hier zit je ook snel in de hoogste groep. ik vind het ook raar dat ze wel zeggen dat je naar je inkomen moet betalen, maar als je in de hoogste inkomenscategorie zit, betaalt iedereen hetzelfde en er zijn genoeg mensen die veel en veel meer verdienen dan wij. dan zouden ze die mensen ook weer meer moeten laten betalen, da's veel eerlijker. maar ik vraag me af hoe het komt dat het in de ene plaats veel duurder is dan in de andere. bij ons is er volgens mij geen subsidie vanuit de gemeente voor de mensen die in de hogere inkomenscategorieen zitten. je betaalt dan een bedrag dat door de peuterspeelzaalorganisatie is vastgesteld. voor de mensen met de lagere inkomens is er wel subsidie vanuit de gemeente en dat geldt ook voor mensen die aan bepaalde voorwaarden voldoen. maar ik lees hier dat het in veel plaatsen maar rond de 50 euro is voor 2 dagdelen. zou er dan een deel subsidie gegeven worden vanuit de gemeente of zijn die organisaties zo goedkoop? ik vraag me echt af waar het aan ligt dat het in de ene plaats bijna 100 euro is voor 2 dagdelen en in de andere plaats 40 of 50 euro is voor dagdelen. wie weet het?
Weet wel dat de psz hier subsidie krijgt van de gemeente. Niet dat de gemeente zo vrijgevig is ermee ,want hoor ze regelmatig mopperen dat ze weinig te besteden hebben voor in de psz zelf. Een van de ouders kwam met papier aanzetten wat verkeerd gedrukt was bij de drukker en daar waren ze ontzettend blij mee omdat papier best hard gaat. En die kids maakt het niks uit dat er wat op staat in de bovenhoek.
Wij betalen 50 euro voor 2 dagdelen ongeacht inkomen. Raar dat het zo verschilt overal. Nu betaalt onze gemeente wel mee hoor maar ze zijn stinkend rijk dus dat mogen we wel een meevallertje hebben.
hier is het 47,50 voor 2dagdelen per week. wij hoeven de zomervakantie niet te betalen omdat ze dan ook gesloten zijn. liefs doris