baby 10 weken & slapen overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door girl89, 28 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl89

girl89 Lid

8 feb 2013
    98
    0
    6
    NULL
    arnhem
    Hallo,

Ik heb een zoontje van bijna 10 weken.

Hij huilt overdag best veel en ik weet bijna zeker dat dat komt door de oververmoeidheid.

Als ik hem overdag in z'n bedje leg is het huilen.
    Als hij nou bij mij in slaap zou vallen zou ik het nog niet zon heel groot probleem vinden maar dit doet hij dus niet.

Ook een draagdoek vind hij niks.
    Wat ik nu doe is hem hele dagen maar in de kinderwagen leggen en hem heen en weer bewegen en merk dat ik dit al steeds langer moet doen en zodra ik hem dan even op de gang zet is hij 9 van de 10 keer binnen 5 min weer wakker.
    Of hij word wakker door m'n dochter van 2.5 die naturlijk ook beneden is.

Ik heb ook nog een dochter van 2.5 en voel me zo schuldig tegenover haar omdat ik de hele dag alleen maar met mijn zoontje bezig ben.

Heeft er iemand tips?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Mijn zoontje is nu 4,5 maand.
    Ik merk dat als ik hem in slaap wieg (of schommel met de kinderwagen) hij niet lang slaapt, meestal maar 5 tot 10 minuten.
    Als ik hem in bed leg, huilt hij meestal eventjes en valt binnen een paar minuten in slaap. Ik blijf er dan ook niet bij, want dan blijft hij wakker en wil alles meemaken.
    Als het huilen overgaat in krijgen ga ik er direct weer heen, maar meestal kan ik aan het huiltje horen dat het een slaaphuiltje is. Dan ga ik na een minuut of 5 er heen als hij door blijft gaan. Aai over de bol en dan weer weg.
    Hij had het huilen gewoon nodig om de prikkels te verwerken.
    De laatste weken is het huilen trouwens al meer brabbelen, wat me er nog zekerder van maakt dat dit huiltje geen kwaad kon. Hij slaapt nu heerlijk in z'n bedje boven.

Dit laten huilen moet natuurlijk wel bij je passen, en als hij echt overstuur in bedje gaat, is dit geen oplossing.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Een speentje al geprobeerd? ik slaapt mijn dochter echt niet zonder speen overdag. Die heeft ze gewoon nodig en daarmee valt ze dan in slaap.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier sliep de jongste al heel snel boven, omdat het beneden vaak een gezellige drukte is. Boven heeft ze wel rust en slaapt ze langer en dieper. Ze moet ook persé op d'r buik slapen, anders slaapt ze niet. En eventjes 5-10 minuutjes huilen voor ze in slaap valt.

5. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Je zegt dat bewegen met de kinderwagen helpt.. is zijn van die wipstoelen die je automatisch kan laten bewegen, ze kosten wel wat maar je kan ze zo duur krijgen als je wilt..
    Misschien is dat een idee?

Ik kan je verder nog geen tips geven want moet de eerste nog krijgen haha maar in onze zoektocht naar de babyuitzet kwam ik dat soort wipstoelen dus tegen.

6. girl89

girl89 Lid

8 feb 2013
    98
    0
    6
    NULL
    arnhem
    Dankjulliewel voor de reacties.

Het is geen klein huiltje als ik hem op bed leg hij krijst echt.

Vind t zo moeilijk wat ik nou moet doen want dit is ook niks niet voor mij maar ook niet voor hem.

7. Clau83

Clau83 Niet meer actief

Mijn zoontje is 11 weken en ik ben 2 weken geleden ook begonnen met hem boven laten slapen ivm meer rust want beneden speelt grote broer.
    Ik volg iedere keer hetzelfde ritueel ( slaapzak,muziekje,enz) ik leg hem neer en geef speentje. Dan ga ik weg en zodra hij gaat huilen ga ik terug om te troosten dmv hand op rug/hoofdje en ssstt fluisteren.zodra hij rustig is ga ik weer. Dit herhaal ik tot hij slaapt.
    Inmiddels dus 2 weken verder en het gaat steeds beter. Hik hoef steeds minder vaak terug. En hij is een stuk uitgeruster en vrolijker dus wellicht is dit voor jou en je kindje ook de oplossing
    Succes! Niks zo fijn als een kindje wat goed slaapt!

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Het is even doorzetten maar ik zou em in eigen bed laten slapen.
    Dan heeft hij rust en kn jij je aandacht besteden aan je dochter.
    Zodra hij moeheid signalen afgeef, ogen wrijven, gapen, of dergelijke gelijk naar bed.
    Op het begin zal je nog een paar keer terug moeten, maar het is even doorzetten.

9. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou persoonlijk niet beginnen aan foefjes als in slaap wiegen in de kinderwagen etc. Straks moet je een kwartier rondrijden in de auto voordat je kindje kan slapen. Zo krijgt hij verkeerde slaapassociaties. Wij legden haar met 6 weken al met elk slaapje overdag in haar eigen bedje. Meestal huilt ze even, maar valt uiteindelijk wel in slaap.
    Mocht hij dus echt krijsen, dan zou je hem even op kunnen pakken tot hij getroost is en terugleggen en kamertje verlaten. Paar minuten wachten en weer opnieuw hetzelfde riedeltje. Dit kost in het begin wat tijd, maar op een gegeven moment krijgt hij wel door dat hij moet slapen in zijn bedje. Wij bakerden onze dochter eerst ook in, dat werkte als een tierelier nu zijn we over op een Zipadeezip slaapzak (soort van tussenvariant op het inbakeren maar wel veilig bij draaien). Misschien is dat nog een idee? En sowieso strak instoppen (met opgerolde handdoeken of hydrofielluiers langs de zijkant wordt het goed strak).
    Of misschien voeden voor het slapen?

10. girl89

girl89 Lid

8 feb 2013
    98
    0
    6
    NULL
    arnhem
    Hoe doe jij dat handdoeken langs de zijkant?

Bedoel je dan echt langs hem heen?
    Het rare is dat hij snachts wel gewoon in zijn bedje slaapt

11. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Nee ik bedoel als je het lakentje instopt onder het matrasje, dan stop prop je er dan nog een opgerolde hydrofielluier langs, dan zit het lakentje strakker. Dus echt tussen spijlen en matrasje.

12. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Hier quasi hetzelfde probleem.
    Enkel in de draagzak wil ze wel slapen.

Mijn dochter is ook 10 weken.
    Van zodra ze in haar bed ligt is het krijsen. Niet gewoon rustig wenen maar krijsen..
    Ik vind het dan ook moeilijk om te bepalen of ik ze moet laten wenen of toch troosten... De een zegt troosten, de andere niet. Het is niet evident

Deel Deze Pagina