hoi hoi ik weet niet of iemand dit kent, het is duits, lebkuchen, wordt met de kerst verkocht in duitsland. is het ook ergens in nl te koop, vooral die witte lebkuchen heeeeerlijk!
Ikea verkoopt in hun etenswinkeltje lebkuchenhause. misschien hebben ze nog wel meer van dat soort dingen. Groetjes, Miranda
het is volgens mij een combinatie van speculaas en taai taai. ik heb er bij ikea een huisje van gekocht, moet je zelf in elkaar zetten. er zijn ook taarten van.
en het is heeel vies! wij gaan dus altijd lekker naar ned voor de taai taai en speculaas want vind lebkuchen echt smerig. maar goed volgensm ij kun je ze idd wel bij lidl ofzo halen
die maakt ik altijd zelf dan zijn ze toch het lekkerst. hier over de grens liggen ze in alle soorten en mate. weetje wat ook lekker in de choco printen uit duitsland
Lekker wel ja, maar ik heb er wel eens een kies op stuk gebeten. Sindsdien hoeven deze voor mij niet meer zo!
Zag Lebkuchen vd week bij de Lidl liggen. Zelf was ik toevallig van 't weekend in Duitsland, en heb dan ook ff een voorraadje meegenomen Bij starbucks in Oberhausen hadden ze zelfs Lebkuchen latte....jammie was ook erg lekker... groetjes Setje
mijn maag draait om... als ik iets vies vindt... dan is het wel lebkuchen... iewww. Ikea heeft ze idd, weet alleen niet of het dezelfde zijn als die je in duitsland koopt.
thnx voor de reacties! jaaa de lidl morgen meteen kijken hoeraa die met choco zijn idd heerlijk...mjammjam...
het recept voor Lebkuchen: Ingrediënten: 250 gram suiker 80 milliliter water 750 gram honing 1 ei 3 eierdooiers* 30 gram kaneel 20 gram vanillesuiker 8 gram kruidnagelpoeder 4 gram kardemom 4 gram nootmuskaat geraspte schil van ½ onbespoten citroen 600 gram roggemeel 600 gram tarwemeel 12 gram zout 100 milliliter melk 1. De suiker met het water aan de kook brengen om de suiker op te lossen. De honing erdoor roeren en tot 30°C laten afkoelen. 2. Het ei en de eidooiers met de verschillende kruiden schuimig roeren. Samen met de suikeroplossing en de beide meelsoorten in een keukenmachine of een deegkom mengen en vervolgens op een werkvlak stevig kneden. 3. Het hertshoornzout en de potas elk apart in een helft van de melk oplossen en afzonderlijk door het deeg kneden. Het deeg in vershoudfolie wikkelen en een nacht laten rusten. 4. Voor het uitrollen het werkvlak met meel bestrooien. Het deeg moet 4 tot 6 millimeter dik zijn, dat hangt ervan af of je er vormen uit wilt steken of grote stukken van wilt snijden om te beleggen. Op een met bakpapier bekleed bakblik plaatsen. Grotere stukken deeg indrukken om de vorming van luchtbellen te voorkomen. Op een matige temperatuur van circa 160°C in een voorverwarmde oven bakken.** * Hiervan kan glazuur worden gemaakt. Om alles nog leuker te versieren kun je er voedingskleurstoffen aan toevoegen. ** Honing nooit laten koken