hoe maken jullie je tapijt schoon? mijn dochter vind het leuk om haar beker ranja over de mat te gooien dus hij kan wel eens een opfris beurtje gebruiken. hoe maken jullie hem schoon? in de sneeuw leggen hoor je wel eens, zou het werken? dan leg ik hem er dadelijk nog in.
Ja werkt wel. Mijne ligt er sinds vanmorgen ook in Op zijn kop in de sneeuw, aanstampen zodat de sneeuw er goed intrekt en na een paar uur buiten goed op zijn kop laten drogen. Doordat de sneeuw die er ingestampt is smelt, drupt het vuile water eruit en wordt je tapijt schoon op plaatsen waar je anders niet bijkomt. Eenmaal droog weer in huis de stofzuiger eroverheen en klaar. Het kost even tijd (2 dagen) maar ik doe het elke jaar weer! Heb trouwens een redelijk hoogpolige Berber (echt schapenwol) Misschien dat het scheelt hoe hoogpolig je tapijt is qua opname sneeuw, en wellicht dat het op synthetisch ook anders werkt..
Ik heb een stoomreiniger, ideaal ding! Ook voor de stoffen bank, gordijnen (tussen het wassen door). Kan niet meer zonder Het hele sneeuwgedoe is mij dus echt teveel (en te lang) werk.
Hm ik heb een Perzisch tapijt en die zijn helemaal niet hoogpolig maar gewoon plat.. Durf het niet uit te proberen.. Ben bang dat ik straks me mooie tapijt ermee verpest.
Ik moet zo'n reiniger dan eerst gaan huren in de stad, ermee naar huis en dan weer terug.. noem me lui maar ik heb hem nu lekker in de sneeuw gegooid, morgen stofzuiger eroverheen en klaar!
Verpesten kan niet. Sneeuw is zuiver. Kijk wel uit met schoonmaakmiddelen erop. Is mij met die berber echt verboden..
Ik heb begrepen dat in de sneeuw leggen voor wollen kleden bedoeld is. Andere bijv. synthetische kleden kan je beter op een andere manier schoonmaken. Mijn moeder legde haar wollen kleed ook in de sneeuw als de gelegenheid zich voor deed. Werd altijd prachtig schoon!
nou ik hem hem in de sneeuw liggen. wij hebben gewoon zo'n simpele van de Ikea. ik hoop dat het werkt.
Ik leg hem buiten op een schone ondergrond en doe er een paar flinke emmers water overheen zodat ie echt doorweekt is, daarna boenen met wasmiddel en goed uitspoelen en laten drogen. Lekker zacht en ruikt heerlijk!