Ik snap iets niet. Heb van de week paar lijstjes gekocht in de maten 10x15 en 13x18, naar mijn idee standaard maten toch? Zit me rot te zoeken naar winkels die foto's in die maten afdrukt...allemaal 11x15 en 13x17 Heb toch maar wat bij de Aldi besteld. Nu heb ik bij de grote foto's een randje te kort en bij die kleine foto's moet ik er wat afsnijden. Ligt het aan mij of is dit achterlijk??? Of doe ik wat verkeerd8) 10x15 is een hele normale maat voor fotolijstjes, waarom bied niemand die maat aan om af te drukken Hoe doen jullie dat?
De meeste lijstjes hebben nov een 'analoog' formaat van 2:3, dus van de echte fotorolletjes. Digitale foto's zijn vrijwel altijd 3:4, dus andere afmetingen. Heb zelf alleen foto's laten afdrukken voor in een album, en op canvas, niet voor in lijstjes. Zijn ook bedrijven waar je kunt laten drukken op de 2:3 formaten, maar dan wordt er vaak een stukje van de foto gesneden.
Ik had al zo'n vermoeden dat het iets met digitaal te maken had. Heb zelf de schaar er al ingezet en dat wil prima, maar heb heeeel veel foto's (wil mn hele muur van de trap behangen met lijstjes), dus maar een avondje voor uittrekken
bij www.snapfish.nl of www.pixum.nl kan je gewoon die maten bestellen. Zijn ook nog hardstikke goedkoop en bezorgen thuis.
waarschijnlijk zijn je foto's dan genomen op formaat 3:4 . Op veel digitale fototoestellen kun je dit ook anders instellen. Zodat je dus de foto's op 2:3 gaat maken en dan naderhand dus ook gewoon op 10 bij 15 bij kunt bestellen. Als je nu gaat bijbestellen op 10 bij 15 -dan rekt hij je foto's gewoon iets uit.
Hier bestel ik mijn foto;s ook altijd eigenlijk, ze zijn en goedkoop, en snel en vaak de goede afmetingen. Wel moet je even kijken of je het klassiek of digitaal wil laten afdrukken maar dat wijst zichzelf (weet even niet uit mn hoofd welke ik nou altijd kies, moet het ook altijd even lezen haha) Maar is tot nu toe altijd goed gegaan!