Tantum gebruiken tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door giebel, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Is er iemand die weet of dit mag? (tantum is een zalf die je smeert bij spierpijn/blessures).

In de ene bijsluiter lees ik: weinig over bekend, niet gebruiken tijdens zwangerschap.

In de andere: tijdens eerste 2 trimesters wel,in het laatste in overleg met huisarts...

Beetje onduidelijk...

Ik zit al 5 dagen met hele erge (buik) griep en heb door veel overgeven enorme pijn in mijn rechterzij... zo erg dat het mij belemmerd met slapen (kan bijna niet draaien of op staan)...

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Apotheek.nl verteld mij ook dat je dit product beter niet kan gebruiken als je zwanger bent of borstvoeding geeft. ik zou het zelf dus ook niet doen. Ik denk eerder dat je pijn in je zij komt door het spugen en daardoor een vocht tekort, dan kan je een soort pijn aan je nieren krijgen. Kan je inmiddels alweer drinken binnen houden? Anders zou ik morgen ochtend even je huisarts bellen want 5 dagen is wel lang hoor voor buikgriep! Vaak is het 1 a 2 dagen spugen en dan langzaam aan beter.

3. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Bedankt, het spugen is al 2/3 dagen over en drinken hou ik wel goed binnen. Alleen nog wel last van diarree...

Ik bedacht later, dat ik ook het gevoel heb dat de baby enorm aan het groeien is, dus dat het misschien daardoor komt? Ik weet niet of je bandenpijn ook echt in je zij kan voelen?

Deel Deze Pagina