Vind jij dat (jouw) kids teveel verwend worden qua speelgoed

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 15 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik lees af en toe topics over wat te geven aan een 1 of 2 jarige oid.. Want ze hebben al van alles.. Wat vind jij hiervan? Is dit zo en wat zou jíj doen als ouder zijnde?

Justin heeft niet veel speelgoed. Ik heb van te voren al gezegd tegen de opa's en oma's en ooms en tantes dat kadootjes leuk zijn, maar óók leuk moeten blijven! Zelf haal ik ook weinig speelgoed voor Justin zodat hij niet kasten vol heeft. Dan geef ik t liever uit aan kleding voor hem. Hoe zit dit bij jullie en omgeving?

2. Niet meer actief

hmm vier grote manden vol en hij is pas één, moet zeggen dat ik het veelal spotgoedkoop kan krijgen, dus bv nijntjespullen voor één euro dus dan koop je veel

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik stoor me wel eens aan bepaalde mensen die iedere keer weer met cadeautjes aan komen zetten, terwijl ik liever zou zien dat ze hun goedbedoelde energie op een andere manier uiten.

4. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Wuaha, dat topic opende ik!

Nee mn zoontje verwen ik echt niet. Ah ja wat zie je onder verwennen? Ik koop bij de wibra een auto,een boekje van 1 euro bij de intertoys.. en dat ik voor de buitendingen wat meer uitgeef, dat is logish die staan dag en nacht buiten dus moet goede kwaliteit zijn. Hij heeft veel gekregen voor zn 1e verjaardag, waardoor ik nu niet meer weet wat ik moet kopen. Omdat hij bijna alles al heeft wat je zou kunnen kopen. Ik heb er wel een hekel aan als een kind zoveel speelgoed heeft terwijl die er niet mee speelt! Dat zoek ik altijd uit en leg het dan voorlopig weg, zodat hij er later wel weer mee speelt.

5. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    uhhhm,ja mijn kids zijn best wel verwend betrefd speelgoed.voornamelijk spelcomputers.
    (maar ja papa speelt er ook mee haha)

6. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    tsja goeie vraag :oops:

Ik vraag het me zelf namelijk ook wel erg af!
    Ik snuffel vaak op marktplaats naar speelgoed(zoals blokken) want dat kan ik gewoon schoonmaken maar ik koop het meestal wel en dan denk ik wel eens ehm waarneer verwen ik kaye nou echt?

Hij heeft hier inderdaad veel speelgoed elke dag moet ik overal overheen stappen om door me woonkamer heen te komen :confused: :)

Maar ja hij vind het dan ook wel leuk!

7. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    UHM ja wij verwennen Yildiz enorm met speelgoed.
    Afgelopen week waren we in de Bart smit een kado kopen voor me neefje en ze kreeg van ons een emmertje met schepje en zeefje voor der zandbak.
    En als ik wat leuks zie dan koop ik het voor der.
    Maar ze vraagt er nooit zelf om soms lopen we een speelgoedwinkel binnen en dan speelt ze met iets maar als ik het terug zet is het ook goed voor haar.

8. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik koop nu al veel speelgoed voor Fenja. dat wordt wat als ze straks 1 of 2 is! :oops: Maarja ik kan het niet laten, vind alles zo leuk voor haar, en zij vind ook alles zo leuk. Vind het heerlijk om haar zo zoet te zien spelen met vanalles.

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik koop volgens mij ook teveel eigenlijk... Maar het is allemaal zoooo leuk en vaak zo moeilijk om het te laten liggen (tenminste bij mij)...!

Denk dat het vanzelf ook wel minder word en weet zeker dat Joris niet te verwend zou worden als hij ouder is, dat vind ik nl ook een verschil. Nu is het vaak ook even aftasten wat wel en niet leuk is voor je kindje... Daardoor denk ik ook dat je al gauw veel verschillende soorten speelgoed in huis hebt omdat je alles leuk, grappig, leerzaam e.d. vind... Als ze dadelijk wat groter zijn weet je waar hun interesses vaak liggen. Ik koop ook niks dubbel of van een soort gelijk iets, allemaal verschillende speeltjes

10. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

uhhh jah onze kids worden soms wel teveel verwent maar alles is zo leuk haha zelfs soms nog voor de ouders :p

11. Milla

Milla Niet meer actief

Ja, toen onze oudste dochter vorig jaar 3 werd kreeg ze best veel cadeautjes, toen ze die allemaal had uitgepakt, liet ze ze op tafel liggen en zei: Zo, nu ga ik tv kijken.. Op dat moment vond ik het genoeg geweest, dat ze er niet meer blij mee was, was voor mij voldoende om minder te gaan geven, terwijl het nog niet eens echt veel was. Ik vind het zonde om mijn kinderen te verpesten met verwennerij, iets krijgen moet bijzonder en leuk blijven!

12. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik heb nog geen een keer speelgoed gekocht, ik heb zo veel gekocht, de lade van de box lag al vol voordat Fatih geboren was, hij speelt overigens maar met een aantal dingen, vooral dingen waar geluid uitkomt vindt hij helemaal geweldig!

13. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Sam heeft vooral veel knuffels,
    speelgoed heeft hij niet zoveel, vind ik zonde. Wat moet hij krijgen als hij straks ouder is? ;)
    Als hij speelt, speelt hij met een autootje, knuffel,
    En dat wissel ik af

14. Niet meer actief

ach beter dat je je geld aan speelgoed besteed dan aan dure kleding, van die dure kleding heeft het kind geen plezier, van het speelgoed wel :D

(alhoewel sommigen mischien de kleding belangrijker vinden..)

15. Female

Female Niet meer actief

Nee heel af en toe kopen we iets. Ook veel gekregen. En ik wil absoluut niet dat de huiskamer er meteen als kinderkamer uitziet, met overal troep.
    Bovendien hebben wij zelf vroeger nauwelijks met speelgoed gespeeld, wel veel winkeltje spelen, keukenkastjes leeghalen. Geef ze een pan of een pollepel en ze zijn er net zo happy mee

16. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Dat is een keuze wat ouders zelf maken, maar betekend niet dat het kind daardoor minder speelgoed krijgt, als je dure kleding koopt ;)

17. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

dit doet m,e denken aan een oud collega van me. haar zoontje werd 1 jaar en ze heeft veel van zijn speelgoed opnieuw ingepakt. hij had de grootste lol, want wat blijkt dat het uitpakken en de verpakkingen leuker waren dan het speelgoed. en zo'n klientje heeft nog echt niet het besef van huh dat had ik al.

daarbij denk ik dat je de keuzes die je je kind geeft wel behapbaar moet houden. als er teveel keuze is wete n ze het zelf ook niet meer.

18. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    ik en mijn man trouwens ook kunnen het ook niet laten als we wat zien om het te kopen,onze dochter heeft eigenlijk teveel en heb nu dus ook wat weg gezet en wissel speelgoed om,daar komt bij dat mijn schoonouders gescheiden zijn en dus dubbelop krijgt en ik 2 broers heb waardoor ze verwent word.
    Als ze men nu vragen wat ze moeten geven zeg ik ook wel eens doe maar wat van kleding.
    En wij hebben wel altijd gezegt zolang we het kunnen maakt het niets uit en het gaat erom dat ze waarderen wat ze krijgen,dat willen wij ze zeker meegeven ze moeten bijv al blij zijn met een potlood.
    Groetjes jeslin

19. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ja die van ons zijn eigenlijk best wel verwend (zijn 9 en 6) en de oudste heeft op de xbox 360 en playstation 3 na, alle spelcomputers die er zijn op zijn kamer staan, incl. de handheld console's plus eigen tv - dvd speler -pc etc etc...

de jongste heeft haar eigen tv - dvd speler - videospeler en pc e.d. en net als de oudste verschrikkelijk veel speelgoed, maar ja waarom zou je het niet doen? Zolang het kan en ze vinden het leuk?

zolang ze niet ondankbaar zijn als ze wat krijgen denk ik dat het wat betreft "verwende krengen" wel mee valt...

ze zijn nog steeds blij met stickerboekjes vn pakweg 60 cent of een simpel poppetje uit de automaat dus tja ze zijn verwend wat speelgoed beteft, maar niet zo verwend dat ze alles maar "normaal" vinden...zoals ik ook wel eens om me heen zie.....

20. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    tamer heeft wel speelgoed maar overdreven veel niet. Hij heeft een auto waar hij op kan zitten en maakt ook geluid, wat kleine speeltjes, knuffels een kleine piano wat andere speelgoed wat geluid maakt.

Ik heb alles in een ton gedaan en die is niet eens half vol.

Deel Deze Pagina