therese is echt niet eng hoor aan de telefoon, ik heb ze vanavond twee uur aan de lijn gehad hahahah. Therese ik vond het super, er klopte zoveel en het heeft me veel kracht gegeven. Mijn man vond het ook leuk toen ik het hem uitlegde wat je had gezegd (ben blij dat ik het opgeschreven had). Nogmaals bedankt, ik heb nu wat meer rust gevonden in wat er gaat komen, niet alleen door de kaarten maar ook door jou ervaringen in de mmm. knuffel conny
I know.. heb het al gelezen dat je niet eng bent.. Het gaat ook niet om jou, maar om mezelf Maar over vrijdag.. doe maar rustig aan hoor! Laat eerst je arm maar rustig genezen! Vrijdagmorgen gaat me ook niet lukken, moet om half 10 bij de fysio zijn. Maar ik zou je eventueel wel alvast kunnen toevoegen?
Let op!!!! - Wijziging!!! De wijze van aanvragen van een legging heb ik veranderd... Via pb verdwijnen de berichten en dat is zoooo onhandig! Ook vinden heel veel mensen het moeilijk om een foto via pb te sturen zodat het alsnog via email moest. Ik heb een apart emailadres aangemaakt voor de leggingen en een aparte map... zo kan ik niets meer kwijtraken... Emailadres: tarotgids@home.nl Stuur het volgende naar bovenstaand emailadres: - je foto (ben ik nodig om me te kunnen concentreren op jou want ik moet jouw kaarten leggen immers...) - je voor en achternaam - je nickname hier bij zw zodoende weet ik wie wie is, want dat is nu echt lastig! - je vraag/vragen ik leg in principe geen tijd en ook niet hoeveel kinderen.... meer in de trant van of je gezin compleet zal worden etc. - je voorkeur voor in de morgen, middag of avond - evt je telefoonnummer moet wel een vast nummer zijn. daar kan ik gratis naar toe bellen en dan kost het niemand iets. Wil je dit niet... krijg je mijn nummer. Dan nog een puntje... Ik leg alleen nog via telefoon in principe.. Door de nood met mijn arm in het gips dat het wel moest, heb ik gemerkt dat een legging veeeeeeel uitgebreider is en veel meer aan je vertelt wanneer je er live bij bent.. Is dus voor jezelf ook veel mooier!!!! Zodra ik je mail binnen heb, plan ik je in en krijg je mijn telefoonnummer door zodat je mij kunt bellen.... Een legging duurt ongeveer anderhalf uur, maar is wel zeer uitgebreid... Je krijgt van mij ook te horen welke kaarten er voor je gelegd zijn en de betekenis ervan... We nemen er echt de tijd voor dus hou daar rekening mee... TIP: neem pen en papier bij de hand, dan kan je de kaarten en steekwoorden opschrijven...[/b]
ik zal eens even kijken wat er aan de hand is.... ik zoek het zo even uit... en dan kom ik er hier wel even op terug... oke... wat een toestand he...
Het is inmiddels opgelost... het emailaccount: tarotgids@home.nl is actief... dus aub weer gewoon daar naar toe mailen! Dank je wel alvast!
Wat leuk zeg zoveel aanvragen. Lukt het een beetje met je arm Therese? Hier gaat het erg goed en heb nog wat aanvragen liggen die ik vandaag ga leggen. Heb de hele dag voor mezelf dus kan me dan daarop richten. Liefs
Ik wilde enkel even zeggen dat ik het met Joeja eens ben. Zelf werk ik ook al lange tijd met tarot en ik blijf er nog steeds van leren. Zelf zie ik het niet zozeer als iets magisch, vooral als een spiegel van je onderbewustzijn. Ik weet niet hoe de dames medekaartleggers erover denken, maar zelf vind ik het vaak prettiger de kaart te leggen voor iemand die ik niet ken, dan voor een bekende, omdat je toch vaak al veel weet over de situatie en gevoelens van je bekende. Dan kan het weleens suggestief worden, toch kan ik mij goed concentreren op de kaart en haar betekenis en laat ik de vraagsteller ook veel de ruimte om het zelf toe te passen op een emotie of gebeurtenis. Ook gaat het uiteraard om je persoonlijke professionele houding. Ondanks dat ik zelf vaak gemakkelijk vanuit mijn intuitie weet te associeren, vind ik het belangrijk (zeker bij een bekende) de ander de tijd te geven zelf te ontdekken. Wanneer ik de kaart leg voor een onbekende heb ik zelf weinig meer nodig dan de naam en zelfs deze heb ik eigenlijk niet persé nodig, omdat ik ervan overtuigd ben, dat je altijd de juiste kaarten trekt. Wel laat ik de vraagsteller beslissen hoe vaak ik mijn deck schudt en welke kaarten hij/zij eruit wil trekken. Als er bijvoorbeeld een Keltisch Kruis wordt gelegd met 10 kaarten, dan mag de vraagsteller 10 getallen noemen of enkel 1 getal