Wij hebben een kruising mechelaar(teef) van 9 hier rondlopen. Vannacht in een keer uit het niks (00.30u)(we waren nog wakker maar lagen al in bed) begon ze te huilen als een wolf. Dit heeft ze nog nooit eerder gedaan. We gingen naar beneden en toen was ze weer stil. Om 03.00 u weer, en toen heeft het zeker 10 min geduurd, ze was niet stil te krijgen. Nu ben ik wat aan't lezen op internet en toen kwam ik een artikel tegen dat honden kunnen aanvoelen dat iemand sterft. Dit heeft me heel bang gemaakt. Zelf heb ik ook al 2x een droom gehad dat iemand stierf en weer opstond uit de dood. Ze zeggen dat wanneer iemand in je droom sterft hij een lang leven heeft, maar wanneer deze weer opstaat hij vroeg zal overlijden. Idd bij elke 2x kreeg ik s middags een telefoontje dat die persoon was overleden. Dus ik ben wel bijgelovig op dat gebied. Maar even terugkomend op mijn hond. Waarom zou ze zo kunnen huilen? Iets gehoord heeft ze niet, want de eerste keer waren we nog wakker en was het muisstil. Ze had net om 23.00u een lange wandeling gemaakt dus ze was flink moe van het spelen. Geloven jullie dat honden sterven kunnen aanvoelen? XX Vera
Hoorde ze niet in de verte een andere hond, of een sirene? Daar willen honden nog weleens op gaan huilen nml. En honden hebben een veel beter gehoor als mensen. Of misschien liep er iemand langs het huis. Ik zou er niet gelijk vanuit gaan dat er iemand dood gaat, al geloof ik wel dat honden dit in bepaalde gevallen kunnen aanvoelen. Maar of ze dan ook gaan huilen... Je hoort vaker dat ze dan bij die persoon in de buurt blijven terwijl ze dat normaaal niet zoveel doen.
Onze oude hond(stafford) heeft het ook gehad 2 of 3 keer midden in de nacht.Stom toevallig was het wel volle maan.Heb eens gezocht maar kon er geen linken aan leggen. Ik hoop dat je een antwoord er op kan vinden,kan me best voorstellen dat het vervelend is zo.
wij hadden vroeger een bouvier, en idd als die huilde dan lazen we een paar dagen later in de krant dat er iemand (uit de buurt) was overleden. dus het kan wel.
Toen Bo een puppy was deed hij dit elke nacht. Om gek van te worden :x Hij sliep toen in de berging. Een tijd lang (ongeveer een jaar) sliep hij onder de trap zodat hij ons beter kon horen, toen hield het huilen op. Nu slaapt hij weer in de berging en is er gelukkig mee gestopt. Wij hebben altijd gedacht dat hij verlatingsangst had.....
ik heb ook ooit gehoord dat er dan iemand in de buurt sterft Vroeger hadden de buren van mijn ouders een hond die ook een hele nacht heeft gejankt...hun buurman overleed die nacht nou heeft mijn hond ook ooit een halve nacht gejankt, maar toen is er niemand overleden
het kan ook een droom zijn geweest van je hond,wij hebben een mechelse herder/duitseherder mix en als die slaapt doet ie dat ook wel eens hahaha vind het wel schattig.. of er is iemand met zo`n hondenfluitje bezig geweest in de buurt... die horen wij niet alleen die honden..
Dat doet onze hond als ze een diarree-aanval krijgt of moet kotsen, dus als we haar horen loeien rennen we naar beneden en zetten haar buiten neer.
Dat is handig! Meeste honden doen het gewoon! @ TS : Het kan ook instinctief gedrag zijn. Mechelse herders zijn gevoelige honden. Het kan waakzaamheid zijn geweest, maar zoals hierboven ook al gezegd word - kan het een andere hond zijn geweest. Het is natuurlijk vervelend om hier wakker van te worden, maar je doet er niet veel aan ben ik bang. Een hond blijft een dier
Eén van onze reuen heeft een periode gehad dat hij zich kennelijk eenzaam voelde en begon dan te "roepen", wanneer mijn vriend dan "antwoorde" (met huilen) dan was hij gerustgesteld en ging hij lekker slapen. Dus het kan een soort van roedelgedrag zijn, dus dat je hond de roedel bijeen wil roepen cq antwoord zoekt. Gezien je hond nu 9 is, kan het zijn dat de leeftijd gaat opspelen en wat onzeker is geweest. Bij sirenes werd er ook altijd meegeloeid hier. We wonen nu relatief rustig en horen weinig sirenes, dus hier gelukkig geen loeien meer
Het is nooit bewezen volgens mij, maar honden kunnen schijnbaar ruiken wanneer iemand op het punt staat te overlijden. Dit ruikt lekker voor een hond en daarom zouden ze kunnen gaan janken omdat ze naar diegene toe willen. Dat is gewoon een vorm van oerinstinct, omdat het natuurlijk heel handig is om een prooi te volgen die bijna doodgaat, zodat jij de eerste bent die er van kan eten. Volgens mij is dat wel alleen bij overlijden ivm ouderdom ofzo. je lijf moet zelf ook weten dat het bijna zover is, anders geeft het niet dat stofje af.
die van ons joelt ook af en toe 's nachts. Ook als we op een fluitje blazen met een lange adem, dan joelt hij ook, of een voetballetje met een piepje erin. als hij het doet zonder aanleiding, dan hebben we niet het idee dat hij verdrietig is of zo. Wij hebben trouwens een E. Stafford.