Zwanger worden om doodstraf te ontlopen - RTL Nieuws Ik heb gisteren verschillende artikels over dit voorval gelezen, kan ze alleen niet allemaal terugvinden (was een artikel met meer informatie). Maar goh zeg, dit vond ik toch echt te ver gaan... Die vrouw was het hoofd van een drugskartel en of dat nu met de dood moet bestraft worden of niet (ik ben tegen de doodstraf) dit is toch echt egoïsme? Arm kindje dat enkel ter wereld komt om deze reden. En dan is het nog niet zeker dat ze, eenmaal het kind 3 jaar is, toch nog niet de doodstraf krijgt... Dus eerst groeit het 3 jaar op in de gevangenis in Vietnam en daarna groeit het misschien verder op zonder moeder... triest is dat.
Het kindje is er al En nou ja, ze leeft in elk geval verder. Zowel moeder als het kind. Wellicht vangt de familie het kind op? Niet ideaal, maar als ik kon kiezen tussen een levende moeder in de bak wiens leven ik gered heb of een dode moeder en zelf niet leven, had ik die keuze ook wel gemaakt. Het wil niet per definitie zeggen dat het kind slecht behandeld zal worden. Maar uitzonderlijk is het wel ja.