Wij hebben 2 gastouders, 1 via een landelijk bureau en 1 voor wo die als ZZP'er werkt (maar ook via datzelfde bureau, wt niet precies hoe die constructie zit, ze is ZZP maar we krijgen de rekeningen en zij de inspectie vanuit dat bureau). Over beide gastouders zijn wij supertevreden! Onze zoon gaat er met plezier naartoe, we kunnen prima met hen door een deur. Maar het bureau waarbij ze zijn aangesloten is ons enorm tegengevallen. We zijn in 2015 verhuisd, in onze vorige regio waren we ook bij een overkoepelende organisatie aangesloten. Zij vroegen geen bemiddelingskosten (zat bij de uurprijs, die overigens lager was dan wat we nu per uur betalen), stonden altijd klaar bij ziekte en vakanties en dachten actief mee. Het bureau waar we nu zitten vraagt 85e bemiddelingskosten per maand. Maar de communicatie is gewoon ****. Toen onze gastouder zich 's morgens vroeg ziek meldde was de contactpersoon eerst gewoon onbereikbaar. Vervolgens beloofde ze dat ze erachteraan zou gaan en zeker nog zou terugbellen voor de dagen erna. Niets meer gehoord. Overal zelf achteraan gebeld en alles geregeld. 2 dagen later meldde ze zich. Ik uitte mijn teleurstelling, waarop zij zei dat de gastouder dat zelf had moeten communiceren met ons. Ze schoof het gewoon af. Paar maanden later bleek dat onze GO tegelijkertijd zomervakantie hebben. Ik stuurde half januari een mail, of ze met ons kon meedenken voor een oplossing. Half maart, niks meer van gehoord. Achteraan gebeld, ze zou "wel kijken, als ze meer wist dan zouden we dat horen". Ik gaf aan dat ik het jammer vond dat we 2mnd niks hoorden, wij wisten niet of ze het überhaupt nog in de picture had. Uiteindelijk zijn we zelf maar weer gaan regelen en roosters gaan schuiven zodat we het inmiddels dichtgetimmerd hebben. Dit heb ik gemaild, met daarin nogmaals dat ik teleurgesteld ben in het gebrek aan communicatie. Geen enkele reactie. Vandaag een evaluatie ontvangen, ik heb eerlijk vermeld dat ik teleurgesteld ben, zeker met deze bemiddelingskosten... Nu werkt de ene GO ook nog voor een ander landelijk bureau. Ik denk erover om over te stappen naar dat bureau. Maar ik vraag me ook af of het daar wel beter is, of dat het gewoon grote logge instanties zijn die altijd zo werken. Qua bemiddelingskosten scheelt het niks. Onze zoon gaat in sept 18 naar school, het is nog maar goed een jaar, en overstappen is weer gedoe met opvangtoeslag etc. Wie kan mij meer vertellen, verwachten wij teveel van het bureau en was dat eerste bureau gewoon een uitzondering, of vinden jullie wel dat ik voor dit geld meer mag verwachten?
Je verwacht zeker niet teveel van het bureau. Hun zijn gewoon nalatig Ik zou een mail sturen en ook een klacht indienen met jullie verhaal. En wellicht is overstappen een optie inderdaad. Hun vangen iedere maand geld en daar moeten hun ook hun diensten voor aanbieden. Zeer slecht wat ik lees en dat hoort zeker niet
Hahaha toevallig of niet...vrijdagavond kreeg ik een evaluatieformulier in de mail. Heb het naar waarheid ingevuld: heel blij met gastouder, maar teleurgesteld in het bureau. Ben benieuwd of we er nog wat horen
ik vind dat je veel verwacht. ik regel al dit soort dingen zelf met mijn go (al jaren), ik zou niet weten wat een gastouderbureau hierin zou moeten betekenen. Maar onze go heeft dan ook bewust voor een gastouderbureau gekozen dat goedkoop is en zich (daarom) dan ook bewust weinig mengt in zaken tussen gastouders en ouders. succes!
Ik zou het ook prima vinden om dit met de gastouder zelf te regelen, we komen er vast wel uit samen. Maar....dan ook niet maandelijks die 85 euro "bemiddelingskosten". Snap best dat gastouderbureau iets wil voor de inspectie etc, maar ik vind dit bedrag erg veel als je alles zelf moet regelen
Daarom heb ik de goedkoopste die er is (21,50 per maand). Verder regel ik alles onderling met de gastouder.