Pijn in onderrug wat doe je eraan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Suzanne1982, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hoi meiden,

Vanaf de dag dat ik weet dat ik zwanger ben heb ik na licht huishoudelijk werk (alleen de woonkamer stofzuigen) last van mijn onderrug en moet ik de rest vervolgens laten liggen of doorgaan met pijn.

Nu ben ik bijna 15 weken zwanger en werk ik 3 dagen op kantoor. Die 3 dagen bestaan dus voornamelijk uit zitten achter een computer. In het begin had ik na 3 dagen last van mijn rug, maar nu merk ik dat ik na een halve dag al last heb van mijn rug en dan moet ik nog ruim 2 dagen. Vandaag is dag 2 van mijn werkweek en ik voel (zit net een kwartier) nu mijn onderrug al.

Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik hier pas op het laatst last van en aangezien het nu al erger wordt maak ik me toch wel een beetje zorgen, want hoe ben ik er over een paar weken aan toe? Mij leek het juist een ideale combi; zwanger zijn en op kantoor werken, maar dat valt dus nu al tegen. :(

Ik kan mijn dochter van bijna 3 ook niet meer in bad doen, omdat het vooroverhangen om haar haar bijvoorbeeld te wassen echt funest is, dan heb ik echt last van mijn rug. Ik deed ook altijd boodschappen voor mijn oma, maar een kratje dragen lukt ook niet meer.

Nu ben ik benieuwd of iemand dit herkent en wat het betekent/kan betekenen. Wat moet ik er aan doen en blijft het zo of kan het nog erger worden?

Bedankt alvast!

Groetjes, Suzanne

2. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Oeii, klinkt als bekkenklachten al. Ik heb het vanaf 12 weken zw al en loop nu elke week bij fysio. Ik werkte 4,5 dag als Etaleuse, nu nog maar 3 halve dagen (en zelfs dat is pijnlijk). Ik raad je aan om naar een goede fysio te gaan en stofzuigen is funest! Ik mocht/ mag ook niks meer in het huishouden doen en zeker niet stofzuigen want dat is slecht voor je bekken, geen zware dingen tillen en zo min mogelijk trap op en af. Nja succes in ieder geval;)

3. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik werk ook op kantoor en heb rugklachten. Vooral mijn stuitje heb ik heel erg last van. Ik zit nu op een kussentje met een gat erin, en mijn stoel is aangepast. Gaat nu wel wat beter. Ook loop ik wat meer, dat helpt ook.

Tillen doe ik ook niet meer, en als ik iets moet pakken waar ik voor moet bukken, eerst helemaal door m'n knieen. Anders schiet het ook in mijn rug.

Ik zou ook zeker je Vk even bellen, dat ze je doorstuurt naar de bekkenfysio. Goed naar je lichaam luisteren en je rust pakken. (is moeilijk ik weet het ;) ) Succes meid :)

Deel Deze Pagina