natuurlijk. Ik ben ook een beetje nieuwsgierig welke naslagwerken jullie gebruikten of nog steeds gebruiken en met welke decks jullie het plezierigst werken. Zelf gebruik ik voornamelijk de Crowleykaarten, maar ook de Rider- Waite en Haindl-tarot. Regelmatig ontmoet ik een vriendin van me die al bijna 40 jaar werkt met de tarot en zelfs zij blijft leren, ondanks haar ervaring en kennis. Het is zo bijzonder wanneer wij elkaar zien en onze ervaringen en kennis uitwisselen. Het leven is en blijft een bijzondere mooie leerschool. Ik vind het leuk dat jullie dit doen en hoop dat men er iets aan heeft en dat er op professionele wijze mee omgegaan wordt. Ook voor de vraagstellers hoop ik dat zij dit serieus nemen en niet als waarzeggerij gaan beschouwen. Ik denk dat er toch veel mensen zijn die dit als een spel zien en dat zou jammer zijn, aangezien de tarot erg diep kan gaan. Als laatste lijkt het mij leuk een van de dames hhier te vragen een legging voor mij te doen. Ik ben nieuwsgierig naar jullie werkwijze en geinteresseerd in mogelijk andere zienswijze of uitleg. Ik heb momenteel als enige communicatiemiddel de pc, dus graag via mail, als dit mogelijk is. (pb me en ik stuur mijn mailadres) Alvast hartelijk bedankt voor de moeite en succes! Groeten
Hoi April, Ik kan heeeel erg met je meegaan in hoe je denkt over de Tarot! Absoluut.. ! Het is zeker geen magie... maar zoals je het zelf heel mooi omschrijft de weerspiegeling van het onderbewuste... Een aanvulling daarop wil ik wel geven: de kaarten geven wel een advies of een uitkomst bij manieren van handelen of niet handelen als je begrijpt wat ik bedoel... Je vraagt je of hoe ik leg: Wil ik je heeel graag uitleggen... Ik leg puur op gevoel... Ik begin met de energie van de vraagsteller in de kaarten te leggen, omdat ik wel zijn/haar kaarten moet leggen. Daarom ben ik een foto en een naam nodig. Ik neem de kaarten in mijn handen en kijk naar de foto... Zodra de kaarten warm worden is de energie overgebracht... Dan kijk ik naar de vraag en ga ik schudden. Op een gegeven moment voel ik dat ik klaar ben... De kaarten die er tijdens het schudden uitvallen, zijn ook de kaarten voor de vraagsteller. Daarna maak ik een waaier. Met gesloten ogen ga ik met mijn hand over de waaier... Bij iedere kaart waar ik een warm of tintelent of trekkend gevoel bij krijg stop ik en die haal ik eruit... Zo weet ik ook nooit hoeveel kaarten iemand krijgt omdat ik niet weet hoeveel kaarten bij deze persoon horen. Ik ga dan ook net zo lang door totdat ik niets meer voel... Dan maak ik van de overgebleven kaarten 2 stapeltjes en deze voel ik apart nog even na...Zit er nog iets in een stapeltje dan leg ik deze weer als waaier.... Zo niet gaan deze kaarten aan de kant. De kaarten die eruit gekomen zijn zoek ik bij elkaar.. ik groepeer ze dus en zo komt er een heel duidelijk beeld uit... meer vaak nog dan dat de vraagsteller gevraagd heeft. De reden dat ik gemerkt heb het fijn te vinden om het over de telefoon te doen is omdat dan de vraagsteller heel erg mee kan denken en kan aangeven in welke richting het zou kunnen zijn... Op deze manier kan je nog meer uit een legging halen. Zelf ben ik heel open in het leggen... Ik vertel mensen dus ook welke kaarten ik trek, wat ze inhouden en hoe ze bij elkaar horen. Als ik alle kaarten afzonderlijk heb uitgelegd geef ik een complete samenvatting. Ik heb gemerkt dat mensen dit ook heel prettig vinden omdat het zo duidelijk en uitgebreid is en het klopt tot nu toe nog steeds. Bij 1 iemand kwam er een triest bericht... onverwacht... daar heb ik nog eens voor gelegd en ik kwam weer op heuglijk nieuws uit, dus ik geloof er zeer zeker in dat dat goedkomt! Keltisch kruis etc. legde ik voor deze manier van leggen. Van een heel ervaren tarotlegger heb ik deze huidige manier geleerd en ik vind hem super werken! Ik wil best voor je leggen hoor... mail me maar even via tarotgids@home.nl en dan komen we er wel uit! Misschien kan je dan ook een legging voor mij doen? Liefs, Wishgirl
Ik heb voor vanmiddag rond 13.10 uur nog een plekje open om de kaarten voor iemand te leggen... Heeft iemand hier interesse in? mail me maar: tarotgids@home.nl Ik laat hier weer weten als de plek opgevuld is...
hoi wishgirl, ik ben vanavond en heb voor de zekerheid mijn gegevens en foto nog een keertje gemaild!