targetpay en safeclick ??

Discussie in 'De lounge' gestart door Tara26, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Misschien weet iemand van jullie dit toevallig ;)

Ik zat te kijken op de mobiel van mijn stiefzoon die al dagen geheimzinnig doet, vanochtend moest hij dus zijn mobiel inleveren.

Toen vond ik 2 smsjes van targetpay en safeclick maar heb geen idee wat het is...
    Ik begrijp dat het iets met betaaldiensten te maken heeft maar hoe of wat geen idee.

Hij heeft geen beltegoed en heeft dit stiekem via wifi gedaan.
    Ik vraag me af of ik me nu zorgen moet maken over komende facturen of zo :)

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

anders zijds wat wil hij hiermee tis voor bedrijven?

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat safeklik is voor abbonement houders dat dat scheeld (dat is wel om te betalen voor iets)

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

da dacht ik ook

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    safeclick maakt betalingen via mobiel internet makkelijker.
    Safeclick is een betaalmethode via mobiel internet.

Google staat er vol mee.

Weet niet wat hij er mee aan het doen is maar een onverwachtte rekening kan zomaar

7. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Thnx, iemand enig idee hoe ik kan controleren wat hij heeft gedaan?

We hadden hem al wifi toegang ontzegt omdat hij eerder dit soort dingen deed. Maar vanochtend kwam ik erachter dat hij ons wachtwoord voor internet had ontdekt en stiekem ergens had opgeschreven.

8. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Misschien even in de geschiedenis kijken bij zijn internet of bij downloads.

9. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    @ gaiagaia

Voorlopig krijgt hij ff helemaal niks pff.
    Maar idd zijn volgende telefoon moet er eentje worden zonder wifi en internet mogelijkheden als dat nog bestaat;)

@ butterfly

ik vind 12 ook erg jong.
    Ik ben helemaal voor het open bespreken van dit soort dingen maar dat liegen en stiekem doen, en zulke stomme dingen doen...
    Hij vraagt ook de afgelopen week steeds of hij de post mag pakken terwijl hij normaal altijd lui en/of moe is en niks wil doen...
    Dus we vragen ons echt af wat ons te wachten staat :(

10. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Dan hoop ik voor je dat hij niet op sexchat zit want dan kun je hele hoge rekeningen ontvangen

11. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Is het mogelijk voor hem zonder beltegoed (en dus geen abbo) via wifi dat soort dingen te doen ?
    Hoe gaat die betaling dan? Want hij is duidelijk aan het uitzoeken hoe hij kan betalen via safeclick en targetpay etc...maar kan je je zomaar aanmelden voor zoiets?
    Moet je niet dan bankgegevens of iets dergelijks doorgeven?

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Oh meisje ik zou eens gaan kijken of je op zijn kamer geen post kunt vinden.
    Tis misschien erg maar het kan heel goed dat er wat binnen is gekomen aan rekeningen en dat hij dat verbergt.
    Je kunt hem er natuurlijk ook eerst op aanspreken en hem de kans geven eerlijk te laten zijn wat hij heeft ontvangen.

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    vast dat je een bankrekening moet door geven maar als hij achter die van jullie komt......
    Weet het niet zou het hem eens vragen.

Misschien een dom idee maar kun je geen contact opnemen met die betaal sites en je probleem uitleggen.
    Misschien kunnen zij achterhalen wat er gebeurd is en wat de kosten zijn geweest?

14. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    @ kimmeding

ga ik proberen

15. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Bij betaalde sms diensten enzo moeten kinderen onder de 16 toestemming vragen aan de ouders, anders mag het niet. Volgens mij zijn de aanbieders dan in overtreding en hoeven de ouders ook niet voor de kosten op te draaien. Zou zoiets niet ook gelden op internet?

16. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Misschien heeft hij je bank gegevens wel gepikt en zoekt hij daarom door de post zodat hij je afschriften eruit kan halen, of misschien hebben jullie een credit card ofzo ?

Als je via wifi zit dan kan je gratis verbinding maken met internet maar dingen zoals bijvoorbeeld zo'n chat kosten geld als je berichtjes stuurt..

Heb je geen gekke afschrijvingen op je bank gehad ?

17. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    @ kippiekip

Voor zover ik weet heeft hij onze gegevens niet maar ga dat vanmiddag navragen als hij thuis komt.
    Hij wilt heel graag de post pakken en van mij mag dat nooit, maar mijn partner zegt wel eens ja, dus zal dat ook navragen...

@ wilma

Wij hebben enkele maanden geleden al een heel gedoe met hem gehad omdat hij al zijn beltegoed opmaakte aan internet dingen.
    Ik zal ook wel eens met zijn mentor gaan praten of hij op school ook veel prive op internet zit.
    Weet wel dat alle studenten op school op wifi zitten op hun mobiel, incl mijn stiefzoon...
    Hij heeft trouwens ook adhd ;)

18. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Contact gehad met safeclick.
    Hij probeerde zich idd aan te melden maar dat is niet gelukt.
    Waarschijnlijk omdat safeclick werkt dmv beltegoed en dat heeft hij niet.

Kreeg van die man een site www. payinfo. nl
    Als je met de mobiel (waar het om gaat) naar die site gaat kun je exact zien wat er aan abbo's en betaaldiensten is gedaan met dat nummer.

Aangezien zijn mob nu uit is en ik zijn pincode niet weet kan ik het niet checken maar dat komt wel als hij thuis is.

Mss een tip voor andere ouders met kids die dit soort dingen doen ;)

19. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Wat moet een kind van 12 sowieso met een telefoon met internettoegang..?

20. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    @ rozeroos

Hij krijgt deze telefoon niet meer terug, met de tijd zal ik kijken voor een simpele mobiel zonder internet mogelijkheden.

Zijn laptop staat bij ons en mag hij elke dag 1 uur gebruiken, maar die mag dan wel mee naar zijn kamer.
    Dat gaan we nu dan ook niet meer doen;)

Thnx voor alle reacties, ik verwacht hem over een uurtje thuis van school dus ben benieuwd...

Deel Deze Pagina