Ik vind van niet. Ik was zelf een jaar of 9 toen 'ie uitkwam en vond 'm zelf toen nog heel eng. Het typetje cq. uiterlijk van E.T. baarde mij slapeloze nachten. Ik weet nog dat ik 'm gekeken heb bij mijn buurmeisje. Die had 'm al gezien en ik wilde me niet laten kennen.... Een jaar of 2 later vond ik 'm trouwens wel erg leuk, maar nog wel een soort van spannend
idd ligt eraan hoe het kind zelf is heeft het snel nachtmerries vindt het iets snel eng maar 4 ?.. nee zou ik nog niet doen
Mijn dochter was als 3 jarige zwaar verslaafd aan ET, keek hem de hele dag door. Op de een of andere manier had ze zelf de link gelegd dat het een toneelstukje was (k3 had in die tijd veel theatershows dus misschien nam ze daardoor aan dat alles een toneelstukje was) en ze heeft de film dus ook nooit eng gevonden, alleen maar heel zielig. Ik denk dat je naar je kind zelf moet kijken, is hij/zij snel bang dan zou ik het niet doen (het stukje met de witte pakken die naar binnen stormen kan best eng zijn voor een kind) maar als je kind met sneeuwwitje of Assepoester geen moeite heeft dan is deze film ook te doen.
Nou mijn dochter kan aardig wat hebben, maar ET zou ik persoonlijk niet voor dr aanzetten. Ben 26 en vind ET nog eng haha
Ik vind 4 jaar ook nog te jong voor die film, zou er nog enkele jaren mee wachten. Advies van kijkcijfers is ook 6 jaar.
Ik zou het ook niet doen. Mijn zoon (5,5) vindt de sprookjesboom al spannend. E.T. begin ik voorlopig nog maar niet aan.
Ja ligt aan het kind mijn kindjes hebben geen moeite mee eigenlijk, hij is misschien wat verdrietig en spannend maar als je erbij blijft zitten en uitlegt niets mis mee, echter als je kindje bangig is aangelegd of gevoelig voor nachtmerries e.d. zou ik het even overwegen, maar het is geen enge film ofzo. Pas kreeg ik ook een mevrouw over me heen dat ik een film kocht "de prinses en de kikker voor mij 2 jarige (hij is pas vanaf 6 jaar) duh alsof die film eng is tssss... Maar goed mijn kids kijken makkelijk een aflevering van de vampire diaries mee ze weten dat het nep is (dat heb ik ze uitgelegd) en pas was het eens grappig, mijn ouders hadden een film aanstaan maar op de achtergrond (keken ze niet echt) dus toen wij binnenkwamen bleef ie aanstaan (niet wetende waar het eigenlijk over ging) dat was dus de film Piranha's 3 (TOTALLY NIET GESCHIKT dus!!) zegt mijn dochter ineens, mama die mensen hebben bloed moeten even langs de dokter, dus mijn vader schiet op vanuit zijn stoel en zet meteen de film af , zegt ze "is niet erg hoor opa, is maar beetje bloed" (muts ze is dus 2, die oudste van 4 keek er geeneens naar) Ik heb dus een stel bikkels maar dat komt denk ik wel omdat ik altijd alles goed heb uitgelegd en duidelijk maak als iets nep is en doordeweeks als ik iets niet KAN uitleggen constant dan kijken ze nick. jr dat is veilig genoeg...
Bedankt dames, we hebben maar voor een veilige disneyfilm met muizen gekozen... Ga E.T. zelf wel een keer kijken.