Tarief gastouder en bemiddelingskosten GOB

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door baby01, 15 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby01

baby01 Actief lid

6 dec 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit sterk te overwegen om mijn kindjes over te brengen naar een gastouder. Ze gaan nu naar een kinderdagverblijf maar dat is vrij prijzig,je betaald ook de feestdagen en als ze een keer ziek zijn door.

Nu heb ik een gastouder gevonden en zij vraagt 4.50 per uur, het gastouderbureau vraagt 1.- per uur dat is in totaal 5.50..is dit nou veel ? of gemiddeld. Ik zou per maand 95 uur afnemen per kind voor 2 kinderen is dit 190 uur. Dan zou ik komen op bijna 200.- bemiddelingskosten:$. In het nieuwe jaar ga ik weer 24 uur werken dus dan word het nog meer ongeveer 280 uur voor twee kinderen.

Nou kan je maximaal 5.17 aftrekken van de belastingdienst dus het verschil in 5.50-5.17=0.33 zou dan voor eigen rekening komen..moet ik dit dan aanhouden als bemiddelingskosten ?? 0.33 x 190=63.- ?
    of eigen bijdrage ? Whahah ik zie het even niet meer!

Ik heb al wel een berekening gemaakt en het scheelt per maand best veel ondanks de bemiddelingskosten per uur;)

2. baby01

baby01 Actief lid

6 dec 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand:(

3. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.684
    1.860
    113
    ik zou een gob nemen met een vaste maandprijs.
    Ben je stukken goedkoper mee uit!

4. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik heb een gastouderbureau met een vaste maandprijs (82.50) en ben dus voordeliger uit als ik veel uren afneem en duurder als ik weinig uren afneem.

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ook ik heb heb een GOB met een vast maandbedrag, namelijk 25 euro per maand/per gezin. Dit scheelt behoorlijk in de uurprijs..

6. baby01

baby01 Actief lid

6 dec 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden! voor de reactie's:)

Het blijft een lastige keus..gastouders liggen hier waar ik woon niet voor het oprapen En een landelijk gastouderbureau heeft wel gastouders maar wonen niet vlakbij en dan zit je weer met reiskosten!

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je kunt nog altijd aan de gastouder waar jij voor kiest kunnen vragen of ze zich in wil laten schrijven bij een gastouderbureau van jou keuze? Toen ik mijn gastouder ontmoette, gaf zij aan dit geen probleem te vinden..

8. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

4,50 uur prijs is best weinig hoor. Vind het een redelijk bedrag!

Ik kost al €5,- per uur per kind dan komen de bemiddelingskosten voor het gezin er nog bij.

9. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.684
    1.860
    113
    Dat zou ik ook doen! Je bent niet afhankelijk van een gob, je kunt zelf op zoek gaan en go hebben zelf vaak ook meerdere gob`s.

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Eens met Catou. Want 200 euro bemiddelingskosten vind ik echt heel veel. (zeker gezien het werk wat ze doen) Hier betalen we een vast bedrag 45 euro
    4,50 per uur vind ik heel weinig. (maar spreek wel goed af wat je zelf moet aanleveren en of en wat zij nog extra rekend voor een maaltijd/ lunch/ tussendoortje)
    Ik betaal 6 euro per uur aan mijn gastouder. Heb wel flexible opvang dus betaal alleen wat ik afneem.

11. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Ik heb zelf een gastouder gezocht en daarna gezocht naar een GOB die voor mij t goedkoopst was. Hier samen ingeschreven.

Maar inderdaad er zijn meerdere bureau' s die t voor 25 per maand doen per gezin,

12. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.684
    1.860
    113
    zou alleen niet in zee gaan met gob opvang nederland, ze zijn niet meer geregistreerd wegens wanpraktijken. Ik kan je aanraden om even in de rapporten van de GGD te neuzen als je een gob hebt gevonden.

Deel Deze Pagina