar gelukkig dat het je gegunt is om 3 kinderen te krijgen! Geniet ervan....

5. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Nou fleur ook ik vind het belachelijk dat ze zo reageerd ik heb ook een tante die geen kinderen kan krijgen hebben ze nog niet zo lang geleden gehoord en zie er erg tegenop om het haar te vertellen... Daarnaast heb ik het zondag aan me zus verteld en die zei alleen jezus zeg... En de rest van de avond heeft ze niks meer tegen me vriend en mij gezegd alleen tegen me ouders en haar vriend gepraat dus ja ook erg gezellig... En tot op heden nog niks van haar gehoord...

6. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    pffff, die zit duidelijk vol frustratie over het feit dat jij makkelijk kinderen kunt krijgen en zij niet. Ik denk dat je er niet zo veel mee kunt. Alleen maar aangeven dat je hoopt dat ze jullie met respect kan behandelen en niet lastig valt met allerlei rare uitspraken. Jullie kunnen er toch ook niet aan doen dat zij niet zwanger kan worden?
    Moeilijk hoor, maar volgens mij moet je proberen het een beetje los te laten en vooral niet in discussie of gesprek gaan. Er zal een dag komen dat zij inziet hoe ze bezig is en zal dan vanzelf bij jou komen.

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Het is jullie baby, jullie lichaam en jullie keuze!
    Daar heeft zij niks, maar ook niks op te zeggen.
    Moet niet gekker worden, zeg.

Ik vind haar reactie uiterst belachelijk...

Heel sneu, hoor..dat ze zelf nog geen kindje heeft, maar wat kan jij daar nou aan doen?

Moet zij nu maar bepalen wie een baby mag krijgen en wie niet...en wanneer?
    Ja dahagggg.

Ik zou zeggen: let it be!
    Laat haar maar....

Als mijn tante zo een reactie zou geven, is het aju paraplu!
    Wat gaat het haar aan!

8. carolina

carolina Actief lid

20 nov 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    Jeetje wat erg allemaal. Inderdaad even laten rusten is het beste denk ik.Sterkte ermee.... Liefs Carolina

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vind wel dat veel mensen totaal niet meedenkend reageren hoor, ik denk als jezelf nooit een wonder in je armen zou mogen houden dat je toch wel wat anders gaat denken hoor.

Niet dat dat de reactie van haar goedpraat maar er zijn (naar mijn mening) wel verzachtende omstandigheden en een betere wereld begint soms bij jezelf en soms kan een hand uitreiken ipv je gelijk willen hebben belangrijker zijn.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde (en laat ik het hier maar even bij laten want ik krijg echt de kriebels van jouw reactie). Hoe zit dat met die tante? Zij hoeft niet meedenkend te reageren? Het gaat hier niet om een botte reactie of iets in die richting (waar je inderdaad best doorheen kunt kijken), maar om een totaal ongepaste.

11. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Ik vind haar reactie niet normaal maar ik kan me ergens wel haar reactie begrijpen.

Ik denk dat ze gewoon werd overrompeld en dan kan je soms aangezien zij geen kindje kan krijgen best confronterend zijn.
    Ik kan me voorstellen als je iets zo graag wil en je wens altijd onvervuld zou blijven en je hoort dat iemand weer een kindje krijg dat je mischien zo kan reageren op de situatie terwijl je dat zelf niet verwacht dat je zo zou reageren.
    Wij kennen dat gevoel niet want wij kunnen kinderen krijgen dus wij kunnen ons niet op die manier me iemand inleven.
    Het is moeilijk uit te leggen maar ik kan me wel tot zo verre inleven.

Ik zeg niet dat je zo'n reactie moet accepteren ofzo nee want dit is wel jou geluk!

Laat het gewoon rusten en als zij er klaar voor is dan zal ze wel naar je toekomen.
    Geniet lekker van je zwangerschap!

12. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Nee idd, als ze daarna nou haar excuses aan kwam bieden was dat al een stuk beter. Maar dit is gewoon echt té erg. Dit valt niet zo snel goed te praten vind ik.

