dat heb ik nou met religies (welke dan ook) kan daar echt met mijn verstand niet bij maar goed dat heeft niks met tarot te maken
het was niet de bedoeling om een discussie op gang te brengen.. als zal even uitleggen waarom ik wel het verband zie met geloof. In mijn geloof de Islam geloven wij dat alles is voorbestemd, je kan niet weten hoe je leven verder verloopt en je mag dat al helemaal niet vragen aan een ander mens door bijvoorbeeld het leggen van kaarten in dit geval. Je schrijft dan dat mens een bovennatuurlijke kracht toe (het voorspellen) ipv het te zoeken in het geloof of te vragen aan God. Nogmaals ik geef gewoon mijn mening en dat mag ik volgens mij ook wel hier op het forum. Ik heb niemand beledigt iedereen denkt anders.
jammer dat je niet van een onderwerp hoort af te dwalen want ik vind die verschillende zienswijzen wel erg interessant! misschien een keer voor een ander topic
Wie weet ... Toch nog ff offtopic: Volgens mij bedoelen wij ook het voorbestemde maar geloven alleen niet dat je je daarvoor tot een god moet wenden ...
Let op! Degenen die bij mij al in de planning staan voor een legging, maar nog NIET een mail gehad hebben dat het even niet via msn kan, maar telefonisch, omdat ik mijn arm in het gips heb... Willen die mensen mij even pb-en.. Dan krijgen ze van mij mijn telefoonnummer nl zodat ze mij kunnen bellen en niet op me zitten te wachten... Ik heb zoveel aanvragen inmiddels dat ik even niet meer weet wie ik nu wel gemaild heb met de mededeling en wie niet.. Dank jullie wel...!
Ik vind het ontzettend fijn om te doen! Zeker nu ik mensen aan de telefoon heb... Ik merk dat ze de meesten het heel fijn en leuk vinden en dat er ook een heleboel klopt... Dat is echt fijn om te horen! Ik ben blij dat ik mensen op deze manier helpen kan... En idd... het is naast dat de Tarot informatie geeft ook leuk...!
Hoi Therese, Zelf leg ik ook zo af en toe een kaartje voor mezelf en soms voor anderen dus mocht je het erg druk hebben of niet aan kunnen vanwege je elleboog wil ik je best helpen. En mensen mogen mij ook gerust een PB sturen........ zal ze allemaal ook zo spoedig mogelijk beantwoorden! @Iman: Ik heb een keer een kaart gelegd voor een collega en daar kwam uit dat hij snel iets heel vervelend zou gaan meemaken en diezelfde avond is hij aangereden door een auto. Dus ik geloof er wel in en dit is maar 1 van de voorbeelden die ik je geef. Iedereen heeft zo zijn eigen mening en dat mag ook zeker!
Therese niet lullig bedoelt hoor, maar kun je mensen wel echt een goede legging geven in zo'n korte tijd? Of is het echt maar alleen voor de fun. Als het dat laatste is moet je dan ook niet teveel van de uitkomst van de kaarten verwachten. Het is natuurlijk echt super dat je het wil doen, maar het lijkt me echt een dagtaak als ik het zo lees, Iman: waarom moet je steeds zo moeilijk doen..... pffff
en even tssen haakjes iman in de islam geloven we wel dat mensen de toekomst kunnen voorspellen je mag er alleen niet naar gaan vragen dus zo goed ken je je geloof ook niet. ik ben er sterk van overtuigd dat jij je beter op plaats zou voelen op een forum voor moslimas die zwanger zijn of zwanger willen worden aangezien jij ieder topic op dit forum naar de hand van de islam wil draaien en dat vind ik hier toch totaal niet gepast bovendien krijgt de islam daardoor weer een zwarte scherm over zich getrokken. laat mensen doen waar ze zich goed bij voelen en probeer niet alles naar hand van de islam te zetten. ontopic: ik gelof dus zelf ook in het voorspellen van de toekomst, toen ik klein was een jaar of 12 zei er aan vrouw tegen mij arm meisje toch en toen vroeg ik hoezo? en toen zei ze dat je je mama verloren hebt... een jaar later is mijn mama gestorven aan kanker. ik had er zelf niet baar gevraag en mijn mama was ook nog niet ziek toen dus ik was wel geschokt toen ik eraan terug dacht. zelf zou ik de rest van toekomst zelf willen ontdekken want anders is het geen verrassing meer nee gewoon uit angst. wat komt dat komt zeg ik maar.
Jee, kan je de kaarten wel schudden dan? Lastig hoor! Welke tarotkaarten gebruik je eigenlijk? Er zijn zoveel verschillende uitvoeringen, de één nog mooier dan de ander. Op sommige uitvoeringen staat een duidelijke afbeelding of per kaart een kernwoord voor de betekenis (voor zover een kaart één ding kan betekenen...) en andere tarotdecks zijn juist heel mysterieus. Ik vind het zelf nog heel lastig om betekenissen van kaarten te onthouden. En steeds in een boekje opzoeken is zoveel werk en haalt het spontane / intuïtieve er ook een beetje af. Hoe heb jij de betekenissen van de kaarten 'geleerd'? (Ik snap trouwens wel dat je niet heel uitgebreid kunt antwoorden op mijn vragen, met je arm in het gips Misschien als je er weer uit bent?)
@ butterfly, ik heb je een pb gestuurd! @ iman, sjeetje hoe ongepast in elk topic kom je weer naar voren met dingen over de islam....maar goed ik geloof er dus ook in, gewoon voor de fun neem alles met een korrel zout, vaak is het ook de manier waarop je dingen opvat.
het leggen gaat prima! ik kan het ook heeel goed aan... het is ook niet te druk.. heerlijk zelfs... En gigaleuk om te doen.. ik vind het trouwens via de telefoon ook nog weer persoonlijker... je kan makkelijker ergens op inhaken... En degenen waar ik al voor gelegd hebben kunnen beamen dat ze nog best even aan de telefoon zitten... Mensen die een vast nummer hebben wil ik ook wel bellen... dat kost me nl. niets... foto's mogen ook naar mijn email gestuurd worden.. een pb-tje naar me en je krijgt mijn emailadres...
Ik vind het hardstikke fijn en lief dat je dit voor anderen doet. Fijn dat we vanavond de afspraak hebben! Zoals afgesproken bel ik je! Alvast bedankt hoor! Liefs van Milla!
Therese, nogmaals heel erg bedankt! Was wel heel prettig je ook "echt" te spreken, ja. Succes met de rest!
@ milla - ik vind het ook heel fijn om te doen! k spreek je vanavond... 21.00 uur is goed wat mij betreft @miepie - heel graag gedaan. kben blij dat je er blij mee bent. ik vind het ook heel fijn om mensen echt te spreken. geeft net dat beetje extra persoonlijk contact. ook fijn dat je hier nog even een reactie geeft... is voor de anderen mss ook wel fijn om te lezen... Dank je wel!