Hond en kind

Discussie in 'De lounge' gestart door annet1985, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Zit even met een klein dingetje. Mijn oudste dochter en mijn hond zijn echt grootste maatjes rollen over de grond van plezier altijd spelen. Maar nu waren ze net ook buiten en Fabienne was gevallen ik ga er heen heb haar aan de hand doet hij ineens zijn voor poten om haar heen leek of hij tegen haar op wilde rijden. Daarna gebeurde het denk ik nog eens ze lag weer op de grond en mijn hond stond er naast. Het gaat trouwens om een labrador reu. Overigens was ze uiteraard niet alleen in de tuin maar het is nogal een grote tuin met zij steegjes enz

2. Samama

Samama Niet meer actief

Dat is een teken van dominantie. Moet je echt de kop indrukken.

3. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Dat is dominantie, hij ziet jou dochter als gelijke en toen zei viel stond ze lager en die kans pakte hij om haar een rang lager proberen te zetten.
    Je moet nu echt ingrijpen want het is nu met zijn poten, maar er kan ook een keer met zijn bek iets duidelijk gemaakt worden.
    Dus echt duidelijk gaan maken dat zij echt hoger staat als hem.

4. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hoe ga ik dat aanpakken? Want ik had idd al door dat het dominant gedrag was.

5. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hoe oud is de hond? Dat kan veel over zijn gedrag zeggen, het kan zijn of hij wil kijken of hij de rangen kan gaan verzetten (dus de baas kan zijn over jou dochter).

6. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik denk voorlopig er toch bij blijven en hem op zn plaats wijzen als het weer gebeurd, misschien bij zijn nek vel want dat is van jou kant weer dominantie naar hem toe.

7. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hij is nu 8 jaar. Nee laat ze zeker niet meer alleen was ze nu ook niet, maar ze hadden wel de ruimte om door de tuin heen te gaan. Zat zelf te denken om F hem te laten voeren koekjes geven enz

8. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Niet in zijn nekvel pakken!Dit doen honden bij elkaar in een gevecht of om iets te doden.
    Als ik jou was zou ik eens contact op nemen met een gedragstherapeut voor honden of een hondenschool bij jou in de buurt, voor wat tips.
    Elke hond is anders en wat bij mijn honden werkt kan bij jou hond avenrechts werken.
    Dus om zomaar tips hier te geven kan eigenlijk niet want wij kennen jou hond niet

9. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Uhm ja maar moeders doen het ook bij hun pups dus het is maar hoe je t bekijkt :) Bij onze honden heeft het altijd geholpen als ze zoiets deden. Maar wat je al aangeeft wat bij de ene hond werkt kan bij de ander averechts werken!

10. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Een hond zal nooit geloven dat een kind hoger in rangorde staat. Hij moet leren dat jij hoger in rangorde staat en dat zij onder jouw bescherming valt, dus dat hij zich er niet mee te bemoeien heeft.
    Idd een gedragstherapeut lijkt me heel wijs! En het is nog leuk ook, je leert er zo veel van:)

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Oh mijn hemel wat een "paniek" om iets als rijden.
    Laat je hond gewoon weten dat dit gedrag onwenselijk is.
    Het is heel natuurlijk voor een hond en loopt echt niet uit op dat je hond het kind opeens gaat grijpen.

Kan ook gewoon met hormonale frustratie te maken hebben.
    Even duidelijk maken en niet meteen allerlei regels gaan bedenken als verplicht je kind je hond laten voeren etc. Dit kan alleen maar meer gedoe opleveren want uiteindelijk in dat hele ranggebeuren zwaar overrated.
    En behoorlijk achterhaalt.
    Een mens is nu eenmaal geen "ranghogere" in de ogen van een hond.
    Daarintegen heeft een hond zich te voegen naar de regels die gelden. En ook al zou je het uitleggen in "roedelregels" dan is je kind nooit een ranghogere zolang je kind nog niet "geslachtsrijp" is.
    En bepaal jii altijd nog de regels wat je kind bij je hond mag doen en omgekeerd.
    Zolang jij en je dochter niet perfect honds spreken en lezen en je hond geen extreem probleem gedrag vertoond zou ik m gewoon duidelijk maken dat dit niet wenselijk is en het er verder bij laten.

12. Sifra

Sifra Niet meer actief

Eens met bovenstaande ( vet gedrukt )

13. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Nou nou paniek? Valt wel mee hoor. Zit er inderdaad niet zo op te wachten als hij haar zou pakken uiteraard. Maar aangezien dit de eerste keer was, was ik wel benieuwd wat ik hier aan kon doen

14. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Bedoelde ook niet dat jij er paniek om.maakt...
    Maar de reacties die hier gegeven worden zijn net alsof je hond iets heel.ernstigs gedaan heeft.
    Je hoeft niet heel veel te doen even een duidelijke correctie op dit gedrag en misschien is een 2e keer nog nodig en het stopt wel...
    Je hoeft hier echt geen gedragsdeskundige bij te halen.
    Rijden is geen voorteken dat je hond je kind straks gaat grijpen om iets duidelijk te maken.
    Je hond is al 8 jaar en ik denk dat je prima weet hoe jij je hond corrigeert dus even goed duidelijk corrigeren en het is klaar.

15. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ja precies zal het streng in de gaten houden ;)

16. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Gewoon normaal mee omgaan hoor alsof je hond bijvoorbeeld iets van tafel jat.
    Niets bijzonders van maken want dan kan je dochter schrikken of je hond merkg dat er iets anders is.
    Gewoon een duidelijke correctie...

17. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    De amerikaanse staff van mijn moeder doet dit bij mijn zoon als we op visite komen, echt niet leuk en eerlijk vind ik het ook eng. Hij is een jaar oud en zwaar aan het puberen, hij duwt mijn zoon dan om en beklemt hem en rijden, mijn zoon botst met hoofd overal tegen aan etc.
    Heb zelf 2 honden die vertonen totaal niet dit gedrag al zijn het teefjes, wel doet de ene teef dit bij de ander in de tijd van loopsheid.
    Ik ga ook zo min mogelijk naar mijn moeder daarom.

18. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Dat zou ik ook echt niet grappig vinden, waarom doet je moeder er niks aan dan?

19. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Ja ik weet ook niet waarom ze er niks aan doet, zo'n super band hebben we nou;) maar ik denk maar zo liever voorkomen als genezen, dan blijf ik er maar weg, ze zijn hem totaal niet de baas. Zonde.

20. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Dit is puur grenzen verkennen.
    In dit soort situaties krijgt mijn amstaff een tik tegen haar kop... doe even normaal zeg jij raakt mijn kind aan dan raak ik jou aan.
    Maar goed nu krijg ik heel zp over me heen want oh god ik sla mijn hond...

En de hond gewoon blocken bij je zoontje. Hup assertief zijn en niet bang. Dat beest moet zijn grenzen leren en niet op jou zoontje.
    Een puberende amstaff heeft hele duidelijke grenzen nodig en niet alleen een "foei". Fysiek de toegang blokkeren mag best hoor..
    Dus als hij langs je wil rennen steek je een voet uit niet om.te schoppen maar om te blokkeren.

Deel Deze Pagina