13. beertje1978

beertje1978 Actief lid

3 okt 2008
    207
    0
    0
    als eerste wil ik je feliciteren
    ten tweede ik vind het een hele gemene reactie van je tante
    maar als ik jou was zou ik aan je baby denken stres en opwinding is niet goed voor je baby
    ook al kan je geen kinderen krijgen
    zo reageer je gewoon niet
    hoeveel kinderen men ook krijg
    vroeger waren de families veel groter
    de meerste mensen kregen tussen 3 en de 7 kinderen sommige nog wel meer
    toen reageerde de mensen ook niet zo als ze geen kinderen kon krijgen
    ik zou het laten rusten
    laat haar excuses aan bieden
    want jij hoeft niet te boeten omdat zei geen kinderen kan krijgen
    wees blij met wat je hebt en wat je nog kan krijgen

ik wens je een fijne moederschap toe zonder stres

gr beertje

14. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Dat geeft haar tante nog niet de reden om zo tegen anderen mensen die wel kinderen kunnen krijgen te doen. Het is haar probleem. En ja dat is een heel zwaar probleem. Maar dat betekent niet dat de hele wereld hoeft te stoppen met draaien.

15. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Nee dat hoeft het zeker niet te betekenen dat de wereld dan stopt met draaien,

maar sta maar eens in de tante haar schoenen,wij zijn dan 2 halve jaar bezig geweest,Mijn schoonzusje raakt zo zwanger,dat was soms best moeilijk,ik ben geen type die dan gemeen gaat doen of etc,maar misschien zat het nu wel erg hoog dat haar tante het erzo uitfloepte,
    we weten de reden ook niet hoe en wat precies,we horen nu 1 kant vanhet verhaal,

16. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Die tante mag best het een en ander denken...maar zo een reactie valt hoe dan ook niet goed te praten!
    Zij vindt een derde baby egoistisch? Haar reactie is pas egoistisch!

Zij heeft gewoonweg niks te zeggen op de keus die de topicopener heeft gemaakt...

Het is echt erg &^%*(&^ dat haar tante geen kinderen kan krijgen :(
    Maar hey......moet iedereen hiervoor boeten?
    Slaat toch op nergens op?

Sinds wanneer moeten we anderen toestemming vragen om een kindje te mogen krijgen?

17. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Het is ook niet goed hoe ze reageerde maar het is wel haar verdriet en haar pijn die ze ervaart.
    En ze uit het wel niet op een manier die door de beugel kan maar mischien toont ze op deze manier dat ze het niet aankan en dat ze het er heel moeilijk mee heeft.
    Ik zeg niet dat je het gedrag moet goedkeuren maar mischien kunnen ze haar wel helpen want blijkbaar zit het haar heel hoog.
    En zoals ik al zei wij weten en kunnen ons niet indenken hoe het is om nooit kinderen te kunnen krijgen dus kunnen wij ook niet dat begrip tonen toch?

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zo dat is geen leuke reactie. Ik begrijp dat het moeilijk voor haar is maar dat hoeft toch niet te betekenen dat ze voor jullie niet blij kan zijn?

Ik zou aankijken of ze zo blijft doen. Zo ja? Haar erop aanspreken, want zo reageren vind ik echt niet tof!

19. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Dat begrijp ik zeker wel! Frustratie natuurlijk en een hoop verdriet.
    Maar zou jij dan geen contact meer willen met je schoonzusje? Dat zou toch voor haar ook niet eerlijk zijn.

20. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Nee ik schrijf erbij dat ik geen type ben die gemeen gaat doen etc,
    maar kan me wel voor stellen als ze al een kindje van 10 maanden hebben en nu 1 van 2 maanden en alweer zwanger is,dat dat voor somigge erg naar kan zijn,terwijl ze het hun heus wel gunnen,maar ik denk dat het gewoon ff haar gevoel was op dat moment,en natuurlijk heeft ze het niet goed aangepakt,maja soms zeg je rare dingen

Deel Deze Pagina