Sinds maandag koorts gehad, steeds tegen de 39 graden aan. Zakte wel goed met paracetamol en ik was verder ook niet ziek, nergens last van, dus geen reden tot zorg. Gisterenavond toen ik ging slapen had ik zelfs 39.3 graden koorts. Midden in de nacht 38.8. En vanmorgen werd ik wakker met 36.1 en dat is het al de hele dag inmiddels. Zo'n gigantisch verschil in een paar uurtjes tijd. Ik ben allang blij dat de koorts verdwenen is maar vind dit wel apart. Iemand ervaring mee dat de temperatuur na koorts plotseling zo ver zakt?
Ja dan is je lichaam zich weer aan het reguleren. Na een koortsaanval heeft je lichaam wat moeite het weer op de juiste temperatuur te krijgen. Hier zit ik daar ook op te wachten want op het moment een jochie wat al sinds vannacht 39.7 heeft
36.1 is niet heel laag. En kan prima na wat verhoging tw hebben gehad. Ik vraag mij af waarom je steeds je temp wil weten.T gaat er uiteindelijk om hoe je je voelt. Als je echt heel ziek bent is de temp misschien van belang.
Mijn zoon heeft regelmatig ondertemperatuur als hij koortsig is. Dan heeft hij 35,5 en zit hij met deken en muts op, op schoot!
Omdat ik 9 dagen geleden bevallen ben en koorts kan wijzen op infecties die onbehandeld soms zelfs dodelijk kunnen zijn. Dus regelmatig temperaturen om te zien of het niet te hoog opliep en met paracetamol voldoende zakte. Normaal doe ik het niet maar nu was het wel belangrijk. Gaat mij nu vooral om de enorme daling van 38.8 naar 36.1 in een uurtje of 5 tijd. Ben blij dat de koorts weg is maar dit vind ik wel apart.
Je kan altijd even bellen voor de zekerheid maar je ziet vaak dat na een periode van koorts je temperatuur regelcentrum even gereset wordt met een wat lage temp als gevolg. 36.1 is trouwens niet heel laag hoor. En koorts kan binnen een uur opzetten maar ook heel snel weer weg zijn. Succes
Lage temp na koorts is vrij normaal, zie je bij kinderen ook heel vaak. Maar nog steeds goed in de gaten houden als je net bent bevallen! Ik heb kraamvrouwenkoorts gehad, dus ben er extra voorzichtig mee.
Als het normaal is dat die temperatuur lager wordt dan normaal dan hoef ik niet te bellen. Als ik bij alles wat ik me afvraag moet gaan bellen hang ik 8 keer per dag aan de telefoon... Dus hier bel ik dan niet voor. En ja, ik houd de temperatuur nog even in de gaten.
Het is heel gebruikelijk om bij ziek zijn 's ochtends een normale temperatuur te hebben, die over de dag dan soms weer oploopt naar koorts. 36,1 is een prima temperatuur hoor, onder de 36 graden moet je je even kort afvragen of daar een reden voor is (of je niet per ongeluk in een vriescel staat ) en pas onder de 35-35,5 graden begint het echt vreemd te worden.