Hai meiden, Moet het even kwijt hoor, zit me niet zo lekker. Gisteravond rond 00.00 kwam ik terug van m,n avonddienst en er was weinig verkeer op de weg. Alleen een auto een paar 100 meter voor me. Ik zag iets de wegopschieten, en daarna iets bewegen op het midden van de weg. De auto reed zonder in te houden in ieder geval door. Ik dacht eerst een kat of iets, omdat het vrij groot was. Ik gestopt want het bewoog nog. Bleek een grote haas te zijn. Beestje was van achter helemaal kapot gereden (zal geen details geven maar te redden was hij niet meer) hij wilde weg maar kon geen kant meer op en gilde. Ging door merg en been. Even de twijfel wat te doen, dierenambulance bellen maar weet uit ervaring dat die er niet snel zijn (heb er zelf gewerkt) optillen en meenemen naar de dierenarts duurde ook 20 minuten, en overleven zou het toch niet. Met al m,n lef wat ik had ben ik trillend weer ingestapt, achteruit gereden en vervolgens vol gas precies over z,n kop gereden. Jankend weer uitgestapt en gekeken of die echt dood was...dat was zo. Gatver zeg, aan de ene kant zo tegen m,n princiepes maar aan de andere kant wilde ik het arme beest geen minuut langer meer laten lijden. Heb er vanacht gewoon niet van kunnen slapen. Heb de haas maar aan de kant gelegd, meer kon ik ook niet echt doen. Maar brrr, m,n haren gaan overeind staan als ik er aan denk. Een dier aanrijden kan altijd, maar heb dan het fatsoen op z,n minst te remmen of te kijken of hij nog leeft... Bedankt voor het lezen, moest het even kwijt.
Hey Rachel1984, wat een dappere daad... daar moet je sterk voor in je schoenen staan. Ongelooflijk dat mensen door kunnen rijden na zoiets. Gelukkig heeft ie niet lang hoeven lijden. Sterkte hoor! DeeLighT
Ach gos, arme haas! Maar gelukkig had jij de moed om te doen wat de meeste mensen niet zouden doen; hem uit zijn lijden verlossen. Maar wat voelt dat tegenstrijdig he!? Sterkte ermee, zal wel even duren voor je dit een beetje los kunt laten...
o meid ben trots op je!!! Vind het echt heel goed dat je dat gedaan hebt. Echt! Jee, dat die ander niet gestopt is he. Zo zielig voor dat beest, wat zal die een pijn gehad hebben, moet je denken als je eigen achterkant 'eraf ligt'..... Hoop dat je het nu snel van je netvlies kunt krijgen. Maar vind het echt super van je, hoe raar het ook klinkt in dit geval, voor de haas. Denkt dat de haas je in de hazenhemel bedankt hoor.
Ja voelde heel tegenstrijdig, als ik wist dat hij in ieder geval een kans had gehad had ik de dierenambulance gebeld, maar hij zou hoe dan ook ingeslapen moeten worden. Na 22.00 rijden hier geen ambulances meer alleen voor spoed, en moeten dan uit Uden komen wat ongeveer 30 minuten rijden is. En de dierenarts was ook nog zoiets rijden dus ja...hoop het nooit meer mee te hoeven maken. Of het nou een haas, vogel of kat is, vind het zo zielig altijd zo nutteloze dood voor zo,n beestje
Och jeetje, wat een verschrikkelijke avond/nacht moet jij hebben gehad.... Ik krijg er helemaal kippenvel van! En dat wil wat zeggen, want dat heb ik niet zo vaak... Ik weet niet of ik het lef zou hebben om zoiets te doen, maar ik vind wel dat je een goede beslissing hebt genomen... Zo'n beestje gun je ook geen langzame dood, en vooral met dit weer niet, denk ik... De manier waarop, je hebt op zo'n moment ook geen andere keus, denk ik dan, anders had je die wel genomen. Kortom, ik vind het eigenlijk heel humaan wat je gedaan hebt, ook al zal het er echt niet prettig uitgezien hebben.
Nee dit leek me het snelste, een andere manier zou ik ook niet kunnen. Dit was dan nog het minst "persoonlijk" zeg maar. En wilde ook 100% zeker weten dat hij echt dood was daarna... Maar het stomme was die auto remde niet eens af, helemaal niets. En ik zat er echt een heel eind achter dus hij had makkelijk kunnen remmen of iets... kleine moeite toch. Ik heb ook wel eens een vogel dood gereden en kon niet remmen of uitwijken (was op de snelweg) had autó's achter me en naast me... maar als je de kans hebt te stoppen zou ik het altijd doen. Vooral zo laat, waren echt geen auto's verder op de weg dus had nog lang kunnen duren voor er een andere auto voorbij zou komen.
Oh verschrikkelijk ja, dierenleed. Lijkt mij ook niet om aan te zien. Denk dat dit de juiste oplossing was. Kan me voorstellen dat je je een beetje rot erover voelt, maar echt: je hebt het juiste gedaan. Sterkte ermee.
Jemig wat naar zeg Zal echt een rotervaring zijn. Wel supergoed van je dat je het beestje uit zijn lijden verlost hebt!
knap van je hoor meid! en idd denk de beste oplossing helaas. wat een hufter(es) dat ze dan niet even stoppen he!!!! sterkte ermee. zou er ook goed ziek van zijn
Ach jee.... arm dier. Maar je had geen keuze... je hebt het beestje uit zijn lijden verlost en dat vind ik een nobele daad daar moet je wel lef voor hebben.
Wat goed van je dat je het arme beestje uit zijn lijden hebt verlost. Zou er ook helemaal kapot van zijn hoor, maar je kan trots op jezelf zijn, want je absoluut de goeie keus gemaakt. Maar snap dat je er ondersteboven van bent.