tapasrecepten voor dummies. Wie helpt?

Discussie in 'De lounge' gestart door taliaa, 17 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    Hai meiden (en heren)

as woensdag heb ik een tapasavondje. het is de bedoeling dat we allemaal 2 soorten tapas meenemen, 1 koud en 1 warm.
    Ik ben niet zo'n culinairwonder dus t moet wel een beetje simpel zijn.
    (oja Ik lust geen olijven en geen enge visdingen (als inktvis etc))

Dus wie heeft er leuke ideeën voor deze culinaireramp:)

liefss,
    Taliaa

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Je zou spareribs kunnen kopen bij de peolier of drumsticks en thuis bakken :D
    Ik heb ooit allemaal tapas recepten opgeslagen op de computer en ben ze kwijt. Erg jammer, ben dan ook heel benieuwd naar reacties en lekkere receptjes..

3. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Albondigas zijn heel erg lekker (gehaktballetjes in tomatensaus). Even googlen en je hebt een recept.

En verder plakjes bladerdeeg in vieren snijden en dan in het vierkantje wat spinazie met (geiten)kaas leggen en dan twee puntjes van het bladerdeeg naar binnen vouwen. In de oven op 180 graden.

Stukjes zalm met olie, peper en sesamzaad inwrijven. Aan een sateprikkertje rijgen en op 180 graden in de oven.

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Eh, poelier dus he :)

5. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ja, of patatas bravas met aïoli.. Even googelen en je hebt het recept! Je hebt in principe zoveel soorten tapas.. op google kun je vast wel recepten vinden.

6. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Champignonnen zachtjes bakken met knoflook. Als er vocht vrijkomt een scheut Cherry of Port erin mikken.

Dadels omwikkelen met een plakje spek. Even in de oven en klaar. Geloof 10 minuten 200 graden. Spek moet lekker knapperig zijn. Als je ze al in een schaalte legt hoef je er alleen nog cocktailprikkers in te doen.

Bladerdeeg in vieren snijden. In elk vierkantje een blokje feta met een snufje zout. Dichtvouwen en in de oven. 200 graden, ongeveer 15 minuten.

Kipkluifjes met piri piri

Tortillawraps bestrijken met bijv. eiersalade, zalmsalade, beetje ijsbergsla erbij. Strak oprollen en de rol in stukjes snijden. Wel eerst een prikker erin!

Smakelijk!

7. MollyM

MollyM Bekend lid

Dadels met spek zijn heel lekker, je kan ook de dadels vullen met monchou. Even pit eruit en dotje monchou erin. (Koude tapas). Warme tapas: champignons, steeltje eruit vullen met kruidenkaas en dan 15 min of zo in de oven (ter plekke) en warm serveren. Ook heerlijk. Of een quiche maken en die in stukjes snijden (half warm serveren) (kan je trouwens ook kopen in de winkel vaak) :D

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    hmmm, ik denk dat ik er wel uit ga komen:)
    bedankt voor jullie tips en ik laat wel weten wat het geworden is!

9. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Mmmmm klinkt allemaal erg lekker haha...denk dat ik van de week ook ff wat recepten die hier staan ga uitproberen.

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Miniworstenbroodjes

plakjes bladerdeeg in vieren snijden (of in reepjes) cocktailworstje in doen en ff afbakken. Supersimpel en lekker.

Bruschetta's

Ciabatta of groot stokbrood in sneetjes snijden en roosteren, insmeren met tomatentapenade, beleggen met een plakje mozzarella en afmaken met een blaadjes bacilicum.

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    oeoeoeooee, ik krijg er HONGER van!

12. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ha leuk!

vriend is 25 sept jarig! en dasn gaan we vertellen dat we gaan trouwen! dus gewoon lekker simpel tapas!

13. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Voor die tortillawraps wel of eiersalade OF zalmsalade! Niet allebei!

Hartige taart: bladerdeeg op de bodem. Pakje kruidenkaas, pak diepvriesspinazie, vier eieren door elkaar roeren. Op de bodem uitspreiden. Sesamzaadjes eroverheen.
    Bakken in de oven 45 min op 200.
    Lauw serveren in blokjes of puntjes.
    Mmmmmmm
    Ga snel een boterham smeren!

14. stampertje

stampertje Niet meer actief

Wraps besmeren met roomkaas, plakjes zalm erover heen leggen. Dan oprollen en in stukjes snijden.

Gevulde eieren.

Je kan ook kijken op:
    www.tapas-recepten.nl

succes.
    Liefs

15. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
  16. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    In de pan kan ook :D :D . Komen net terug uit Spanje en regelmatig gemaakt :)

Deel Deze Pagina